Hechting eruit

Discussie in 'De lounge' gestart door Bones, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bones

    Bones Actief lid

    12 jun 2015
    280
    80
    28
    Gisteren een heel klein stukje(0.5mm) uit mijn huid weg laten halen door de dermatoloog. Zat maar 1 hechting in. Kom er nu achter dat de hechting eruit is. Waarschijnlijk met afdrogen.
    Het kan volgens mij geen kwaad maar wil het toch even vragen hier of het kwaad kan met mooi dicht groeien
     
  2. jupke

    jupke Niet meer actief

    Staat het wondje open?

    Zo nee dan is het niet erg

    Zo ja, dan groeit het wel dicht uiteindelijk maar zul je een groter litteken krijgen
     
  3. Bones

    Bones Actief lid

    12 jun 2015
    280
    80
    28
    Volgens mij is het wel dicht. Kan het het zelf niet goed zien en ben alleen thuis vandaar de vraag hier
     
  4. Panda1

    Panda1 Bekend lid

    28 feb 2013
    835
    114
    43
    Overijssel
    Het litteken zal iets groter worden dan anders met hechting. Je zou met een smalle pleister de wondranden naar elkaar toe kunnen doen en dan plakken. Zo lang het niet blijft bloeden of ontstoken raakt kan het niet zoveel kwaad. Opnieuw hechten zou alleen zin hebben binnen enkele uren na de ingreep.
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.055
    113
    Vrouw
    Opnieuw hechten kan inderdaad niet meer. Je zou een zwaluwstaartje of steristrip erop kunnen plakken. Daarnaast is het belangrijk om de wond enkele dagen goed droog te houden, anders wordt de huid week waardoor deze weer zal gaan wijken.
     

Deel Deze Pagina