spannend om weer te beginnen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ikky100, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikky100

    ikky100 Lid

    13 mrt 2011
    62
    0
    0
    Hoi,

    Volgende cyclus gaan wij weer van start voor een lief klein wondertje. We wachten omdat we niet een TE klein leeftijdsverschil willen.
    Het wachten vond ik al moeilijk maar nu de startdatum in de buurt komt stijgt de spanning helemaal.

    Kunnen we het wel aan meer kinderen? (niet financieel maar gewoon de organisatie)
    Zou het wel lukken? Is het niet te snel? Zouden andere mensen niet raar reageren? Hoe zou het dit keer zijn om zwanger te zijn?
    Zouden we weer het geluk van een gezond kindje mogen ervaren?

    Jeetje toch weer onzekerheid!! Waar een mens zich wel niet druk over kan maken....
    Is het voor iemand herkenbaar?
     
  2. seol

    seol Actief lid

    30 sep 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Alle vragen die je stelt, heb ik ook! Hoe oud is je eerste?
    Ik heb regelmatig momenten dat ik overtuigt ben dat ik er voor wil gaan, en andere momenten slaat de twijfel toe.
    Ik heb nu besloten om er voor te gaan omdat ik het met mijn gevoel graag wil en ik wil graag meer naar mijn gevoel luisteren.
    Nu ik eenmaal de keuze heb gemaakt kan ik ook genieten van de voorpret en de spanningen die erbij komen.
     
  3. Joylinn

    Joylinn Actief lid

    21 feb 2011
    466
    0
    0
    Intern Accountmanager
    Utrecht
    zo dit had ik een paar maanden geleden kunnen schrijven en heb het nu nog weleens. Bij de eerste, bijna 3 jaar geleden, wist je niet wat erop je af zou komen en had ik er alleen maar heel veel zin in. Inmiddels weet je wat een aanpassingsvermogen en organisatie gevoel je voor een kleintje nodig hebt. wat mijn twijfel weghaalde was, dat het misschien wel heel druk gaat worden maar dat het niet zo´n grote verandering is als de eerste keer. nu ben je al mama en pas het in je leven.

    financieel kunnen wij het ook aan en met de woning etc ook. We hoeven geen grote uitgaven te doen voor de tweede.

    ik ben me er heel erg van bewust dat we weer tropenroosters gaan draaien, nachtvoedigen etc, maar bij de eerste is dat allemaal zo snel gegaan dat ik er weer helemaal klaar voor ben. heel af en toe gaan er ook nog weleens twijfelgedachten door mijn hoofd. maar denk dat het helemaal weg is wanneer ik echt zwanger ben...

    zit nu nog in spanning, geen ongi en 4 dagen overtijd
     
  4. Joylinn

    Joylinn Actief lid

    21 feb 2011
    466
    0
    0
    Intern Accountmanager
    Utrecht
    hahah we hebben dezelfde avatar.. dat zal nog weleens grappig zijn met dit topic lezen
     
  5. ikky100

    ikky100 Lid

    13 mrt 2011
    62
    0
    0
    @ seol, ons kleintje is 1 jaar

    @ Joylinn, spannend bij jou! Al 4 dagen overtijd! Heb je al getest? Ik denk ook wel dat het overgaat als ik zwanger ben. Dan kan je je geluk alleen maar op!
     
  6. Joylinn

    Joylinn Actief lid

    21 feb 2011
    466
    0
    0
    Intern Accountmanager
    Utrecht
    ik heb 1 dag voor mijn NOD gestest en dinsdag weer maar allebei negatief..

    ik wil nu wachten tot vrijdag

    ggrrr maar vind het zo moeilijk!!:(:(
     
  7. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hey,

    Wij hebben ook een zoontje van 1 en willen er ook weer voor gaan. Ik mocht sowieso een jaar niet zwanger worden ivm een ks maar toen dat jaar eenmaal voorbij was hadden we allebei zoiets van dat we het wel weer heel erg leuk zouden vinden. Vorige maand was ik op vakantie tijdens mijn vruchtbare periode (zonder man) en nu twijfel ik heel erg (omdat ik dan op 31/12 zou zijn uitgerekend) en die twijfel heeft er voor gezorgd dat we nu 'slechts' een hele kleine kans op zwangerschap hebben;)

    Ik merk wel weer dat ik sinds een paar dagen weer heel erg informatie gierig ben; hoe zat het ook alweer allemaal enz:D

    Ik vraag me alles wat jij jezelf afvraagt ook af, oeh zou het weer gezond mogen zijn? Krijg al de kriebels als ik daar aan denk. Daarnaast vraag ik me af hoe de bevalling deze keer zal gaan (was de vorige keer niet zo'n pretje, 18 uur bezig > persen > complicaties > spoed ks > shock).
    Maar ik hoop erop dat het zal gaan als bij de eerste keer. Toen zag ik voordat ik zwanger was ook erg op tegen een bevallig maar toen ik eenmaal zwanger was had ik eer soort 'hij moet er toch uit', zoiets.

    @Joylinn: heel spannend hoor! ik hoop het voor jullie.
     
  8. Kimmie1983

    Kimmie1983 Actief lid

    5 aug 2008
    255
    0
    0
    Jaaa hier ook een twijfelkont. Als ik m'n kleine meid 's middags lekker zie spelen denk ik: leuk en gezellig, nog een erbij.
    Maar 's morgens heel vroeg opstaan en in de peuterpuberteitsfase twijfel ik nog wel; kan ik dit wel aan?

    Maar we gaan er toch voor, en ik vind het stiekem heel eng en leuk tegelijk!
     
  9. ikky100

    ikky100 Lid

    13 mrt 2011
    62
    0
    0
    Wat fijn dat er mensen zijn die hetzelfde hebben!!
    Wij wachten deze cylcus nog af en dan is het startsein en kunnen de condooms de kast in.

    Ben wel al een paar maanden van de pil af en slik deze maand vast foliumzuur dus de eerste voorbereidingen zijn begonnen
     
  10. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Shit ja helemaal vergeten.... Moet ik ook weer gaan doen Oeps
     

Deel Deze Pagina