Hardnekkige bikinilijn

Discussie in 'De lounge' gestart door mamalacht, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Dames, beetje onsmakelijk maar ik ben 'gezegend' met een hardnekkige bikinilijn. De haartjes groeien door tot aan de binnenkant van mijn dijen. Geen probleem in de winter maar in badpak wil ik er toch wat verzorgd uitzien. Maar wat ik ook probeer, waxen, scheren, veet... Er blijven zwarte haarpuntjes staan. Iemand tips?

    PS de bikinilijn is toch het gedeelte van de haartjes dat uit je slipje komt piepen he? Want dat is nooit echt duidelijk voor mij?
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Laten harsen?
     
  3. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Misschien wil je voor zoiets kijken naar een wat definitievere oplossing zoals laseren? Zeker vanwege de gevoelige plek.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Laten waxen?
     
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zou alleen voor laseren gaan. Ik heb het ook en gebruik alleen een pincet om per haar te verwijderen. Een keer laten waxen / harsen en is alleen maar erger geworden (dat moet je ook echt alleen doen op plekken waar het haar toch groeit en niet waar je het zo min mogelijk wilt stimuleren.
     
  6. lailap

    lailap Lid

    14 apr 2017
    66
    17
    8
    Vorige week zag ik op Ibiza een aantal tieners met een minuscuul slipje waar een randje schaamhaar boven kwam piepen. Ik en mijn man wisten niet waar kijken! Blijkbaar een mode-dingetje daar. Vreselijk!

    Maar on topic: ik heb dit ook en moet het in de zomer elke dag bijscheren :(
     
  7. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ik heb een philips lumea laser thuis. Echt IDEAAL! En je haar blijft werkelijk weg voor meerdere weken/maanden.
    Vooral een lichte huid met donker haar werkt enorm goed. Het is even een investering maar man man wat ben ik er blij mee. Ik laser ongeveer elke maand 1 x mijn bikinilijn. Dat duurt 5 min per keer. En ik ben zo glad als een aal haha
     
    MiaMaria en Kangerootje vinden dit leuk.
  8. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Laten ontharen met IPL, pijnloos en dan ben je echt van die puntjes (stoppeltjes) af, die je vaak een paar uur na het scheren al weer ziet.
    Na 1 behandeling zie je al veel verschil!
     
  9. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Philips Lumea! Ontharing door middel van lichtflitsen (IPL).
     
  10. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Wauw. Veel enthousiaste reacties over lumnea! Helpt het dan echt?

    Hier al jaren boxershort bikini's omdat mijn bikinilijn en inderdaad de overgang naar dijen één slagveld is. Ik epileer het vaak, waardoor er weer ingegroeide haren komen etc etc.. echt niet cool.

    Lees dat de haren lang wegblijven na IPL. Maar hoe komen ze terug dan? Ingegroeide haartjes?
     
  11. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier nog een blije Lumea gebruiker. Geen ingegroeide haren inderdaad, pijnloos, en zo gepiept. Zo glad als een aal helaas niet maar zeker tot 95% minder haargroei, scheren van benen, bikinilijk en oksels maar hooguit 1x per week en dan nog niet eens omdat het me stoort.
     
  12. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Maar even vraagje over die Lumea, gebruik je dat dan alleen voor je bikinilijn? Of kan je echt alles 'down under' ermee behandelen?
     
  13. Sage86

    Sage86 Actief lid

    4 jul 2014
    274
    37
    28
    Ik las net op een blog van iemand dat je alles kan doen down under. Maar niet van binnen.. haha
     
  14. Sage86

    Sage86 Actief lid

    4 jul 2014
    274
    37
    28
    Welke Philips Lumea hebben jullie? De Advanced? Prestige? Essentials?

    Kan deze ook gebruikt worden voor bijv. rughaar bij mannen?
     
  15. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik volg even!!!
     
  16. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb de sc2007. Is al een paar jaar oud, weet niet of die er nog is. Toen uit de philips refurb (was wel nieuw, verpakking beschadigd) van marktplaats.
     
  17. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    jaa dat kan zeker. het is wel zo dathet het beste pakt op een lichte huid en donker haar geloof ik.

    ik gebruik hem voor mn benen, oksels en bikinilijn. nu ik zwanger ben mag ik hem niet gebruiken en dat mis ik wel deze zomer. Moet ineens 2 a 3 x per week scheren ipv 1 x per week of 2 weken en krijg weer ingegroeide haartjes en wondjes van het scheren
     
  18. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Oke dat is goed om te weten. Dank je, en zal mijn neusharen er niet mee doen ;)
     
    Hoop42 vindt dit leuk.
  19. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    En elke dag scheren is ook geen optie? Of groeit het zo snel dat de stoppels diezelfde dat weer zichtbaar zijn?
     
  20. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ik had er 1 maar ik vond het resultaat niet lang genoeg werken.
    Als je het professioneel laat laseren blijft het weg, zolang je 1 a 2 keer per jaar een herhaalbehandeling doet.
    Plus dat ik de kop de lumea te klein vind, waardoor hij alleen interessant ia voor kleine oppervlaktes.
    Voor het geld wat je ervoor betaald en het resultaat, vind ik hem te duur.
     
    Zweden vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina