Help verkeerde dingen gegeten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mathilda, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Kant en klare maaltijdsalade
    Paté
    Salami
    Uitsmijter met zacht eigeel
    Blijkbaar mag tonijn in blik ook niet, heb ik ook op.

    En gisteren had ik trouwens een club sandwich met gerookte kip. Serveerster dacht dat het niet mocht (veel high tea's met zwangeren die blijkbaar zeggen dat alles dat gerookt is niet mag), website van Oei Ik Groei zei van wel, dus ik heb heerlijk geluncht. De verse jus d'orange nam ik dan weer niet, en daarvan had de serveerster juist weer nooit gehoord dat dat niet "mag". Aan de andere kant heb ik 2 weken geleden ook ergens jus op, en daar heb ik niet gevraagd of ze het zelf persten omdat ik er niet aan dacht.

    Ik wordt knettergek van alle regels en sta regelmatig ergens te denken of ik iets nou wel of niet mocht. Zo ook de salami, uiteindelijk toch gegeten want ik had niet veel andere keus.
    Verschillende mensen/instanties zeggen ook weer verschillende dingen, Amerikanen noemen ook weer heel andere producten.... ik zie door de bomen het bos niet meer en om nou constant alles te googlen.

    Ik gebruik maar gewoon mijn gezond verstand, waar ik over twijfel eet ik met mate en waar ik mij niet goed bij voel eet ik niet.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb 100den kant en klate pannenkoeken gegeten tijdens de zwangerschap. Kon ze niet weerstaan.
    Ook per ongeluk verse brie gegeten en salami. En kant en klare maaltijdsalades...en softijs bij de mac.
    Ik leef nog steeds, mijn zoon is ook gezond.
     
  3. Lizzy1985

    Lizzy1985 Actief lid

    28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ik ben nog half in shock van de kant-en-klare pannenkoeken, ook die heb ik bij t leven verslonden (oke, het waren de kant-en-klare poffertjes, maar dat zal niet veel uitmaken :roflmao:).
    Maar ik heb dus ook nog NOOIT gehoord dat je geen verse jus mag drinken?? Wel heb ik gehoord (en gemerkt...) dat je er behoorlijk last van maagzuur van kan krijgen, zeker tegen het einde van de zwangerschap. Maar ik zou zelf echt niets kunnen bedenken waarom je het niet mag drinken...

    Gelukkig (voor mij, hahahaha) is ons gezinnetje compleet en zal ik nooit meer me voor mezelf druk hoeven maken wat ik wel en niet mag eten in de zwangerschap
     
  4. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Haha ja te stom van die jus! Er zou listeria en toxoplasmose in kunnen zitten. Eigenlijk dezelfde reden waarom je groente en fruit goed moet wassen en voorverpakte sla/salade niet mag.
    Ik pers soms wel zelf sinaasappels, maar dan was ik ze goed voor ik ze door midden snijd.

    Maar eerlijk, in de horeca worden groenten geloof ik helemaal niet gewassen. Ken verhalen van iemand die zei dat ze in de snackbar de tomaten voor de hamburgers bijvoorbeeld niet wasten voor het snijden, en zulke dingen.
     
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Maar een sinaasappel hoef je toch niet te wassen? Je eet de binnenkant toch? :roflmao::
     
    Mery en Bootcamp babe vinden dit leuk.
  6. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik kom nu tijdens het lezen van dit topic erachter dat ik allemaal dingen heb gegeten/eet die blijkbaar niet mogen (en 3 jaar geleden nog wel)...oeps :roflmao:
     
  7. Envy91

    Envy91 Niet meer actief

    Ik eet wekelijks een kant en klare maaltijd salade. Ik heb enorme cravings naar mc flurry dus zal niet zeggen hoe vaak ik die eet per week.

    Jus mag je gewoon drinken het gaat om de bacteriën die in de machine zitten. Net als bij softijs eigenlijk.

    In het begin van m’n zwangerschap lette ik echt overal op. Inmiddels niet meer hoor. Gewoon gezond verstand gebruiken.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  8. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Alle soorten kaas die je met een kaasschaaf kan schaven, is harde kaas. Brie dus niet, maar gewone jonge (boeren)kaas dus wel.
    En de meeste bacteriën overleven niet heel erg goed in een zuur milieu, dus over die karnemelk zou ik me ook niet druk maken.
     
  9. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Brie mag ook gewoon, vrijwel alle brie die je in Nl koopt (zeker in de super) is van niet-rauwe melk gemaakt. Softijs vd mac zou ik me ook niet druk om maken, die apparaten worden veel gebruikt en macdonalds heeft vrij stricte hygiene regels.

    Belangrijkste bij al dit soort regels is vooral om het waarom te begrijpen, dan kun je voor jezelf een prima afweging maken. Problemen bij softijs e.d. Zitten niet in het ijs maar dat de temperatuur hoger is dan gewoon bolletjes ijs. Dus listria wordt niet doodgevroren. En dan hangt of staat het met goede hygiene. Sowieso is listeria zeldzaam dus de kans dat het mis gaat is klein. Of je dat risico wil nemen voor die 9maanden is aan jezelf.
    Idem met tonijn, roofvissen bevatten veel kwik. Een keer een stukje tonijn eten kan geen kwaad, als jij eenmalig een stuk verse tonijn eet kan dat ook nog geen kwaad. Dagelijks een blikje tonijn wegeten levert uiteindelijk meer kwik op dan 1x een stuk verse tonijn.
    Mensen volgen klakkeloos de regels zonder zelf nog na te denken of af te wegen. en daardoor ontstaat er veel verwarring.
     
    pietje1987, nizzie86, Bootcamp babe en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het met eens.
     

Deel Deze Pagina