HCG blijft hoog na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door WelcomeWondertje, 24 dec 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    ij ben begin deze week bevallen na 12+4. Nu blijft de HCG gehalte hoog. Ik hoor verhalen van 1 - 6 weken. Wat zijn jullie ervaringen? Ik merk dat mijn lichaam nog niet 'weet' dat ik bevallen ben want alle zwangerschaps symptomen houden aan. Zij in bijlage te testen om HCG op te sporen.
    Eerste is van 10 dagen geleden, laatste is van vanmorgen.

    Benieuwd naar jullie verhalen
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      70,6 KB
      Weergaven:
      183
  2. Maddie

    Maddie Fanatiek lid

    15 sep 2009
    1.391
    183
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik had tot 5 weken na m’n miskraam (met 6 weken) nog knalpositieve testen, en andere keren was het na 3 weken al bijna weg.. kan dus heel erg verschillen. Sterkte!
     
  3. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    Aanpassing: begin deze maand! Niet deze week
     
  4. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie!
    Dat is nog wel een verschil, was die andere dan na een kortere termijn? Dus behalve verschillen oer persoon ook nog eens verschillen per zwangerschap. Ik zou het nog niet eens zo erg vinden als ik niet zo misselijk en moe was van die HCG.
     
  5. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    zojuist toch opgenomen ivm tienenend bloed verlies. Weer cytotec ivm achter gebleven weefsel als dat niet helpt morgen currrtage. Helaas toch nog niet wat het moet zijn
     
  6. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen in deze vervelende periode.

    Ik zelf heb een bbz gehad die mijn lichaam zelf opruimde. Vanaf het piekmoment hcg (rond 1700) tot een waarde die te verwaarlozen viel (3), ben ik zo'n 4 weken wachtende geweest.

    Wat is je hcg gehalte? Wordt die bijgehouden door de arts?

    Liefs!
     
  7. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    Dank je wel @MinnieM ik heb er gister Voor moeten 'zeuren' maar ze hebben hem gemeten. Ik hoor het vandaag denk ik. Bij mij lijkt het gewoon alsof mijn lichaam nog niet door heeft dat ik bevallen ben. Hou nog steeds Vocht vast nog steeds misselijk en nog steeds creavings (dat is nog het meets rare Voor mijn gevoel) ik ben heel benieuwd naar de waarden! Net een nacht van weeen gehad pfff ik was niet van plan zo solidair met Maria te zijn met kerst
     
  8. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Goed dat ze geprikt hebben na je "gezeur". Gek dat ze dat al niet eerder hebben gedaan. Je hebt nu een nulmeting en dan de aankomende weken prikken om een goede daling te zien.

    Wellicht was je hcg aardig hoog en kan het nog een tijdje duren voordat de hcg met de kwaaltjes verdwijnen.

    Is de bloeding inmiddels afgenomen? En de weeën? Wanneer weet je meer en verwachten ze dat je naar huis kan?

    Ik moest wel lachen om je maria-opmerking. Heerlijk droog. :rolleyes:
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  9. Tylmare

    Tylmare Fanatiek lid

    24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Als er nog restweefsel zit kan dit ook nog HCG produceren geloof ik.
    Bij mij was het na curettage heel snel gestopt met bloeden en na 2 weken negatieve testen.
    Lichaam had het wat dat betreft snel door gelukkig.
    Succes zo deze dagen...:rolleyes:
    Wat een gedoe en nasleep kan zoiets hebben.. :(
     
  10. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    Dank je, niets aan te doen. De opgewekte weeen hebben niet genoeg geholpen dus ze gaan toch curetteren. Dat vind ik in principe OK dan is het maar helemaal klaar. HCG is aan het dalen dus dat is iig fijn. Ik mis wel straks ons kerstdinner en het feest bij ons thuis daarna. Maar goed het is gewoon even niet anders. Fijne dagen toegewenst ! Maar het zal vast niet stuk kunnen met zon mooi cadeautje in je buik ;)
     
  11. K00

    K00 Niet meer actief

    Hoe langer je zwanger bent, hoe hoger je hcg.
    Ik was pas 5 weken (bij echo 8 bleek het al eerder gestopt), dus mijn hcg was na 2 weken weg.
    In jouw geval is het 2.5 keer zo veel, dus moet je denk ik uitgaan van een iets wat langere tijd...
     
