Help, inspiratie gezocht voor knutselen met 2-jarige.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ilona PS, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona PS

    Ilona PS Bekend lid

    12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Onze kleine jongen wordt binnenkort 2 en mag dan naar de psz. Nu moest ik een intake-formulier invullen, daarop oa de vraag wat hij van knutselen vindt. Eerlijk gezegd, hebben we dat nog niet echt gedaan omdat ik vond dat hij daar nog te klein voor is :). Ok, we hebben eerder gekleurd maar de potloden verdwenen in zijn mond of oor :$, dus daar ben ik mee gestopt.
    Iemand tips wat leuk is om te doen met een 2-jarige ? Ik kom zelf niet veel verder dan wasco en vingerverf....;)
     
  2. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    wat ik heel vaak doe met mijn kinderen is bloempotten halen, deze mogen ze helemaal verven, dan doen we er dat groene spul in ...ach hoe heet dat toch....

    laten de verf drogen... terwijl de verf droogt pak ik rietjes... en gaan hun nog verfen en glitteren op papier, deze knip ik dan in hartjes sterretjes rondjes noem maar op, en deze maken we vast aan de rietjes,

    hun prikken dan de rietjes in dat groene spul en dan heb ik weer bloemen op tafel staan wat ik wel mooi vind :p haha
     
  3. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    wat ik ook vaak doe.... maar dat is best een gedoe....


    is de hele kamer vol leggen met vuilniszakken.... daaroverheen van dat uitrolpapier wat je bij de hema kan halen...

    beide lekker in hun nakie.... en dan de verf op de grond zetten en dan mogen ze hun eigen helemaal uitleven....

    en dan zitten ze natuurlijk helemaal onder de verf dus het is ook nog flink afdouchen daarna ;)
     
  4. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    colin had ook amper geknutseld voordat hij naar psz ging hoor. ik vond het nog niet nodig want hij had toen de spanningsboog van een pinda, dus tegen de tijd dat we iets uitgeknipt zouden hebben was hij alweer wat anders aan het doen.

    Ik zou dus gewoon neerzetten dat je dat niet weet. het is niet zo dat het verplicht is om te knutselen met je kind , he.. colin gaat liever een bakkie doen bij iemand zoals hij dat zelf nu ook zegt.

    Colin wat gaan we doen: bakkie doen bij oma, naam vriendin, enz. haha tja mama heeft daar niet zoveel problemen mee.. ik drink graag koffie.. O en hij helpt ook bij iedereen met koffie maken (als ze senseo hebben ) .. hmm zou ik iets te veel koffie drinken hihi
     
  5. Ilona PS

    Ilona PS Bekend lid

    12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland

    :$:$:$ Ahum.....dat zie ik niet zo snel gebeuren. Misschien van de zomer in de tuin en daarna de tuinslang erop :p:D
     
  6. Ilona PS

    Ilona PS Bekend lid

    12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh gelukkig, dus zo'n ontaarde moeder ben ik niet...Kind naar m'n hart :D;). Haha spanningsboog van een pinda, herkenbaar :p
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    tja.. hier wordt behoorlijk geknutseld.. maar het zijn nooit grote hobbyprojecten waarbi ze veel hulp nodig heeft eerlijk gezegd :)

    ze heeft vanalles om te plakken en een kinderschaar
    doos wasco erbij en een stapeltje gekleurd papier...

    Inmiddels is ze 4,5 en vindt dat nog steeds leuk.
    de voorraad spulletjes is wel wat uitgebreid overigesn... maar dat maakt de pret enkel groter :)
     
  8. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    tja dus ik vond het niet nuttig op te knutselen.. zit je dan met je goede gedrag met alles in de aanslag en hij is alweer met zijn auto's bezig.. tja dan ga ik inderdaad wel koffie drinken. hihi..

    hij kiest wel altijd een oma uit of een vriendin met ook kinderen dus is echt bewust aan het speelmaatjes regelen hihi
     
  9. Ilona PS

    Ilona PS Bekend lid

    12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh dat klinkt leuk, maar is dat niet een beetje moeilijk voor een 2-jarige :(;), Ja, ik weet wat je bedoelt, dat groen spul. Wat je ook gebruikt met kerststukjes toch ?
     
  10. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    oase.. heet dat
     
  11. Ilona PS

    Ilona PS Bekend lid

    12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja dat denk ik dus ook Mimi. Zit je met je hele handel. Dion 'helpt' altijd wel heel graag; was ophangen, met knijpers spelen, vaatwasser uitruimen etc. . Samen koffie drinken idd (waar het natuurlijk gaat om het biscuitje ;)). Oh ja oase :).

    Ja daar dacht ik ook aan Saskia, om het een beetje eenvoudig te houden met wasco en vingerverf. Kunnen kindjes al knippen als ze 2 jaar zijn :( ?
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mimi: oh hier een kind dat zegt "kom mam! we gaan bij de hema koffie drinken!"

    af en toe zegt ze dat op een plek waar onbekenden het horen.. en die blik dan! :D
    ze is namelijk ook nog heel klein... toen ze de lengte had van een 1jarige (en ze dus al ruim 2 was).. draaiden mensen zich spontaan om als we in het winkelcentrum liepen en die opmerking viel..
     
  13. Ilona PS

    Ilona PS Bekend lid

    12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha leuk Saskia :D.
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @ilona: mja die van ons was motorisch best handig
    en ze kreeg zo'n kinderschaar (uit het pakket van SES "ik leer knippen") en ja ze kon er wel mee knippen...
    maar uiteindelijk een echt kinderschaartje gekocht bij de hema.. want echt knippen doet het niet :)
     
  15. Ilona PS

    Ilona PS Bekend lid

    12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede tip, I love HEMA :D.
     
  16. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Hier ook een kinderschaartje, maar mijn zoontje kan ook nog niet knippen. Hij probeert het wel. Ziet er best aandoenlijk uit.

    Wat we hier wel eens doen:
    Kleuren, stickertjes plakken en sinds kort wil hij dan ook wel eens kleien.
    En dan nog duurt het niet langer dan een paar minuutjes. Denk dat dat ook heel normaal is voor een 2 jarige.
     
  17. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier wordt heel veel geknutselt :):D vind t geweldig om met ze te doen

    dit hebben wij van de week gemaakt hun verven de eierdozen en ik freubel ze verder ineen, ze vinden t geweldig om te zien hoe t uiteindelijk bv een beestje wordt

    rol ook wel eens gewoon een oud rol behang uit op tafel en dan mogen ze uit hun dak gaan

    of ik teken dingen voor en knip ze al uit die ze kunnen versieren
     
  18. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.737
    734
    113
    Leuk om te doen: kleien, plakken, verven (waterverf of vingerverf), kleuren (potlood, stift en wasco) met stickertjes laten plakken etc. Ze zijn niet snel te klein maar hebben soms wat meer hulp nodig. Quincy vind het echt heel leuk om te knutselen, soms een uur maar soms heeft ze er na 2 minuten al genoeg van.
     
  19. Ilona PS

    Ilona PS Bekend lid

    12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat een leuke ideeën allemaal dames ! Stickers, hoe simpel kan het zijn, maar valt vast in de smaak :p. Klei, ook leuk maar ik ben bang dat de klei in meneer's mondje verdwijnt ;).En de eierdozen zijn echt heel cool :D.
     
  20. diddi

    diddi Bekend lid

    1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben van eierdozen bloemen gemaakt.
    De punten waar de eieren in zit knip je allemaal los.
    Deze laat ik mijn dochter verven.
    Als ze droog zijn gaatje in het midden prikken en dan een rietje erdoor. Klaar is de bloem.
    Deze in een leuk bakje doen, die ze zelf kan schilderen of je doet aluminium om een bakje en je hebt een vaasje met bloemen!
    Heel simpel en snel!

    Hier zijn stempels en stickers een groot succes en verder gewoon kleuren.

    Vingerverven vindt ze ook helemaal het einde. Dan laat ik haar lekker haar gang gaan.

    Tegenwoordag, bijna drie, maakt ze hele kunstwerken met haar kwasten en verf.

    Leuk om al die knutselideetjes te zien, dat ga ik onthouden!
     

Deel Deze Pagina