Help kids kinkhoest en zelf op punt van bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door H0pe, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Mijn dochter hoest al ruim 6 weken waarbij ze veel overgeeft. Ik dacht dat ze misschien bronchitis heeft aangezien het in de familie zit. Nu begint mijn zoontje ook al zo erg. Echt mega hoestbuien met overgeven en niet kunnen stoppen.
    Her begint nu pas te dagen dat ze wel eens kinkhoest kunnen hebben. De symptomen die genoemd worden zijn echt precies hetzelfde!!!
    IK ga morgen meteen de huisarts bellen. Maar ik ben uitgerekend vandaag en kan dus elk moment bevallen!! Ik kan wel janken, vind het echt dood en dood eng. Ik denk dat mijn dochter inmiddels niet meer besmettelijk is. Maar zoontje wel en misschien draag ik het ook wel bij me hoewel ik nergens last van heb.
    Heeft iemand hier ook eens mee te maken gehad? Hoe is dit verlopen?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik neem aan dat je niet gevaccineerd bent tijdens je zwangerschap? Anders was er geen probleem geweest.
     
  3. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik zou even de hap bellen. Al ben ik enigszins wel benieuwd waarom je in die 6 weken niet bij de huisarts bent geweest als ze zelfs overgeeft? Maar misschien ben je dat wel geweest :) haal ik niet uit je verhaal
     
  4. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wacht nu maar even af of het echt kinkhoest is.. ben je niet gevaccineerd? Als er echt een probleem is zal de arts je wel begeleiden, even wachten nog met panikeren! Hopelijk valt het mee!
     
  5. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Ik ben inderdaad niet gevaccineerd tijdens mijn zwangerschap.

    Mams1, nee omdat we zelf dachten dat ze misschien last van bronchitis had en daar doen ze bij de huisarts niets mee.

    Vanochtend bij de huisarts geweest. Ze hebben een kweek afgenomen. Even afwachten wat daar uitkomt. Hopelijk blijft de baby tot die tijd nog even veilig binnen.
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh jeetje, wat sneu. Wanneer krijg je de uitslag van de kweek?
     
  7. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Dit is nog lang niet standaard hoor...
     
  8. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    In verschillende landen, waaronder België, al wel. Heb hem zelf ook gehad. Maar inderdaad, in Nederland nog niet :(
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In België wel. Maar ik weet dat het in Nederland nauwelijks gebeurt. Jammer wel.
     
  10. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Woensdag of donderdag! Net belde de HA weer, ze had overlegd met de GGD. Mocht de uitslag positief zijn en de kids kinkhoest hebben, gaan we allemaal meteen aan de antibiotica. En mocht ik nu voor de uitslag nog bevallen dan ook allemaal bij voorbaat aan de antibiotica.

    Zo fijn dat er een plan van aanpak is want zag het al helemaal gebeuren dat ik met baby in quarantaine zou moeten en mijn kinderen bij mij en de baby uit de buurt moeten blijven al die tijd. Dat hoeft dus niet gelukkig.
     
    madelein, Shakes, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Fijn dat er een plan van aanpak is mocht het idd kinkhoest zijn.
     
  12. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heel fijn!! En nu hopen dat het onschuldig is..
     
  13. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Thanks voor jullie reacties..

    Weet iemand of je borstvoeding mag geven als je aan de antibiotica zit? Vergeten te vragen..
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hangt van de antibiotica zeg. Je kan best aangeven dat je bv wil geven, dan kunnen ze de juiste vorm zoeken.
     
  15. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Over het algemeen mag je ervan uitgaan dat wanneer je nu ab krijgt ( tijdens zwangerschap dus) je deze ook zonder problemen tijdens bv kan gebruiken. Dit gaat vaak gelijk op doordat het vaak zo is dat als het middel overgaat in de placenta het ook over gaat in de bv. Maar het gaat niet altijd op, dus ff checken bij je huisarts.
     
  16. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Even aan het zoeken geweest. Volgens de richtlijn krijg je dan erytromicine. Dit kan je veilig gebruiken tijdens zwangerschap en bv :). Stelt misschien gerust

    De richtlijn:
    https://lci.rivm.nl/richtlijnen/kinkhoest
     
  17. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Oké dat zou mooi zijn als ik een antibiotica krijg waarbij ik wel borstvoeding kan geven.
    Nouja even afwachten nog..
     

Deel Deze Pagina