  12. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    Het is nu 2,5 week geleden, maar gister hebben ze pas het laatste stukje placenta verwijdert dmv een curretage. HCG was gelukkig wel op de retour. HCG waarden in het bloed is weer anders dan in urine. Bij mij was hij eergister 29. Ik Helemaal blij. De test heeft het nog niet Helemaal door ;) maar die geeft al positief bij 5 volgens mij. Dus ik ben blij dat ze in het ziekenhuis konden prikken. Onderste test is van gister.
    Daar maak je jezelf dus helemaal gek mee. Ik ga nu even niet meer testen. Was jou cyclus daarna weer meteen gewoon?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    HCG verdubbelt iedere 2 à 3 dagen, dus het was wel meer dan 2 keer zo veel.

    Als het HCG erg hoog is, dan duurt het meestal langer voordat je weer rond het nulpunt zit. Maar het is wel goed dat men via een bloedtest vast heeft gesteld dat het ook daadwerkelijk aan het dalen is. Sterkte, @WelcomeWondertje!
     
  14. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    Dank Voor je reactie @Raket78!!! ik kom inderdaad van ruim 280.000 en het kan tot wel 9 weken duren, dus ik ben blij met de meetgegevens en hoop dat de thuis testen het binnenkort bevestigingen.
     
  15. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    Nog dank voor je reactie!
    Ik vind mezelf erg ongeduldig maar ik Sil zo graag een negatieve test. Ik test nog steeds positief en weet dat ik het even moet laten rusten... ik ben de 25e rond 22u naar huis gegaan. Nu last van de ruggeprik, dus weer bedrust opgelegd gekregen.. we wachten het maar (ongeduldig) af en hopen o moois in 2018!
     
  16. May6513

    May6513 Actief lid

    15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Uhmm.... ik zie dat je je LH test met de testen van je foto. Is het niet de bedoeling om met hcg-testen te testen?
     
  17. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    LH testen sporen ook HCG op en mocht er een ei onderweg zijn dan zie ik dat op de LH test wel en op de ZW test weer niet. Vandaar dat ik de LH testen gebruik, 2 vliegen in 1 klap, alleen vliegt dat eitje nig niet :rolleyes:
     
  18. May6513

    May6513 Actief lid

    15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Ok duidelijk :D
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  19. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.684
    1.831
    113
    Vrouw
    Blijft een mysterie zon vrouwenlichaam

    Op de LH testen zie je dat HCG terug loopt. Toen hij bijna wit was hen ik de dag daarna een hcg test gedaan en eindelijk Omo wit, die middag ook een LH test gedaan en die knalt bijna, komt er dan nu zo snel een ei aan? Dat zou toch niet kunnen. De 25e was er nog geen activiteit in mijn eileiders te zien op de echo, dan kan en nu toch na 7 dagen niet opeens ee ei klaar staan om te springen? Ik da het dat dat minstens 10 dagen duurde, of heb ik het verkeerd?
     
  20. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Bedoel je activiteit in de eileider of eierstok? Eileiders zijn vaak niet te zien op een echo tenzij er iets mis mee is eigenlijk...

    Fijn dat de hcg testen weer wit zijn. Hopelijk snel weer een positieve test ;)

    Toen ik de bbz had moest ik regelmatig bloed prikken en had ik echo's. Ze zagen toen telkens in een eierstok een vergrote eicel. Ik had toen wel hcg in mijn lichaam! Het was niet mogelijk dat dat eitje zou springen omdat ik hcg in mijn lichaam had volgens de gyn.

    Paar dagen voor mijn laatste gyn controle had ik wel een soort ovulatie pijn. Ik herken dat soms. Ik dacht er niks bij omdat ik nog hcg in mijn lichaam had. Bij de laatste controle was de hcg rond de 3. Dat was zo laag dat er wel een eitje kon springen volgens de gyn. Zo'n 10 dagen na die pijn werd ik weer ongesteld. Dat was 7 dagen nadat de gyn tegen me zei dat hij op 3 stond.

    Blijkbaar was mijn lichaam toch door gegaan... want dit was precies 34 dagen nadat ik "ongesteld" werd tijdens mijn bbz.

    Zoals je zegt ; het vrouwelijk lichaam is maar een mysterie :p
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina