Help! Juffendag...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tessa321, 18 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    Mijn dochters eerste juffendag komt er aan. Volgens mij word er een cadeautje verwacht, een ik heb nog geen idee :oops:
    Heeft iemand nog een simpel idee? Morgen moet ik het halen, want woensdag en donderdag moet ik werken.
     
  2. noellegi

    noellegi Actief lid

    5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    Ik vind een echt (duur) cadeau nergens voor nodig. Merk dat het in de klas van mijn kinderen ook vooral ouders onderling zijn die elkaar willen overtreffen met de meest originele en dure cadeaus.

    Hier maken de kinderen zelf een kaart of tekening en laat ik ze voor max 5€ wat uitzoeken. Mij lijkt dat hun eigen ideeën en creaties veel meer waard zijn voor de juf dan iets wat ik uitzoek. Dus mijn tip: laat je dochter zelf wat maken of uitzoeken voor de juf :)
     
    rums, Evanesco, floppie888 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    Met je dochter iets moois maken, een theedoosje versieren met lekkere thee, een pot versieren en vullen met dropjes/snoepjes zoiets. Een mooie bloem knutselen.
    Voor mij is zo iets een veel mooier kado dan een of ander luxe ding, van heel veel euro. Een kleinigheidje met iets zelf gemaakts komt altijd veel leuker over.
     
    Ysabella en tessa321 vinden dit leuk.
  4. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wordt er niet gezamenlijk iets geregeld? Hier wordt door de klassenmoeders altijd 1 euro per juf opgehaald en daar wordt een gezamenlijk cadeau voor gekocht, meestal een cadeaubon zodat de juf zelf iets kan uitzoeken. Vorig jaar kreeg ze een bon voor een high tea. Alle kinderen mochten een theezakje mee naar school nemen met een papieren wikkel er overheen met een wens voor de juf erop en een kleine tekening (of een andere creatieve uitspatting) erbij.
     
    einad, toch3, Evi88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    Goed idee, zelf wat makenn en zelf wat uitzoeken!! Morgen maar even doen :)
    Andere ideeën blijven ook welkom natuurlijk.

    Helaas word hier niets klassikaal gedaan. Dat zou nog een beter idee zijn!
     
  6. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik doe altijd een doosje bonbons van Leonidas.
     
  7. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja dit vind ik altijd het leukst om te krijgen.

    Maar er HOEFT niets gegeven te worden. Ik doe gewoon mijn werk.
     
  8. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ben jij juf? Ik vraag mij namelijk altijd af wat ze doen met al die prullaria? Je kan toch moeilijk alles bewaren? :)
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  9. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb een theedoos met alle namen van de kinderen en die zitten nu in de derde van de middelbare school, gekregen bij de kleuters.

    Een theeglas met namen erin van een paar jaar daarna, gebruik ik nog. Kaarsjes en dingetjes kom je overal in huis tegen, vooral in de winter. Mijn meiden hebben wat dingen op de vensterbank staan in hun kamer...

    Douchegel en chocolade gaat altijd op al duurt het soms even voordat ik er doorheen ben.

    Ooh en vorig jaar had ik vier potten met van die mooie deksels. Die heb ik uiteindelijk gebruikt voor de juffen van mijn kinderen... dat waren er wel veel. Maar toch, ik gooi niets weg.
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik zou iets geven wat of opgegeten kan worden of opgemaakt.
    Bon om ergens een ijsje te halen ( en dat in een ijshoorntje geven)
    Bon voor Rituals



    Kan me voorstellen dat je gek wordt van elk jaar weer die spulltjes te krijgen van action et cetera...
    En zelf gemaakte werkjes zou ik helemaal niks vinden. :roflmao:
    Volgens mij is dat alleen leuk als het je van eigen kind of kleinkind is. ( of is dit een on populaire mening :o:)
     
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    Zo’n ijsjesbon is leuk!!! Dat is een goede die ga ik onthouden!
    En het mooie van die zelfgemaakte knutsels is, het kost niet veel om te maken. Komt echt uit het kind. En je kunt het als juf gewoon weggooien na een week, zonder dat je je lullig hoeft te voelen.
     
