Verlamde staart bij poes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Samama, 25 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

    Samama Niet meer actief

    Ik hoop dat iemand me even kan helpen, maak me best zorgen namelijk.
    Het is me sinds vanmiddag opgevallen dat onze poes haar staart niet meer gebruikt, hij hangt maar zielig naar beneden. Net was ie zelfs nat, ze heeft er denk ik overheen geplast zonder dat ze het in de gaten had...

    Iemand die weet wat dit kan zijn...? Of iemand die er ervaring mee heeft..?
    Vind het zo zielig! :cry:
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Misschien is hij wel gebroken? Morgen gelijk even de dierenarts bellen!
    (vaak kan je in het weekend ook wel even bellen! Als je die gelegenheid hebt, of de mogelijkheid is er, zou ik zelfs nu nog even bellen!)

    Ik wens je veel sterkte en succes! Arme beessie... :(
     
  3. Samama

    Samama Niet meer actief

    Nouja weet je wat het is, als je eraan zit mauwt ze ook niet... Heb al gekeken of ze daarop reageert. Zal morgenochtend gelijk de dierenarts bellen inderdaad! ( Vriend heeft de auto mee, dus kan nu zowieso nergens heen)
     
  4. Sjaaak

    Sjaaak Bekend lid

    6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    dierenarts bellen er is meestal wel een spoedlijn
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Hebben wij ook gehad met onze kat een paar jaar geleden. Na een aantal weken ging hij hem weer gebruiken en is het weer goedgekomen. Hoop dat dat ook voor jouw kat geldt.
     
  6. Kubus

    Kubus Fanatiek lid

    6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Heb je de dierenarts al gebeld?
     
  7. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    heb t ook gehad bij mijn kat, hij was aangereden en had een breuk erin... breuk gelukkig niet zo groot, dus hij kon hem na een tijdje gewoon weer gebruiken...
     
  8. Samama

    Samama Niet meer actief

    Gisterenavond kwam mn vriend thuis en die zei dat ze dat al 2 keer eerder heeft gehad... ze ( hij en zn ex) zijn er toen mee naar de dierenarts geweest en blijkt dat ze hem gekneusd had.. maar daar doen ze toch niets aan. Ik kijk het even aan, blijft ie lang zo dan ga ik wel even naar de D.A.
     
  9. Sjaaak

    Sjaaak Bekend lid

    6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    zou je dat bij jezelf ook aankijken als je je arm ineens niet kon bewegen ?

    vergeet niet dat het beestje afhankelijk is van jullie
     
  10. Silvia83

    Silvia83 Lid

    15 jun 2007
    81
    0
    0
    Studente paraveterinair
    Wageningen
    Met Sjaaak eens..
    Het wilt nog niet zeggen dat deze kat ook een gekneusde staart heeft.
    Liever een keer teveel naar de dierenarts dan dat er iets ernstigs is waarmee je te laat bent.
     
  11. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    dat vind ik eerlijk gezegd ook
     
  12. Niet meer actief

    Ocharme dat beestje, ga maar gauw naar de dierenarts
     
  13. Samama

    Samama Niet meer actief

    Voel me zwaar schuldig....arm beessie! Was inderdaad egoistisch van me om eerst niet te gaan! Ben vanmorgen geweest, en de dierenarts zei ook dat het een kneuzing was, ze kon geen breuk vinden. Met een aantal weken moet het beter gaan, zo niet, dan moeten we weer terugkomen. Verder heeft ze er niets aan gedaan.

    Poes is nu helemaal boos op me dat ze naar de dierenarts moest.. hihi.
     
  14. Niet meer actief

    Oef, gelukkig dat het niets erger is. Ben blij dat je toch bent geweest, je weet nooit of het niet iets heel ergs is ofzo. Ik had eens een poes en die haar achterpoot was echt helemaal kapot (ze kwam zo naar huis) en er was een pees gewoon volledig over! Wij dachten ook dat het niets erg was maar blijkbaar dus wel! We moesten een spuit halen met ontstekingsremmers en het was twijfelachtig of ze zou herstellen. Uiteindelijk, wonder boven wonder de pees is natuurlijk nog altijd kapot maar poes haar spieren hebben het werk overgenomen. Zo loopt ze ondertussen al 3 jaar vrolijk rond bij mijn schoonouders.
     
  15. Kubus

    Kubus Fanatiek lid

    6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Nu vraag je je toch af, hoe krijgt dat beessie het in hemelsnaam voor elkaar om 2 keer haar staart te kneuzen?! :(

    Fijn dat je toch bent gegaan en beterschap voor de arme meid!
     
  16. Niet meer actief

    Tussen of onder de deur, onder een stoelpoot gezeten, een auto over gereden of vastgezeten bijvoorbeeld tussen de verwarming. Of blijven hangen toen ze ergens afsprong. Gebeurd makkelijk zoiets en poezen halen soms halsbrekende toeren uit ;)
     
  17. Samama

    Samama Niet meer actief

    Nou, ik vroeg me dus ook al af hoe ze het voor elkaar kreeg.. maar ben erachter gekomen dat mevrouw in de kast kan.. dus misschien is ze daaruit gevallen of iets dergelijks. Ze gebruikt hem af en toe wel al weer en houd hem al iets hoger dan zondag, dus ziet er wel goed uit vind ik.. gelukkig maar!
     

Deel Deze Pagina