Help, inspiratie gezocht voor knutselen met 2-jarige.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ilona PS, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Je hebt van playdoh klei op basis van tarwe...
    Even de doos controleren want niet alle playdoh is op tarwebasis
    En volgens mij kun je moon dough ook zonder problemen in je mond stoppen.

    En anders even googlen op zoutdeeg...
    (kun je ook nog bakken en verven evt of verschillende kleuren maken met behulp van kleurstoffen.)
    Leert hij snel genoeg dat het niet voor in je mond is ook trouwens... Want enorm zout.
     
  2. Ilona PS

    Ilona PS Bekend lid

    12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Idd erg leuk al deze knutselideetjes.
    En Saskia de tip over playdough klei heb ik meteen doorgegeven aan mijn zus (die om een kado wens vroeg ;)).
     
  3. tulip

    tulip Niet meer actief

    kijk ff in mn onderschrift;) voor de kleinsten heb ik er tips bij staan hoe je de activiteiten kunt aanpassen.
     
  4. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Niet bang zijn, gewoon doen! Bang dat hij de klei in zijn mond stopt? Je zit er toch bij, dus dan houd je hem toch tegen?
    Ik doe echt van alles met mijn dochte ren juist omdat we het regelmatig doen houdt ze het tegenwoordig vlot een uur vol! Heerlijk toch.
    Wat hier nu erg favoriet is, is dat mama een figuur maakt van lijm en allerlei verschillende kleuren propjes en stukjes papier en zij ze erop mag plakken.
    Kleien vindt ze ook erg leuk en inderdaad stickertjes plakken!
     
  5. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Hier trek ik vaak de figuren van de leg puzzels over knippen we samen uit. (kinderschaartjes.) En plakken met plak band het weer op een nieuwe vel. Gebruik oude enveloppe oude papieren ect.

    Vandaag met dochterlief ringetjes gemaakt. Vind ze zo mooi ook ring om me vinger mama.;)
     
  6. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    valt me op dat het veel dochters zijn die wel knutselen en daar dus ook de aandacht voor hebben, zou dat dan in de genen zitten misschien?

    er zijn meer dingen die wel echt geslachts verschillend zijn natuurlijk, zou dit daar ook bij horen? hmm

    hier is het enige wat hij nu met 3 jaar echt leuk vind is sticker boeken en dan met spelletjes erin zeg maar. waar hoort die sticker en waar die. kleien/tekenen allemaal 5 min en dan pakt hij weer een auto/duplo waar hij rustig een uur mee speelt. hihi.

    dat lijkt me geweldig zo'n mini mens die naar de hema wil koffie drinken haha
     
  7. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    haha nee hoor, voor hun is het puur een kwestie van tekenen en verven en dat groene spul erin drukken de rest doe ik ( figuurtjes knippen en op rietjes plakken... hoewel onze zoon van 3 dat nu zelf probeerd) en daarna drukken hun het in dat groene spul :p



    dat groene spul is indd wat ook gebruikt word voor kerststukjes, een paar cent bij de action ;)
     
  8. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    je bedoelt dat groene spul ? echt heet dat zo ?? wist ik niet eens haha :p

    weer wat geleerd vandaag ;)
     
  9. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief


    de bovenste foto doen wij indd ook vaak !! erg leuk !!

    de onderste is nog een idee die hebben we nog nooit gemaakt
     
  10. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    haha hier niet :p onze zoon is er juist helemaal dol op, en zijn zusje doet alleen mee als hij knutseld, als ik alleen ben met haar en vraag of ze wil knutselen zegt ze : nee alleen met.......

    dus die vind knutselen leuk met haar broer maar anders hoeft het voor haar niet terwijl onze zoon knutselen leuk vind zowel met als zonder zusje ;)
     
  11. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Snap je wel hoor.

    Mijn zoon hielt als peuter al niet van knutselen. En nu nog steeds vind hij het maar niks. Dochter het liefst kleurt en plak ze de halve dag... Maar mijn mini meisje mag je ook een dagje lenen hihh. ;)
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mimi: ik mopper dan altijd dat ze een verwend stadskindje is :D

    Maar vind het altijd wel gezellig als we toch in de buurt zijn.
    Dochterlief een pakje, ik koffie of thee...
    Gezellig :)

    Overigens heb ik inmiddels een enorme verzameling wc-rollen hier omdat we daar poppetjes van moeten maken...
    Maar puntje bij paaltje gaat ze dan toch maar kleuren of met dr playmobil :)
     

Deel Deze Pagina