Help?! Wéér flesweigeren!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Edr89, 7 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Het zal er vast bij horen, maar ik ben inmiddels zo gefrustreerd!

    Hoort het bij tandjes krijgen en sprong en al die andere fase-gerelateerde dingen dat ze volledig weigeren de fles te drinken? Als het aan haar ligt drinkt ze 20cc, als daar uberhaupt haar mond al voor open gaat.

    Verdere info:
    Baby was afgelopen dinsdag 6 maanden, krijgt alleen nog melk (deze zondag gaan we groente proberen). We hebben héél veel getobd met reflux en mogelijk koemelkallergie en ze zit al een tijd op dieetvoeding, we hebben de juiste dosis medicatie gevonden en het ging ein-de-lijk goed. Welgeteld 2 weken. Totdat haar 1e tandje doorkwam (vorige zaterdag) en ik krijg er gewoon niks meer in. 2e tandje nog niet te voelen.
    Alles geprobeerd.. warm/koud, beneden/boven, stilte/geluid, grotere speen, afleiding in alle vormen. Als ze eerder moeilijk deed dan werkte altijd 1 van de trucjes nog wel, nu niet meer. Zojuist voor het eerst voorzichtig een open bekertje en tuitbekertje geprobeerd. Ook niet. En ik doe wel zo vrolijk en lief mogelijk tijdens de fles, maar ze zal mijn frustratie vast voelen..
    Ik weet dat ik haar niet moet pushen, maar ben bang dat ik toch teveel heb aangedrongen vandaag. Vaak als ze hem toch 'pakt' drinkt ze ineens best wel wat en daar hoop ik dan steeds op. Ik word er zo verdrietig van!
     
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb het nooit zo heftig gehad.

    Welke voeding krijgt ze?
    Welke medicatie?
     
  3. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Ze drinkt Neocate en krijgt Nexium (half zakje 's morgens en half zakje 's avonds, dus vrij hoge dosis). Ik zie op dit moment niet echt reflux terug, misschien een klein beetje.
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik zou met name kijken naar hoe ze verder is. Als ze wel gewoon vrolijk is, loslaten. Ze drinkt het vast wel weer bij. Pushen werkt idd averechts.
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hmm.
    Als ze iets anders dan neocate kreeg had het de kea kunnen zijn en nexium is toch doorgaans een goedwerkend medicijn. Zeker bij 2x daags half zakje.
    Juist omdat je schreef dat het 2 weken goed ging. Vaak is dat namelijk net zo'n omslagpunt.

    Ik heb wel eens gehoord dat de ene koemelkvrije voeding niet goed ging en de ander wel. Maar volgens mij was dat nutramigen aa (puramino) wat niet goed ging, omdat daar nog soja in zat.
    Even terug gekeken en in puramino zit "plantaardige oliën (zonnebloemolie rijk aan oliezuur, kokos/palm pit tryglycerides met middellange ketens, soja)" en neocate niet.

    Misschien moet je het even proberen los te laten en afwachten?
    Ik neem aan dat je geen spruw ziet?
     
  6. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Ik zie inderdaad geen spruw. Gisteren ging iets beter, dus ik zal het waarschijnlijk inderdaad tijd moeten geven. Misschien is/was ze niet helemaal lekker ofzo. Lastig! Nexium werkt inderdaad goed. We wachten het maar af!
     

Deel Deze Pagina