Ibuprofen / Zonnebank...advies?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dora, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ik pieker me suf....

    ik heb toen ik 5 weken zwanger was 2 x op 1 dag een ibuprofen geslikt ...tegen beter weten in... ik had zo'n spanningshoofdpijn, dat ik helemaal niets meer kon en huilde aan 1 stuk door en ze toen genomen (ik had nog een shot morfine in mijn billen aangenomen bij wijze van spreken :rolleyes: )
    maar nu denk ik steeds...gets het zou toch geen schade hebben aangericht......

    en ook heb ik (voor ik het wist) een keer onder de zonnebank gelegen (moet rond 4 weken zijn geweest) voor 20 minuten...


    wat denken jullie?
    x
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    wat gebeur is is gebeurd maar ik zou het niet meer doen
     
  3. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ten eerst kan je er niks maar aan doen. maar je moet ook maar zo denken dat er zat mensen zijn die in de eerst weken dingen eten en drinken die niet mogen omdat ze nog niet weten dat ze zwanger zijn.

    en over de zonnen bank dat is niet schadelijk. heb wordt afgeraden omdat je er een zwangerschaps masker kan krijgen en op het einde wordt het afgeraden omdat je buik dan zo uit steekt dat de kleine erg dicht bij de warmte ligt
     
  4. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    maak je niet druk hierom! je kindje krijgt pas NA 10 weken zwangerschap een placenta<---- daarvoor kan er nog niks van giftige stoffen bij je kindje komen ;)
    grtz Ramona
     
  5. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ramona, dat is niet helemaal juist... waarom zou je bijv. anders juist in die weken foliumzuur slikken?
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hmm, je doet wel erg alsof het je zomaar overkomen is... Je bent er zlef bij toch? Gewoon niet doen dan...
    Zonnebank wordt niet alleen afgeraden vanwege zwangerschapsmasker, maar ook vanwege warmte: kan een kunstmatige koorts opwekken die niet OK is voor je kindje.
    En die ibuprofen: die ene keer zal je er heus niet ineens een gehandicapt kindje van krijgen ofzo, je moet er niet direct het ergste van denken. Maar neem in het vervolg paracetamol... (of ga lekker op bed liggen: spanningshoofdpijn zit 'm in je nek en schouders die aanspannen: dan ben je vaak te moe ofzo. Een pijnstiller neemt de pijn dan misschien wel weg, maar ondertussen ga je door, terwijl je lijf zegt: OK, stoppen ff nu. Wat je het beste kunt doen bij spanningshoofdpijn, is plat op bed liggen, (zonder kussen), om je spieren helemaal te ontzien. Knap je gigantisch van op, echt waar!
    Mocht je er erg vaak last van hebben: ga eens langs een osteopaat: mogelijk zit er wat scheef bij je qua ruggewervels, waardoor je je rug ongelijk en teveel belast....
     
  7. Niet meer actief

    Ramona dat klopt niet wat je zegt hoor.. de stofjes kunnen wel degelijk bij de kleine komen... geloof vanaf 5 weken!

    Maar de zonnebank kan sowieso geen kwaad en 2 ibuprofen ook niet..
     
  8. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ja, snap het ook niet helemaal hoor. Ik ben de eerste keer ongepland zwanger geraakt en wist van niets dus. En heb toen ook ibuprofen geslikt. De artsen konden mij toen niet vertellen wat de gevolgen waren, maar die konden er zeker zijn! Bij ons is het verkeerd afgelopen, maar ze konden niet zeggen of dat aan de ibuprofen lag (waarschijnlijk niet, maar toch...) Dus als je weet dat je zwanger bent, dan ga je het toch niet opzoeken? Gewoon echt niet meer doen dus! En zonnebanken ook niet ivm hitte, maar ook dat zou je eigenlijk moeten weten aangezien je je er al zorgen om maakt...
     
  9. Niet meer actief

    Ja naja dat zeggen ze ook van een warm bad... waar ik elke dag inzit.. de ''hitte'' van een zonnebank is niet super erg, zeker niet als je het gewend bent... en zeker ook niet 1 keertje..
    En ja Ibuprofen.. het is niet wetenschappelijk aangetoond dat het schadelijk is, maar dus ook niet dat het niet zo is.. je had dus beter Paracetamol kunnen pakken!
    Maarja.. je kan jezelf daar nu wel druk over maken, maar het is toch te laat & denk ook om eerlijk te zijn dat je jezelf niet zo druk hoeft te maken (je hebt er 2 op, geen 20)
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ibuprofen mag niet tijdens de zwangerschap, staat ook in de gebruiksaanwijzing van de pillen. Paracetamol mag daarentegen wel.
     
  11. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Daarom ben ik ook al langer overgegaan op paracetamol. Ibu schijnt zowiezo niet goed te zijn voor je.
     
  12. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Een warm bad mag juist weer wel! Had het speciaal aan de gyn gevraagd en een lekker warm bad is geen probleem en zonnebank juist wel. En ik begreep van de gyn dat ibuprofen wel bewezen schadelijk is en neurologische afwijkingen kan veroorzaken.
     
  13. Niet meer actief

    Oohh naja bij mij op mn werk zeiden ze dat je idd beter paracetamol kan pakken, maar dat ibuprofen niet bewezen schadelijk is.. maarja ik zou het zelf ook niet gebruiken hoor!

    En nee een warm bad zeiden ze hier dat ''slecht'' zou zijn omdat je lichaamstemp dan omhoog gaat en je beebje het dan te warm zou kunnen krijgen..

    Ach ja.. niet al teveel nadenken bij alles wat je in je zwangerschap doet, anders word je gek ;)
     
  14. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Haha helemaal waar. Ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap gewoon lekker in bad gelegen en niks aan het handje (had het dus wel eerst nagevraagd bij de gyn omdat je soms gek gemaakt wordt door anderen). Nu helaas geen warme baden meer, want kom er niet meer uit dan haha!
     
  15. Niet meer actief

    Hahahaha dat is balen :p ik zit nog steeds zowat elke dag in een heerlijk warm bad... kom ik echt tot rust, krijg nu ook last van mn rug :(
    Hoe is het verder Vlinder? En met je ''kleine'' man? hihi nog hard gegroeid? ;)
    Hoever ben jij nu eigenlijk? 30/32 weken?
     
  16. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ja, ik kan ook heerlijk ontspannen in bad. Maar ja, ik kom er met geen mogelijkheid meer uit. ja met een hoop gepiep en gedrein en mijn vriend die mij omhoog probeert te heisen haha.

    Met mij gaat het verder heel goed gelukkig! En de kleine doet het ook super en is niet zo klein meer he ;) Ik ben bijna 31 weken en heb met 30 weken nog een pretecho gehad. Echt super leuk! Krijg alleen de foto's niet online, is iets mis met het formaat ofzo. En hoe is het met jou en de kleine?
     
  17. Niet meer actief

    Oohh shit zeg.. was erg benieuwd naar je foto's! :D

    Hier ook alles goed met mij en mn baby man :D dinsdag de laatste 3d echo, ben zooo benieuwd! :D
     
  18. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Kan ze wel naar je mailen als je wil? Oeh dan wil ik die van jou ook zien!
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier helemaal links staat linkje: foto verkleinen.

    Dan past ie wel!
     
  20. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Nee, ik krijg de foto's sowieso niet op de pc vanaf de cdrom, heel irritant! Laat mijn vriend binnenkort wel even kijken, die snapt het vast wel ;)
     

Deel Deze Pagina