Hardlopen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door yara1986, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Hoi meiden,

    Ik ben nu 13,5 week zwanger en ik beweeg voor mijn gevoel veel te weinig. K heb echt geen conditie meer:->
    Nou was ik in okt/nov vorig jaar begonnen met hardlopen volgens dat programma van Evi, maar daar ben ik mee gestopt toen het begon met sneeuwen.
    Nu wil ik eigenlijk weer graag beginnen om weer een beetje conditie te krijgen en in balans te blijven i.v.m al dat eten dat ik naar binnen werk;)
    Maar ik vraag me af of het wel goed is. Wat denken jullie? Hebben jullie daar ervaring mee?
     
  2. ik las dit op internet:
    runners - Vrouwen - zwanger en hardlopen

    misschien heb je er wat aan?

    Zelf kan ik me voorstellen dat je érg last krijgt van je banden. Dat had ik al met wandelen. Maar dat was dan wel rond de 20 weken met name (paar dagen disneyland) . Mogelijk als je nu begint (en je vind het leuk hihi, is ook wel belangrijk) dat het dan beter blijft gaan. Belangrijk blijft met alles natuurlijk, dat je naar je lichaam luisterd.
     
  3. Ik loop ook graag hard maar zeker niet tijdens de zwangerschap.

    Misschien is het heel persoonlijk hoor maar ik krijg erg last van mijn bekken ( zelfs als ik niet hardloop) dus ik waag me er niet aan.

    Zwemmen is volgens mij een veel beter alternatief.
     
  4. Ik mag ook graag hardlopen maar ik durf niet meer.
    Ik mis het hardlopen heel erg en mijn lichaam volgens mij ook.
    Ik ben al 8 kilo intussen aangekomen en zowel mijn conditie als spiermassa zijn hard achteruit gegaan.
    Nu ik wat minder misselijk ben, ben ik wel begonnen met iedere dag te wandelen. En denk ik eraan om binnenkort met zwemmen te gaan beginnen. Maar hardlopen voorlopig dus niet meer.
    Liefs Gwen
     
  5. Persoonlijk moet ik er niet een DENKEN. :D Laats holde ik even een stukje en ik kreeg gelijk flinke bandenpijn als 'dank'.

    Maar als je rustig opbouwt en het voelt goed: gewoon doen. 'k Zou geen marathons meer gaan lopen. ;)
     
  6. Ik zou het echt niet doen. Ik ben een fanatieke hardloopster maar ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap niet hardgelopen en nu weer. Het is ook best wel slecht voor je bekken, je rug en je banden. Je kan dan beter gaan fietsen of zwemmen of gewoon gaan wandelen.
     
  7. Ik mis het sporten ook zo. Normaal loop ik hard en tennis ik minsten 2 keer per week. En voel me inderdaad ook behoorlijk onfit. Maar de eerste 4 maanden was ik veel te misselijk om te sporten, kon met moeite een uurtje met mijn hond lopen en regelematig zelfs dat niet. En nu (vrijdag 6 maanden) is het gewoon veel te oncomfortabel om te rennen. Dus ga ik er vroeg uit elke dag om een uur met de hond te lopen en probeer dat aan het eind van de dag nog minstens 45 minuten te doen. Ik wil ook graag zwemmen, maar dat kan hier maar heel beperkt en ik werk nog.
     
  8. hardlopen mag wel gewoon hoor, zolang je maar stopt als je bandenpijn voelt of harde buiken krijgt.
    Ik heb t/m 20 weken ook gewoon gesport.
     

Deel Deze Pagina