Help! Bank verpest door stoomreiniger

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje3, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Vanmiddag besloten onze bank te reiniger met een geleend stoomapparaat, maar buiten dat het apparaat de hele tijd uit elkaar viel staan er nu strepen over de hele bank. Het is echt geen gezicht. Gelijk een nieuwe gekocht omdat dat geleende apparaat niet veel deed maar krijg het niet weg.
    Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Ik baal echt enorm en vriendlief is niet echt blij nu.
     
  2. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, dat is balen! Ik heb er wel ervaring mee, maar die is alleen maar positief. Wij reinigen de bank regelmatig met de stoomreiniger en ik vind het ideaal. Wij doen er echt alles mee: vloerbedekking, gordijnen, etc. Maargoed, aan zo'n antwoord heb jij nu natuurlijk niets. Wat is het materiaal van jullie bank? En wat voor strepen staan er nu op? Kan het misschien vocht (stoom) zijn dat nog moet drogen??
     
  3. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Vanmiddag had ik alleen een spuitmond en dus staan er nu van die lichte strepen precies op de plekken waar ik ben geweest. Als ik het laat drogen, heb net met de fohn alles drooggeblazen verandert er niets. Ik weet niet zo goed wat voor stof dit is. Een groffe stof is het.
    Ik ben echt doodsbang dat ik die bank voor altijd heb verpest....
     
  4. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Kan het zijn dat de bank lange tijd niet is gereinigd en in de loop van de tijd wat donkerder van kleur is geworden door vuil, etc? Je schrijft dat je nu precies de lichte strepen ziet waar je hebt gestoomd... zou dat niet kunnen betekenen dat de stof daar nu juist goed is schoongemaakt (en de stoomreiniger dus goed zijn werk heeft gedaan) en op de andere plekken nog vuil is?

    Ik neem aan dat je gewoon met water hebt gestoomd en geen schoonmaakmiddel aan het water hebt toegevoegd? Anders zou het misschien zo kunnen zijn dat de bank is verkleurd door het schoonmaakmiddel.

    Verder weet ik het ook niet... Misschien nog een keer stomen maar nu met een ander (breder) hulpstuk, zodat je gelijkmatiger over de stof kunt gaan?

    Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je het opgelost krijgt. (Kun je de kussens niet omdraaien?)
     
  5. Papaver

    Papaver Niet meer actief

    Het klinkt alsof de strepen die je gestoomd hebt gewoon nog vochtig zijn en op moeten drogen, of inderdaad veel schoner (en dus lichter) zijn dan de stof ernaast. Veel schade kun je volgens mij niet aanbrengen met een stoomapparaat.
    Wel jammer dat je blijkbaar erg bang bent tegenover je vriend dat je de bank hebt verpest...
     
  6. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    krijg je het niet meer goed kun je nog kijken naar een speciale bekleding-reiniger. weet niet of die te huur zijn want koop is best prijzig. hebben tijdje terug een cream kleurige bank van zus weer netjes ermee gekregen

    correctie: ze noemen het een tapijtreiniger maar kan dus ook voor andere dingen gebruikt worden
     
  7. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Het lijkt mij dus ook niet dat je veel kan verpesten met stoom. En inderdaad dat die strepen juist schoon of nat zijn dacht ik ook. Maar nu heb ik alles zitten doen en die strepen blijven en er komen geen nieuwe bij. En na het fohnen zat het er ook nog:(.
    Heb nu alles natgemaakt en met een groot schoonmaakstuk alles nog eens gestoomd, maar zie de witte strepen alweer verschijnen.
    Heb er inmiddels hoofdpijn van.
    En ja mijn vriend is niet blij dat ik de bank verpest heb, maar ik ook niet. Anders moet er dan toch maar die bank komen die ik graag wil. Deze is alleen nog niet zo oud en gewoon goed. We zullen zien, bedankt voor jullie reacties!
     
  8. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Haha kussens omdraaien is ook een goeie! Helaas gaat dat bij ons niet:(.
    Als het niet weg gaat kan ik inderdaad eens naar een reiniger kijken.
    Ga er nu in ieder geval mee ophouden, vanaf 12 uur ben ik er al mee bezig. Inmiddels zware migraine dus lijkt me duidelijk!
     
  9. Papaver

    Papaver Niet meer actief

    Probeer er niet teveel over te piekeren, meid.
    Kun je de kussenhoezen verwijderen? Zo ja, probeer ze te wassen. Werkt vaak goed, ook op lage temperatuur.
    Zo niet, kun je altijd de 'grand foulard' herontdekken. Die waren helemaal ín zo'n 20 jaar geleden, dus misschien kun je een nieuwe trend starten? ;)
     
  10. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Heb je een foto?
     
  11. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Haha, zijn helaas geen hoezen dus dat gaat niet. Maar wellicht is trendsetter een mooie toekomst! Het is in ieder geval fijn om hier hulp en steun te krijgen.
    Hoe kan ik een foto plaatsen? Heb er wel een foto van gemaakt.
     
  12. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ga naar plaats reactie en klikop de paperclip
     
  13. Van wie had je de stoomreiniger geleend? Zat er een gebruiksaanwijzing bij, heb je het helemaal op de juiste manier gebruikt?
     

Deel Deze Pagina