zou dit de eisprong zijn geweest?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jolanda, 15 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Allemaal
    vanochtend ongeveer drie kwartier na het opstaan, kreeg ik me daar toch last van mijn onderbuik, alsof mijn baarmoeder zich helemaal samentrok voor een menstruatie, en had erg last van mijn onderrug, kon amper rechtop staan.

    Na drie uur pijn heb ik de assistent van de gyn gebeld, zei vertelde dat het inderdaad wel een eisprong kon zijn en dat sommigen niks voelen en anderen wel ( nouja ik heb er geen ervaring mee dus het zal wel)
    ik moest toch voor de zekerheid even urine naar de ha brengen, ter controle van evt blaasontsteking.
    Dit heb ik gedaan krijg de uitslag rond drie uur.

    Ze vertelde ook dat als het morgen nog niet over is dat ik dan moet bellen want dan kan ik waarschijnlijk een echo krijgen.

    Nu begint de pijn af te zakken, maar ik wil eigenlijk wel heel graag een echo zodat ik direct weet waar ik aan toe ben, anders moet ik namelijk komende maandag bloedprikken om te kijken of er progestoron in mijn bloed zit, maar de uitslag krijg ik dan pas twee weken later na het bloedprikken.
    Kan het eigenlijk niet maken toch? om te zeggen dat ik nog steeds pijn heb zodat ik die echo krijg?

    wat vinden jullie?
    groetjes
     
  2. Niet meer actief

    ik heb ook flink last van mijn eisprong. Vorige maand heb ik 5 dagen lang flinke krampen gehad, voelde als menstruatie pijn.

    Deze maand gaat het gelukkig beter. Maar voel soms wel van die krampen en het trekt ook soms naar mijn rug ja.

    Dus het kan wel.

    Wat je doet met een evt echo is aan jou. Ik zou het niet doen. Want stel dat ze niks zien en zeggen: heb je het verzonnen? Dan sta je daar. En misschien nemen ze je dan een volgende keer niet serieus meer.
    Maar je moet het natuurlijk zelf weten...
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nou ik heb net de ha gebeld voor de uitslag.
    Ik heb geen blaasontsteking, nou dat scheelt alweer.

    En wat betreft de echo
    Weet nog niet wat ik doe.
    Feit is dat er normaal gesproken wel echo's gedaan worden, in combinatie met clomid omdat je voortdurend onder controle moet staan met deze medicijnen.
    Baal er nog steeds erg van dat ik die niet krijg, want ik vind dat ik net zoveel recht heb als een ander om te weten of er sprake is van overstimulatie of niet.
    Maar in plaats daarvan moet ik alles zelf maar uitvogelen.
    Wanneer ik een posi test zal hebben moet ik na acht weken een echo laten maken
    Ik vind dit veel te laat, want al die tijd weet ik niet of er overstimulatie is geweest, en als dat wel het geval is geweest, moet ik dan nog keuzes gaan maken, wat alleen maar moeilijker word.

    pfff moeilijk hoor
     
  4. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi jolanda,

    ik zou als ik jouw was toch wel die echo doen, heb van iemand die ik ken die ook dit medicijn gebruikt te horen gekregen dat zij ook een maand te veel werd gestimuleerd en toen waren er 4 eitjes aan het komen en mochten ze dus NIET klussen. zei vertelde ook dat je dit goed kon zien op de echo. dit is mijn advies hoor je hoeft het natuurlijk niet te doen. succes en ik hoor het wel.

    gr. mij
     
  5. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik zou het wel doen!!!
     
  6. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik zou het ook doen, heb je duidelijkheid. En ze moeten je gewoon serieus nemen. Gewoon doen wat je wilt.
     
  7. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik zou ook twijfelen, maar waarschijnlijk zou ik het toch doen ;)
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hihi moeilijk hoor
    Het gaat nu wel, het doet nog wel pijn maar ik kan het nu wel uithouden.
    In tegenstelling tot vanmorgen, toen kon ik echt nauwelijks rechtopstaan.

    Ik ben eigenlijk ook een beetje bang dat ik misschien overgevoelig ben voor de medicijnen ofzo.

    Denk dat ik toch ga proberen om de echo te krijgen, is wel een geruststellend idee

    groetjes
     
  9. petra27

    petra27 Lid

    11 sep 2005
    67
    0
    0
    Vorige maand had ik ook zo'n pijn, toen wist ik niet dat het mijn eisprong was. Ik heb toen een gyneacologisch onderzoek gehad en alles was perfect in orde. Deze maand had ik weer zo'n pijn en nu weet ik zeker dat het mijn eisprong is.
    Groetjes
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nou ik heb vanochtend toch gebeld met de assistent van de gyn.
    Ik heb dit gedaan omdat ik weer krampen heb en omdat ik er ook misselijk van word.
    De assistent heeft het met de gyn besproken, en die wil me komende dinsdag zien.
    het kan komen door de clomid tabletten, dus hij wil even nakijken wat er aan de hand is.
    Zeker omdat ik dit vorige maand ook had, alleen niet zo heftig als deze keer, en de vorige keer is de eisprong niet gekomen, misschien nu wel?
    Dat wil hij even zeker weten, want het is niet de bedoeling dat ik dit elke cyclus zou hebben.

    nou ik ben benieuwd maar vind het tegelijkertijd ook wel spannend :rolleyes:
    we zullen het wel zien

    groetjes
     
  11. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Toch wel fijn dat de gyn ook wil weten wat dit is.
    Be benieuwd
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Misschien een onbeschijden vraagje.... :oops: Als je nu wel een eisprong hebt/gaat krijgen, moet je dan zelf als een gek gaan klussen of krijg je inseminatie voor de zekerheid?

    Komt misschien wat gek over maar ik ben een leek op dit gebied.

    Groetjes van Kiki.
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hihi kiki geeft niet hoor

    Ik moet als een gek gaan klussen hihi

    de gyn adviseerd vanaf dag 11 tot 21 om de dag pffff
    nou het moet natuurlijk wel leuk blijven en niet alleen maar gedaan worden om zwanger te kunnen worden, is mijn mening.

    maar goed als ik geluk heb en dit mijn eisprong is dan is ie wel benut ;)

    groetjes
     
  14. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    wou ik dus ook ff wat vragen want voelde vandaag ook pijn in mijn buik een best scherpe scheut die langzaan wegvloeit, voel hem nog steed wel. was dit het ei?
    het was laag in mijn buik, beetje schuin boven mijn heup
     
  15. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ok dan, zet 'm op! ;)

    Groetjes van Kiki.
     
  16. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    dat hadden we vanochtend al ff snel een keer gedaan ik zou d'r nog graag een meid bij willen, dus werk voor het slurfje komt niet aan de orde, maar vanavond toc ook nog maar is even rustig genieten.
     

Deel Deze Pagina