Heel kort ongesteld

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lisa2, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Beste verloskundige,

    Ik maak mij zorgen om mijn cyclus. Ik heb een normale cyclus van 28 dagen. Alleen mijn menstruatie is nog maar heel kort. 1.5 dag namelijk sinds het laatste jaar. En dan is het ook nog eens zeer weinig. (2 maandverbandjes in totaal). Vroeger was ik 7 dagen ongesteld en heel veel. In de loop der jaren is het afgenomen.
    Nu ben ik hier al voor bij de gyn geweest en die zegt dat anderhalve dag geen kwaad kan.
    Maar nu was ik deze keer zelfs maar een halve dag ongesteld. Het geeft mij echt een niet pluis gevoel. Ook omdat mijn fsh al een keer 13.4 is geweest. Is het zo dat het echt niet uit maakt hoe lang je ongesteld bent?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi LIsa2,

    het klopt dat een menstruatie heel kort kan zijn en het toch normaal is. Ik weet niet waar een gyn een grens trekt wat hij/zij als normaal ziet of toch wil onderzoeken. Dat zal toch ook liggen op een jaar kinderwens zonder resultaat. Dit omdat je wel een herkenbare cyclus hebt. Ik snap je ongerustheid en ik kan 'm iet wegnemen, maar ik weet wel dat korte menstruaties vaker voorkomen.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina