boeken VERkopen via Bol.com

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Hoi,

    Zijn er hier mensen die boeken verkopen via bol? Ik vraag me af of het goed werkt en hoeveel kosten je nou kwijt bent met verzenden? Ik heb veel boeken die ik eigenlijk wel kwijt wil en dit zou ideaal zijn :).

    Groet Rosa
     
  2. mup

    mup Fanatiek lid

    7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    ja dat wil ik ook wel weten. heb hier ook een hele stapel liggen
     
  3. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn schoonmoeder heeft al veel boeken verkocht via bol.com, gaat perfect!
     
  4. Kity

    Kity Actief lid

    9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ik heb wel eens boeken verkocht via bol.com. Vond het erg fijn, want je krijgt er een pakbon bij waarop staat dat ze gewoon aan bol kunnen betalen en zolang je geen slechte referenties hebt, betaalt bol.com je dus uit. Ze houden we een bemiddelingsbedrag in, maar dat vond ik wel te doen... bij boeken die erg zwaar zijn, komt automatisch een verzendvergoeding bovenop. De meeste boeken die ik heb verkocht konden gewoon voor de brievenbusposttarieven verzonden worden. Ik heb maar 1 keer een boek als pakket moeten verzenden, dat kost wel 6,75 (zo uit mijn hoofd) en de extra vergoeding was maar 2,50 (ook zo uit mijn hoofd)
     
  5. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik heb het een paar weken gedaan en vond dat je veel te weinig overhield. Dikke boeken betaal je 6,75 verzendkosten, als je 10 euro vraagt hou je dus maar 3,25 over en daar gaat dan nog (ik dacht) 90 cent vanaf aan bol. Dus in totaal hou je 2,25 euro over aan een boek. Over kleine boeken nog maar te zwijgen. Die verkoop je bv. niet boven de 5 euro, 2,25 verzendkosten en dan nog 90 (of 99, dat weet ik niet zeker) aan bol. Dus verdiensten 1,75 euro.

    Na een aantal boeken ben ik ermee gestopt omdat het bijna niks opleverde voor mij. De betalingen waren allemaal wel prima in orde. Eens per 2 weken of per maand kreeg je je geld gestort.

    Als je het niet erg vind om weinig voor je boeken te vangen en vaak naar het postkantoor te lopen/rijden zou ik het zeker doen. Het ruimt wel lekker op in de kast!
     
  6. Kity

    Kity Actief lid

    9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Daar heb ik het eigenlijk voor gedaan en ik denk dat ik er andere mensen mee blij heb gemaakt... ik vond het wel minder risico hebben dan op marktplaats, dan is het nog maar de vraag of het geld aankomt... (sorry, slechte ervaringen hier met mensen die via marktplaats hun beloften niet nakomen)
     
  7. baby blue

    baby blue Fanatiek lid

    24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Via bol sneller boeken kunnen verkopen dan via marktplaats. Daar kreeg ik totaal geen reactie op. Overigens geen slechter ervaringen met marktplaats hoor. Mensen betalen eerst en dan verzend ik pas iets, maar dat terzijde...

    Vond Bol wel makkelijk, maar toch vond ik de opbrengst uiteindelijk een beetje weinig. En inderdaad, wanneer een boek via pakket verstuurd moest worden, bleef er echt weinig over. Dat was dan de moeite niet waard.

    Weet niet wat je gaat doen, maar succes met de verkoop! ;)
     

Deel Deze Pagina