Help.. paspoort dochter kwijt..

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bubbel, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Owww.. ik wil net onze paspoorten inpakken voor de vakantie (wij vertrekken vrijdagmiddag), is het paspoort van onze jongste dochter foetsie. Een week of 2 geleden heb ik nog gecheckt of ze allemaal nog geldig waren. En nu.. geen idee meer waar ik moet zoeken.
    Ik wil morgenochtend aan onze dochter vragen of zij er toevallig mee aan de haal is gegaan. Maar als het paspoort toch kwijt blijkt te zijn, wat zouden jullie dan doen. De gok nemen (wij gaan met de auto naar het buitenland), of een noodpaspoort aanvragen (hoe?).
    Ik neig zelf naar het eerste. Ik weet dat ze zich moet kunnen legitimeren. Maar goed, de kans dat dit nodig is, is erg klein. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
    Morgen bel ik sowieso even de gemeente, maar ik was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

    Pfff..
     
  2. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.817
    394
    83
    ik nam de gok.... hoe groot is de kans dat je hem nodig hebt. en zo wel... kun je hem op dat moment gewoon echt niet vinden. ze gooien jou of je dochter echt de bajes niet in
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oei lastig... ik zou even kijken op de site van de gemeente hoe je het met spoed aan kan vragen. Als dat niet op tijd kan zou ik zonder gaan en dan de geboorteakte meenemen.
     
  4. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Met de auto denk ik wel dat ik de gok zou nemen, maar ik ben niet zo zeer bang voor douane of politie, maar voor mogelijk benodigde gezondheidszorg. Dan moet je namelijk ook vaak kunnen identificeren en als je met speciaal vervoer naar huis moet kan het lastig zijn. Maar zou het nodig zijn, dan kun je misschien nog wel wat regelen.
     
  5. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Ja, inderdaad. Gezondheidszorg is ook hetgene waar ik mee zit. Maar goed, een aantal jaar geleden hebben we met haar op vakantie in het ziekenhuis gezeten, en hebben we alleen haar zorgpasje laten zien.
    Geboorteakte zat ik ook aan te denken..
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Ik zou de gok niet durven nemen, maar goed, ik neem alle paspoorten ook al mee voor een dagje duitsland. Ik zou dus een noodpaspoort aanvragen of via de spoedprocedure iets proberen te regelen.
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou ook een spoed aanvraag doen, zou de gok niet durven nemen namelijk.
    Ik hoop dat je het paspoort toch nog vind en je dochter deze gewoon ergens heeft verstopt.
     
  8. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Noodpaspoort aanvragen, wat als je bij de grens wel word aangehouden...
     
  9. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Waar ga je heen? Er zijn grenzen waar op het moment best gecontroleerd wordt ivm vluchtelingen etc.
    Zelf ben k wel eens een week in buitenland geweest zonder paspoort (was k vergeten) ik zou t geloof ik ook wel gokken dus, afhankelijk van wat je heen gaat.
     
  10. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Jaaa.. na het hele huis op zn kop te hebben gezet, uiteindelijk het paspoort gevonden!!

    @Beheer , dit topic kan dicht:)
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Op verzoek gesloten.
     

Deel Deze Pagina