Hardnekkige bikinilijn

Discussie in 'De lounge' gestart door mamalacht, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Je kunt het thuis doen. Alleen let dan wel op de pigmentatie.
    Wat mij nog steeds niet duidelijk is met dat apparaat. Waarom je het zo vaak mag gebruiken.
    Ipl licht blijft namelijk een tijdje doorwerken.
    Als je steeds meer licht in de huid brengt kunnen er pigment vlekken en verbrandingen ontstaan.
    En meestal met ipl behandelingen is het na 7 a 8 9 a 10 behandelingen wel klaar.
    Alleen nog even een apk'tje ( zoals wij het noemen)1x per jaar.
    Als je dan zovaak mag met het thuis apparaat. Moet alles toch binnen notime weg zijn ??
    Of zie ik het nu verkeerd?
     
  2. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113

    Omdat een professional een apparaat in moet stellen op huidtype en haargroei is het zo dat dat apparaat veel sterker en doeltreffender is. En dus kunnen er ook fouten gemaakt worden met pigmentvlekken en verbrandingen als resultaat.
    Een thuisgebruik apparaat, voor iedereen inzetbaar is dus gewoon veel minder sterk.

    Bovendien las ik net dat iemand zei dat je van harsen meer haargroei krijgt. Ik snap niet dat die fabel nog zo hardnekkig is. Het is zelfs zo dat als je regelmatig harst, de haren uiteindelijk minder sterk terug komen.

    Als je door harsen ineens meer haargroei zou krijgen, zou ik in een salon werken met meer dan 300 over-over-overbehaarde mensen en zou ik per klant steeds meer werk hebben. Dat is natuurlijk niet zo haha. Andersom dus. Hoe regelmatiger iemand komt, hoe minder werk ik feitelijk heb.

    Bovendien zou kaalheid niet meer bestaan als je door harsen spontane haargroei zou krijgen.
     
  3. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ja maar toch is minder haargroei ook niet altijd aan de orde.
    Meer wordt het nooit.
    Maar wij hebben klanten er tussen zitten die al jaren komen en nog geen haartje minder hebben.
    De haren zijn wel makkelijker te verwijderen, omdat ze dunner zijn.

    Ja dat een professioneel apparaat wordt ingesteld snap ik. Ik ipl honderden klanten.
    Alleen ik snap niet dat zo'n apparaat zovaak gebruikt mag worden.
    Dat is toch totaal niet verantwoord?

    En dan ook nog voor alle kleur pigmentaties qua huid. Terwijl wij toch echt bij bepaalde huidsoorten zeggen doen we niet.
     
  4. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Hier ook ontzettend blij met de lumea, alhoewel ik hem pas 2 maanden heb. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over het resultaat. Ik heb donkerbruin haar en moest mijn benen iedere dag scheren, sinds de lumea die ik het nog maar 1x per week. Op sommige plekken blijven de haren al weg. Zelfde geldt voor mijn oksels:) Bovenlip moest ik om de week van die fijne donkere haren weghalen, sinds de lumea niet meer hoeven doen.

    Bikinilijn vind ik persoonlijk trouwens niet echt pijnloos, maar wellicht ben ongewoon een aansteller :roflmao:
     
    Linda0509 vindt dit leuk.
  5. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Ohh nu wil ik ook een Lumea! Mijn benen en oksels hoef ik niet heel vaak te doen, maar de bikini lijn vind ik ook zo'n ramp als TS! Daarom doe ik t expres niet te vaak omdat ik ook bang ben voor hardnekkige stoppels. Maar ja charmant is anders. :(
    Moest wel lachen om dat Ibiza verhaal! Omg voordat ik er zó bij zou lopen!! Sowieso zul je me nooit treffen in een minuscuul broekje haha.
     
  6. engeltje1977

    engeltje1977 Actief lid

    24 nov 2008
    313
    0
    16
    Ik heb een nieuwe Philips Lumea precision plus liggen, gebruik em niet. als er iemand is die deze over wil nemen?
     
