wachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door janine, 28 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janine

    janine Actief lid

    19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    hoi hoi,
    Ik heb een vraag.
    Ben gisteren bij de gyn geweest voor een echo.(heb een bloeding gehad wat is geeindigd in een miskraam)Bij de echo is dus gebleken dat de baarmoeder al weer helemaal schoon is en zijn vorm heeft aangenomen die het normaal behoord te zijn.
    Ze vertelde dat ik gewoon weer opnieuw kon gaan proberen om zwanger te raken , ze heeft niet gehad over dat ik een menstruatie moest af wachten.Het vloeien in zijn totaliteit 8 dagen heeft geduurd en dat is net zo lang als mijn normale menstruaties.Als ik dan een cyclus wil berekenen en wil weten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn kan ik dan de 1e dag van het vloeien nemen , of moet ik wachten totdat er de "normale" menstruatie is geweest voordat ik mijn cyclus kan berekenen?
    (Kan natuurlijk ook de schade van het klussen inhalen wat we al die tijd niet hebben gekund :) )

    groetjes janine
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hihi de schade inhalen kan altijd toch?
    Ik denk dat het handig is om eerst je komende menstruatie af te wachten, dan weet je ook weer een beetje meer waar je aan toe bent wat betreft de duur van je cyclus, die zal namelijk na je komende menstruatie wel weer normaal verlopen waarschijnlijk.

    Wat je ook gaat doen, veel klus plezier toegewenst!!

    groetjes
     
  3. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi janine,

    wat mijn ervaring is is dat je nog niet echt kan weten wanneer jouw lichaam je cyclus weer oppakt. ikzelf heb ook een miskraam gehad, dan wel een missed abortion dus ben gecurreteerd. nadat dit is gebeurt werd ik na 33 dgn weer ongie (mijn normale cyclus voor de zwangerschap was 30 dgn) dus dit was vrij rap weer. de 2e cuclus is gewoon weer 30 dgn geweest. je kan dus nog nie echt een peil trekken zeg maar, maar ja misschien voelde jij ook wel je eisprong? zo ja is het makkelijk om te weten zo nee. dan idd maar lekker de 'tijd'in halen en dan maar afwachten!!! mijn gyn. (waar ik voor mijn zwangerschap zat) gaf aan dat om de dag de meeste kansen geeft, dusss. veel sucsex.

    gr. saskia
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wel makkelijk dat alles van binnen al weer schoon is, dan zou ik inderdaad zoals Jolanda al zegt de eerste menstruatie weer afwachten en dan beginnen met een nieuwe ronde.

    Succes ermee
     
  5. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Je zou gewoon doorgaan met gezellig klussen en afwachten wat er gebeurd. Als je zanger wordt kan je lichaam het weer aan! Ik zou doen waar je zelf het prettigst bij voelt. Sterkte ermee.
    Liefs
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Tsja, je cyclus bepalen kan niet direct na een miskraam, je weet immers niet wanneer er weer een ei voorbij komt, maar als je klust wanneer je er trek in hebt en het is wat vaker dan 1 x per maand, dan zit de kans erin dat het direct weer raak kan zijn.
    Als je wel eerst een menstruatie afwacht, dan kun je weer met een cyclusbanner uit de voeten.

    Groetjes en succes van Kiki
     
  7. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Nou dat dacht ik ook kikki dat ik dan weer met een banner uit de voeten kon. Na de curretage netjes na 33 dagen ongesteld geworden (normaal 28 maar dan mag je na 33 ook niet klagen). Nu zit ik op dag 33 en ben nog steeds niet ongi. ga morgen een test doen. Ik had afgelopen zaterdag een test gedaan en die zij na ongeveer een kwartier een streepje. Ja daar heb ik niet veel aan!
     
  8. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hmmm, had je wel genoeg plas gebruikt Jenny? Ach vast wel, ik zal in ieder geval hard voor je duimen dat je morgen wel 2 streepjes ziet en dan niet van die lullige vage maar echt een duidelijke streep, ehhh 2 duidelijke strepen!

    Groetjes van Kiki
     
  9. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    helaas het was maar 1 streep. Nu wel in een keer. Denk dat die vorige het gewoon niet goed deed.
    Het enige wat we kunnen doen is wachten en hopen, dus dat doen we dan maar!
     
  10. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jammer Jenny, dan is het nu maar afwachten.
     

Deel Deze Pagina