HELP!!! Zelf geboortekaartje maken en printen!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door meidenhuis, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Wij laten altijd geboorterompertjes bedrukken met een foto van de pasgeboren baby en de namen van de pappa/mamma/zusjes.....
    Geboortekaartjes deden wij niet aan omdat iedereen gewoon belde voor een afspraak en als ze op bezoek waren kregen ze dan een romper. Maar nu.........

    laten wij wederom geboorterompers bedrukken echter willen wij wel een kraamfeest houden ipv gewoon kraambezoek en ja daar heb je uitnodigingen voor nodig in de vorm van een geboortekaartje.

    nu heb ik geen zin in dubbele (hoge) kosten en dacht dus zelf iets in elkaar te flansen en dan bij een copy-shop laten printen op mooi papier echter heb ik totaaaaaaaaaaaaal geen idee hoe dat moet en heb ik ook totaal geen inspiratie.

    Waar vind ik plaatjes die lijken op een geboortekaartje?
    Kan ik gewoon in Word zoiets maken etc..........

    Wie o wie is creatief en wil mij helpen:)
     
  2. desteny

    desteny Actief lid

    13 dec 2005
    272
    0
    0
    Ben benieuwd!! lees met je mee.... Wil ze ook graag zelf maken..
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik weet niet of je bekend bent met fotobewerkingsprogramma's? Daar kun je al een heel eind mee komen als je eenmaal een leuk plaatje hebt gevonden die je hiervoor wilt gebruiken.

    Mocht je dit niet kunnen en/of hebben kun je in paint (zit standaard op Windows) ook iets in elkaar knutselen.
    Je opent dan het plaatje dat je wilt gebruiken en hier kun je dan de tekst invoeren die je er op wilt hebben staan.
     
  4. mereli

    mereli Actief lid

    17 dec 2009
    223
    0
    0
    Pijnacker
    Voor onze dochter hebben ook zelf de geboorte kaartjes gemaakt. Zij is nu 3.5 jaar. Ik heb de geboortekaartjes toen in word gemaakt en zelf afgedrukt.
    Voor het plaatje heb ik op internet gezocht, van een geboortekaartjes site gehaald en in het document geplakt.

    Ik heb bij een boekhandel speciaal A4 papier gekocht wat je kon breken dan werden het 2 A5jes. Dit A5je en die had een vouw in het midden zodat je het makkelijk kon vouwen.

    Maar je moet dan wel 2 documentjes maken 1 voor de voor- en achterkant (de buitenkanten) en 1 voor de binnenkant.

    Als je nog vragen hebt laat het me maar weten.

    Groetjes en veel succes

    Merel
     
  5. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    met psp maken en dan laten afdrukken op fotopapier. Heb hier al voor meer mensen zo de geboortekaartjes gemaakt en hele goeie reacties op gekregen
     

Deel Deze Pagina