    bosi333 en Athina vinden dit leuk.
  12. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Vorig jaar een schilderij gekregen met foto’s waarop elk kind iets vastheeft, zonder in detail te treden. Heel dierbaar. Ik vind t echt heel mooi en bewaar dat echt.
    Misschien zit niet iedereen erop te wachten, maar sommigen dus wel.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  13. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    ik heb echt nog nooit van juffendag gehoord.:eek: is dat iets landelijks ofzo? of is dit per school verschillend?
     
  14. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Hier juffendag waarbij elk kind 1 bloem meenam met zelfgemaakt kaartje eraan. Eind van de dag had de juf een mooie bos bloemen :)

    Nu nog een afscheidskadootje einde van het jaar. Ik heb wel eens ergens gelezen dat juffen meer waarde hechten aan een geschreven/gemaakt stuk van waardering. Meer dan materiële zaken en prullaria.
     
  15. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Wij kopen altijd n bloem voor de juf. Elk jaar weer een roze gerbera maar dit kiezen beide meiden echt zelf (had dus van alles kunnen zijn !)
     
  16. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Tekeningen en knutselwerkjes ook niet? Krijg er soms wel 8 per dag. Bewaar echt alles wel even en de mooiste dingen hou ik, maar zou echt niet weten waar ik alles moet laten. Net zo als 1 euro potjes met snoep, zelfgemaakte armbandjes etc. Gaat toch op een gegeven moment weg :oops:
     
  17. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Jawel, tekeningen wel, maar echt die dingen van juffendag, kaarsjes enzovoorts niet. Of kaartjes. Ik heb een heel grote bak en daar stop ik t in.
     
  18. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Het was vandaag juffendag bij mijn zoon op school en ik heb niks gegeven. Hoort dat wel dan? (Zoon is in dec pas gestart in groep 1)
    Ik heb daar niks over gehoord en zou niet weten waarom ik wat moet geven? Met traktatie en aan het einde van het jaar (psz en nu ook school) geef ik altijd een doosje chocolade oid.
    Lijkt me meer dan genoeg...
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Ik vind het zelf erg leuk om bij zulke gelegenheden een kleinigheid te geven. Als ik klasseouder ben probeer ik gezamelijk iets te regelen zodat alle kinderen samen iets kunnen geven. Regelt de klassenouder niks,dan laat ik mijn kinderen zelf wat geven op juffendag. Met kerst geven mijn kinderen ook wat, al is het maar een versierd zakje met kerstkransjes oid.
    En aan het einde van het jaar. Ook bij de kleuters als ze nog geen afscheid van de juf/meester nemen. Gewoon om te bedanken voor de goede zorgen het afgelopen schooljaar. Ik probeer nuttige dingen (voorleesboek voor de klas bv) of dingen die "op" gaan te geven. Een koekjes of dropjespot. Of dit jaar geeft zoon beide juffen een notitieboekje met hun naam erop en een groeipotlood. Uiteindelijk gaat dat op en zitten ze er dus geen jaren mee. En uiteraard een zelfgemaakte knutsel waarvan ze die geen eeuwen gaan bewaren maar dat hoeft ook niet. Ik wil dat mijn kinderen hun juf bedanken voor het fijne schooljaar.

    Maar ik hou zelf heel erg van dat soort kleinigheden en je waardering laten zien.
    Alle oppaskindjes krijgen een presentje voordat ik met zomervakantie ga. En met kerst geef ik ook iets kleins om de kinderen en ouders te bedanken voor de gezelligheid en hun vertrouwen het afgelopen jaar.
    Hoeft allemaal niet veel te kosten maar het zijn die kleine leuke dingen in het leven.
     
    Jackie87 en owly vinden dit leuk.
  20. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    bij ons regelen de klassenouders dat. meestal is dat 2 euro per kind, en dan worden er boekenbonnen van gekocht. (2 juffen)
     

Deel Deze Pagina