regeldagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merel69, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Mijn dochtertje eet vanaf haar geboorte eigenlijk altijd minder dan het "gemiddelde". Ze weegt nu ongeveer 4300 gram en at elke dag ong. 650 cc. gisteren kwam ze ineens veel vaker (9 keer ipv. 7) en at alle flessen bijna helemaal leeg en zat op 750 cc. Kwam om de 2 á 2,5 uur ipv om de 3 á 3,5 uur :confused: .

    Ook hebben wij haar sinds 2 dagen in een bakerzak ipv de bakerdoeken. Dit omdat ze in de doeken zo vreselijk lag te zweten, de druppeltjes liepen over haar hoofd :( Zo sneu. In de bakerzak heeft ze iets meer ruimte om te bewegen als in de doeken.

    Ook geven we haar andere voeding. Pepti ipv. kruitvat en omneo, omdat ze zo zat te krampen bij alle voedingen en omdat ze vreselijk veel rode pukkeltjes kreeg op haar wangen. Op deze voeding doet ze het heel goed, ze vindt het lekker en eet dus zonder te krampen sinds een dag of 3.

    Nu heb ik een aantal vragen, wat denken jullie ervan?

    1) hebben kindjes die de fles krijgen ook regeldagen of is dat alleen met borstvoeding?
    2) Kan het zijn dat Merel "last` heeft van de bakerzak, dat ze meer bewegen kan en daardoor eerder wakker wordt en daarom meer eet :(:
    3) Is het een inhaalslag van alle dagen dat ze minder at door de krampen?

    Wat is jullie idee hierbij :(:

    Het is toch wat. Eet mijn kindje niet genoeg ben ik ongerust en nu eet ze "teveel" en nu ben ik weer ongerust. Herkennen jullie dit ook? :)



    Groetjes van een onzekere mamma....
     
  2. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Volgens mij kunnen FV kinderen zeker regeldagen hebben, niet zoals bij borstvoeding, maar ze willen opeens meer gaan drinken omdat ze meer gaan verbruiken, en moeten dan weer opnieuw in een schema komen. Liever teveel dan te weinig drinken...Nou ja teveel is natuurlijk ook niet helemaal goed!Als ze maar tevreden kan zijn!Volgens mij kag jou kindje tussen de 600 en 800 cc eten (als ik me niet vergis) 750 is prima maar als ze een keer 600 en dan weer 800 eet is het ook goed. Ik zou niet denken dat het een inhaalslag is van de krampjes. Als ze tussen die voedingen en krampjes in voorheen ook tevreden kon zijn, was de voeding gewoon genoeg!

    Nog een vraag, waar heb jij die bakerzak gekocht en werkt het goed?Ik zit eraan te denken er ook een te kopen.
     
  3. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ze kan meer willen eten omdat ze daar ook behoefte aan heeft. Je kan altijd een fles aanbieden met iets meer en kijken of ze het opdrinkt. Ze mogen iig nooit meer dan 1 liter per dag.

    En dat ze eerder komt doordat ze in de bakerzak ligt, kan wel want ze was natuurlijk dat hele strakke gewend en nu ligt ze wat losser. Probeer de tijd te rekken en als het echt niet gaat dan kan ze gerust een fles extra krijgen. Ze moet nog wennen aan de bakerzak dat het haar meer ruimte geeft.
     
  4. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

    Ons dochtertje is bijna netzo oud en ligt ook in de bakerzak sinds kort! voor diegene die geinteresseerd zijn, wij hebben hem van www.bakerzak.nl Heb je hem binnen 3 dagen in huis. Ideal en Fleur slaapt veel rustiger.

    Ik denk dat je te maken hebt met het eerste sprongetje want dat gebeurd rond de 5/6 weken en dan zal ze meer honger hebben. Misschien ken je het boek Oei, ik groei. Echt zo'n bijbel waar in staat op welke leeftijd er wat gebeurd met je baby dus dan weet je een beetje wat je kan verwachten.

    Onze dochter heeft ook last van rode pukkeltjes op haar gezicht en krampen. Ik dacht ook dat het met de voeding te maken had maar het CB vertelde mij dat het hormonen zijn in haar lichaam van mij en dat het ongeveer een maand kan duren voordat het weggaat?

    Hoop dat je hier wat aan hebt. Na 6 weken zou ze weer wat makkelijker moeten worden.

    Groetjes, Marijn
     
  5. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hoi Imke,

    Ik heb de zak besteld op internet. www.debakerzak.nl, binnen 2 dagen was hij binnen. gewoon met de post dus je hoeft er niet voor thuis te blijven.

    Voor Merel werkt de bakerzak minder goed dan de doeken. Ik heb zojuist haar weer in de doeken gewikkeld en ze slaapt als een roosje. Ze is er dus nog niet aan toe om de zak te gebruiken. Ik ga hem nu gebruiken bij het afbouwen van de inbakerdoeken. Maar als jou kindje nog niet ingebakerd is, kan het een heel goed middel zijn om maaiende armpjes en beentjes in te tomen. ik vind het er ook een stuk vriendelijker uitzien dan de inbakerdoeken. Merel heeft het er zo warm in, daarom ben ik nu overgegaan op 1 doek ipv allebei te gebruiken. Nu zweet ze niet meer zo en het blijft evengoed wel goed zitten.

    Veel plezier ervan als je de bakerzak gaat gebruiken!
     
  6. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Bij mij heeft het cb ook gezegd dat het komt door mijn hormonen en doordat haar huid nog steriel was en nu aan het opbouwen is. Toevallig zat er daar ook een andere moeder met haar kind die zag dat Merel zoveel pukkeltjes had. Die adviseerde mij om het goed in de gaten te houden, want bij haar kindje was het wel degelijk koemelk allergie.

    Ik vond het wel heel frappant om te zien dat door die andere voeding ook de pukkltjes verdwenen als sneeuw voor de zon. In 2 á 3 dagen zijn ze bijna verdwenen. Die voeding hebben we gekocht voor (nou ja tegen) de krampjes en de diarree en niet zozeer voor de pukkeltjes. Dat was een prettige bijkomstigheid :D .
    Maar ja misschien waren ze anders ook wel rond deze tijd weggegaan :(:

    Ik zal het boek "Oei ik groei" ook maar eens aanschaffen. Ik hoor er zoveel goeds over. Merels dagje zal wel een samenspel zijn van de bakerzak en een sprongetje denk ik, afwachten hoe het vandaag gaat. Tot nu toe is ze helemaal voorbeeldig.
     
  7. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ja inderdaad, de ruimte in de bakerzak is denk ik nog teveel voor haar, daarom weer terug in de doeken. Nog even wachten ermee. Ze heeft die veiligheid nog nodig denk ik. En we zijn er net 3 weken mee bezig, dus we gaan het gewoon doen zoals wordt voorgeschreven. Alleen in 1 doek vanwege de warmte...
     
  8. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

    Goed dat je het zegt van die pukkeltjes en koemelkallergie. Ga het zeker in de gaten houden. Ben namelijk aan het afbouwen met bv en sinds ze meer fv krijgt zijn die pukkeltjes begonnen en ze heeft veel buikpijn.

    Soms wel vervelend dat je gewoon niet weet wat het nou ECHT is het met zo'n kleintje.

    Bedankt, Marijn
     

Deel Deze Pagina