Eerste bevalling een keizersnede en de 2e??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door viss2989, 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. viss2989

    viss2989 Lid

    9 aug 2005
    6
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hallo.

    Ik ben benieuwd naar vrouwen die hun eerste kind met een keizersnede hebben gekregen en de 2e evt. door een natuurlijke bevalling.
    Zelf heb ik bij mijn 1e bevalling een spoedkeizersnede gehad en weet dus echt niets van die bevalling daar ik onder algehele verdoving ben bevallen.
    Dat is een groot gemis voor mij geweest je hebt een kind ineens en je hebt niets kunnen zien. Ik zag mijn kindje pas uren later en toen lag hij op de Neonatologie (IC) met alles slangen op zijn lijf en in zijn neus. Niet zo prettig. Nu ben ik inmiddels 35 weken zwanger het kind ligt in de goede houding dus niets houd een natuurlijke bevalling op dit moment tegen ik hoop zo dat dit zo blijft daar ik maar telkens moet horen van mensen om me heen: Oh dan zal de 2e bevalling ook wel een keizersnede worden????? nou zou niet weten waarom.
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook een keizersnede gehad
    Ik heb dan wel geen spoed keizersnee gehad , maar ik vond het in het begin ook wel moeilijk dat ik mijn zwangerschap niet op de juiste manier afgesloten had.
    Maar achteraf gezien viel het mij reuze mee.
    Ik heb een bekken scheefstand dus ik weet niet of het dan goed gekomen was met een normale bevalling.
    Maar dat was niet de reden van de keizersnede.
    Mijn dochtertje lag in een stuit, en ik had geen keuze.
    Eigenlijk zou ik nu wel weer een keizersnee willen krijgen als het zover is.
    Ik zie nu wel op tegen een normale bevalling.
    Misschien als het eenmaal zo ver is dat ik er anders over denk.
    Maar misschien heb ik dan ook geen keuze, ik weet niet tot hoever mijn bekkenscheefstand dat toe zou laten.

    Ik vind het in ieder geval niet raar dat jij gewoon wil bevallen, en snap inderdaad de reactie van anderen niet.
    Je hoort heel vaak dat mensen na een keizersnee toch op de natuurlijke manier bevallen.

    Ik hoop voor je dat je op die manier mag bevallen zoals jij wil.

    Groetjes Jolanda
     
  3. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi,

    Ik heb bij mijn dochter ook een keizersnede gehad, en dat was totaal onverwacht. Net als Jolanda heb ik het gevoel gehad dat de zwangerschap niet op de juiste manier is afgesloten. Ik zie nu heel erg op tegen een natuurlijke bevalling, maar ik heb ook gehoord dat je weinig keuze krijgt. Ik mag niet van te voren kiezen, er wordt eerst geprobeert of het ook natuurlijk gaat...

    Wat ik wel ergens heb gelezen is dat wanneer je een keizersnede hebt gehad en de snede zit van je navel naar je schaambeen (dus rechtop en geen bikinisnede) dan heb je meer risico's als je natuurlijk wilt bevallen (litteken kan scheuren)

    Maar goed, het gaat om de bevalling van jou, als jij natuurlijk wilt bevallen en alles lijkt goed te zijn, dan is er geen enkele reden om het niet op de natuurlijke manier te doen. Bespreek in ieder geval je twijfels en vragen met je verloskundige, dat is toch de persoon die veeeeel meer ervaring met bevallingen heeft. Bovendien moet je in het ziekenhuis bevallen dus als het toch nog uit de hand loopt, dan is er alles bij de hand. Lijkt mij een geruststellende gedachte.
    Ik ken ook wel een paar voorbeelden waar de 2e er wel op de gewone wijze is uit gekomen, en nog snel ook, 8 uur de eerste wee en om 12 uur de baby!

    Groetjes van Kiki.
     

Deel Deze Pagina