Heb ik een miskraam gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kimb1, 5 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimb1

    Kimb1 Nieuw lid

    5 okt 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben ten einde raad en heb me zojuist aangemeld op dit forum, om hopelijk wat meer duidelijkheid te krijgen. Het zit namelijk zo:
    In januari 2017 heb ik een koperspiraal laten plaatsen. Sindsdien een heftigere menstruatie (meer pijn en bloed) gehad, maar op zich prima te doen. Ook was mijn menstruatie vrij onregelmatig maar ik kon er mee leven. Tot eind juli ging alles dus prima, tot dat ik opeens flinke buikkrampen kreeg. Ze waren zelfs zo heftig dat ik niets meer kon. Geen pijnstiller hielp er tegen, terwijl Aleve feminax mij altijd door de maandelijkse pijntjes heen helpt. Toch kwam er geen menstruatie op gang. Na een week buikkrampen toch maar een bezoekje aan de HA gebracht. Hij dacht dat er hormoonwisselingen waren waardoor mijn menstruatie iets heftiger was dan normaal. Op het moment dat ik de dokter bezocht was bloedde ik heel lichtjes, maar het was vooral oud bloed. Hij raadde me aan om voor de zekerheid een test te doen om uit te sluiten dat ik zwanger was. Dit heb ik gedaan, en de test gaf aan dat ik niet (meer?) zwanger was. Voor de zekerheid ook mijn spiraal laten checken omdat ik telkens het gevoel had "alsof er iets uit moest", echter gaf een inwendige echo aan dat mijn spiraal goed zat.
    Ik voelde me in de weken dat ik buikpijn had ook echt zwanger, hield veel vocht vast, heb wat last gehad van ochtendmisselijkheid en andere symptomen. Mijn bloeding zette door en ik had flinke stolsels en bloedde hevig. Zo erg dat ik 's nachts soms mijn mega-maandverband 3 keer moest verwisselen. Ook de pijn hield aan en heeft al met al ruim 2/3 weken geduurd. Ik denk zelf dat het misschien toch een miskraam is geweest, ondanks ik geen vruchtzakje of iets dergelijks in de stolsels heb gevonden. Nu ben ik sinds deze "miskraam" (17 augustus) niet meer ongesteld geweest tot vorige week. Toen kwamen de heftige buikkrampen weer, wel minder dan hierboven beschreven. Toen ik zojuist naar het toilet ging vond ik hele flinke stolsels lijkend op een vruchtzakje. Kan deze er na ruim 7/8 weken nog uitkomen? Of ben ik gewoon paranoïde geworden en heb ik geen miskraam gehad maar een hele heftige menstruatie?

    Ik wil zo graag zeker weten of dit een miskraam is geweest of niet. Het knaagt echt aan me en ik vind het echt vreselijk :(

    Alvast bedankt!
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Aan je verhaal te lezen heb je een inwendige echo gehad en daarop was geen vruchtje te zien anders hadden ze dat wel verteld. Daarna ben je zo hevig gaan bloeden...toch?of haal ik t door elkaar?
    Wanneer er op die echo geen vruchtje was te zien en je daarna bent gaan bloeden kan het in mijn ogen geen miskraam zijn.
    Ik denk eerder dat je lichaam heel sterk reageert op de spiraal. Als je nog steeds zo erg bloedt dat je dikke maandverbanden moet verschonen zou ik terug gaan naar de dokter.
     
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik denk niet dat je een miskraam hebt gehad. Je zwangerschapstest was negatief, als er op dat moment een vruchtje in je baarmoeder had gezeten (al dan niet nog levend) dan had dat een positieve test opgeleverd. Daarnaast heb je een echo gehad waarop geen vruchtje te zien was, ook dat zou je verwachten als je nu pas het vruchtje zou hebben verloren.

    Het lichaam is geen robot en kan zich weleens anders gedragen. Stolsels die je kunt verliezen tijdens een menstruatie zijn baarmoederweefsel, dat is in principe niets om je zorgen over te maken.

    Schommelingen in je hormoonhuishouding kunnen, ook zonder dat je zwanger bent, zwangerschapsachtige kwaaltjes veroorzaken.

    Kortom er is geen aanwijsbare reden om te denken dat je zwanger bent geweest en een miskraam hebt gehad, eerder het tegenovergestelde.
     
    Be Happy vindt dit leuk.
  4. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Inderdaad, wat de dames hierboven al gezegd hebben.

    En ik wil daaraan toevoegen dat een vruchtzakje bij 8 weken echt niet meer op een stolsel lijkt. Toen bij mijn MA het vruchtzakje eruit kwam, moest ik echt bijna persen om het eruit te krijgen.

    Wil je wel sterkte wensen, en ga inderdaad terug naar de dokter. Dit lijkt me niet helemaal goed.
     
  5. Kimb1

    Kimb1 Nieuw lid

    5 okt 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    @birds86 Er is op het moment van de echo niet specifiek gekeken naar een vruchtzakje maar echt alleen naar het spiraal. Er werd ook alleen gezegd "je spiraal zit goed" en dat was het. Was net een fabriek waarbij écht alleen naar het spiraal werd gekeken. Vond ik zelf ook erg vreemd.. Vooral omdat ik veel lees dat een vruchtje pas te zien is na 6+ weken op de echo.. Kan het niet zijn dat ze deze over het hoofd hebben gezien?

    @LadyBird90 Het vruchtje zou dan 4 weken zijn en pas bij 8 weken uit mijn lichaam zijn gekomen, het zou dan nu niet al 8 weken oud zijn.

    Bedankt voor jullie reacties! Het stelt me wel enigszins gerust..
     
  6. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Het is al veel eerder te zien hoor. Het begint met een zwangerschapsring wat zichtbaar is bij 4 weken zwangerschap. Bij 6 weken kun je het hartje zien kloppen, niet pas het vruchtje zien.
    Als je zwanger zou zijn, zou dat niet zomaar over het hoofd gezien kunnen zijn hoor.

    En een vruchtje van 4 weken oud is nog microscopisch klein en kun je niet met het blote oog zien!! Dus dat wat je na 8 weken hebt verloren, kan nevernooitniet het vruchtje, een vruchtzakje geweest zijn, eerder gewoon baarmoederslijmvlies.

    Je test was negatief, dus niet zwanger.

    Ik krijg de indruk gezien je berichten/excuses ("echt alleen naar het spiraal") dat je bijna hoopt dat het een miskraam was. Waarom eigenlijk?
     

Deel Deze Pagina