zwanger worden na curettage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anneke911, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneke911

    Anneke911 Nieuw lid

    23 aug 2008
    1
    0
    0
    Beste,
    ik hoop dat jullie de antwoorden hebben op mijn vragen.
    Hier is mijn verhaal in het kort geschetst.
    24 Mei laatste menstruatie
    24 juni zwanger na 1 keer clomid
    11 juli eerste echo hartje klopte 6 weken en 5 dagen
    11 aug 2e echo hartje klopte al sinds week 9 niet meer
    18 aug curettage
    dag van curettage even gebloed en de volgende 3 dagen gele afscheiding en koorts
    22 aug dokter is langs geweest dacht aan ontsteking
    antibiotica gekregen clavucid
    23 aug veel bloedverlies en proppen bloed

    de gynaecoloog raadde ons aan om een eerste menstruatie af te wachten om terug aan een nieuwe zwangerschap te beginnen? is dit echt nodig om te wachten en zo ja waarom? als we niet wachten op de eerste menstruatie en direct terug zwanger geraken is er dan meer kans op terug een miskraam omdat we niet gewacht hebben? is er meer kans om na een curettage sneller zwanger te worden?
    alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij de antwoorden kunnen geven
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Anneke,

    je hoeft niet een menstruatie af te wachten, je hebt niet meer kans op een miskraam als je niet wacht, je hebt niet meer kans op een zwangerschap na een curettage. Ze laten je vaak wachten omdat de eerste cyclus na een curettage heel lang duurt en dat geeft onzekerheid, je kunt dan blijven testen omdat je niet weet wanneer je eisprong optreedt. Maar als je direct zwanger wordt dankun je met een echo altijd bepalen hoever de zwangerschap is en dus hoef je niet te wachten. Als je zelf die onzekerheid aankan mag je er dus gewoon weer voor gaan.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina