Genante vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rika, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rika

    Rika Lid

    15 aug 2006
    45
    5
    8
    Hallo, ik ben vandaag 26 weken zwanger. Nu is het zo dat ik sinds enkele dagen een enorme pijn aan mijn schaamstreek heb. Het is nu zo dat ik bij de linker schaamlip aan de binnenzijde een bobbel voel. Kan dat met zwangerschap te maken hebben? Het is enorm pijnlijk en mocht het wat met de zwangerschap te maken kunnen hebben wat zou het kunnen zijn en wat kan ik er aan doen? Groetjes Rika
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Rika,

    het kan zijn dat je schaamlip wat oedemateus is doordat de baarmoeder aan die kant meer de bloedvaten afknelt dan aan de andere kant. Schaamlippen zijn nu eenmaal, net als de benen en voeten, een laagste punt. Je kunt daar niet zoveel aan doen behalve stevige onderbroeken aandoen.

    En het zou ook nog een cyste kunnen zijn. Zón cyste is ongevaarlijk, maar de gyn moet daar naar kijken en dat soort cysten moeten met een draintje leeggemaakt worden.

    Laat de vk anders even kijken volgende controle, zij kan het verschil wel zien.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Rika

    Rika Lid

    15 aug 2006
    45
    5
    8
    Hallo Brigitte, Inmiddels ben ik naar de huisarts geweest nadat ik contact had gehad met de verloskundige. De huisarts heeft me gelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog. S morgens om half twaalf zat ik bij de gynaecoloog en om 3 uur smiddags lag ik al op de operatietafel. H\et bleek dus dat ik er drie ontzettende cystes had zitten die waren gaan ontsteken. Al met al gaat het nu goed gelukkig. Ik wou je even op de hoogte houden en vriendelijke bedanken voor jullie raad en adviezen. Groetjes Rika
     

Deel Deze Pagina