  7. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ik gebruik de lumea voor oksels, bikinilijn en benen. En zoals ik al eerder in dit topic schreef ben ik razend enthousiast. Mijn oksels zijn glad, altijd. Das toch heerlijk? Armen omhoog zonder shag onder je oksels (of stoppels...haha).
    En iemand stelde een vraag over bikinilijn: ik laser net zoveel totdat het teveel pijn doet (op je schaamlippen brrrr)
     
  8. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.315
    806
    113
    Kan je me pb-en over de prijs?
     
  9. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    De professionele systemen die wij gebruiken hebben zo veel meer power dan zo'n thuisapparaatje, totaal niet vergelijkbaar. Stel je voor dat je met zo'n thuisapparaat behandelt op een stand wat op onze systemen 2/20 2/10 is (ik weet niet met welk systeem jullie werken maar dit is bij ons bijna het laagste)

    Overigens behandelen wij wel alle huidtypen, wij hebben 1 negroïde cliënt en dit gaat prima, uiteraard wel op zorgvuldig aangepaste standen
     
  10. leutjj

    leutjj Niet meer actief

    Werkt de Lumea ook op lichte haren? Of is het dan zonde om te kopen.
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn bikinilijf is een slagveld van ingegroeide haren en rode bulten. Zou ik de Lumea op zo'n huid kunnen gebruiken of worden de problemen dan alleen maar groter?

    Ik hoop dat die 'show je schaamhaar' trend doorzet... hoeven we allemaal niet meer moeilijk te doen.
     
  12. engeltje1977

    engeltje1977 Actief lid

    24 nov 2008
    313
    0
    16
    als het goed is heb je een bericht van me ontvangen.
     
  13. mariekeg

    mariekeg Lid

    1 apr 2017
    60
    17
    8
    NULL
    NULL
    Een randje schaamhaar laten komen piepen is blijkbaar totaal IN bij de jeugd... zie bijlage.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • schaam.jpg
      schaam.jpg
      Bestandsgrootte:
      35,9 KB
      Weergaven:
      138
  14. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Er zijn zoveel soorten, welke hebben jullie?
     
  15. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    :eek:
    Prima dat je je schaamhaar laat staan, maar daar hoef ik niet van mee te genieten hoor..
     
  16. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Probeer eerst de oorzaak te achterhalen van de ingegroeide haren. Komt het door verkeerd scheren of door onderbroeken met kant te dragen.
    Het kan wel degelijk helpen om je bikinilijn definitiet te ontharen.
     
  17. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Scheren (zowel tegen de haren in als met de haren mee) ontharingscreme, epileren: alles veroorzaakt ingegroeide haren met de bijbehorende rode bulten.
    Ik draag geen kanten slips, gewoon simpele katoenen.

    Probleem dat ik al gezien heb, is dat je voor gebruik van de Lumea (en ik neem aan ook voor professioneel definitief ontharen met laser) eerst gewoon moet ontharen. Vervolgens mag je de Lumea niet gebruiken op een geirriteerde / rode huid gebruiken. Dus dan vraag ik me af of het voor mij zin heeft zoiets aan te schaffen.
    Daarom ben ik benieuwd of er mensen zijn die hem toch gebruikt hebben op een huid waar nog rode plekken / bultjes zaten van het ontharen.
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.921
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier kan mijn huid in de schaamstreek ook maar weinig hebben. De huid van mijn bovenbenen ook niet trouwens. Ik scheer het nu met de tondeusestand van mijn ladyshave, dan wordt het heel kort ipv echt helemaal eraf op de huid. En het ziet er zo goed als hetzelfde uit. Maar liever wat stoppeltjes te zien dan rode bulten met pus ;)
     
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tondeuse heb ik ook al eens overwogen ja. Misschien daar toch maar eens voor gaan kijken.
     
  20. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Heb je die rode bulten gelijk na het scheren? Of ontstaat het een tijdje later? Wat je nog zou kunnen proberen is tendskin. Dit gaat irritatie tegen maar ook ingegroeide haartjes.
    Breng het aan met een wattenstaafjes je bent maar heel weinig nodig. Op het moment dat het spul gaat vervellen gebruik je al te veel.
    Wij adviseren dit ook heel veel bij mannen met irritatie rond de baardgroei.
     

Deel Deze Pagina