Help!

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door may777, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. may777

    may777 Nieuw lid

    24 mrt 2017
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar moet ik beginnen...

    aanstaande donderdag staat er een abortus ingepland omdat ik ongewenst zwanger ben geworden,
    Ik ben 23 jaar, en heb nu een half jaar een relatie met een Afghaanse man.
    Hij wil wel kinderen alleen nu nog niet, wat ik volledig begrijp.
    Het probleem is dat hij er meteen vanuit ging toen ik het hem vertelde dat ik het weg zou laten halen.
    Een goed gesprek erover zat er al helemaal niet in.
    Ik heb er heel veel moeite mee en stres om gekregen.
    Mijn ouders steunen mij wat ik ook ga doen, maar ik had dus ook heel veel support van zijn kant verwacht maar dat is tot nu toe nauwelijks het geval geweest.
    Het is zelfs zo erg geworden dat ik heb besloten tot maandag even geen contact meer met hem te hebben zodat ik alles even voor mezelf kan relativeren.
    Hoe het bij mij overkomt is alsof hij het totaal niet serieus neemt. Hij heeft nog wel zijn excuses aangeboden dat hij er grapjes over maakte, volgens hem omdat hij mij graag aan het lachen wilde krijgen, en hij heeft uiteindelijk gezegd dat hij de dag van de ingreep heel de dag bij me zal zijn.
    Ik probeer hem niet te judgen, maar het is moeilijk.
    Ik snap dat hij een hele andere cultuur heeft, zo ben ik heel lang een geheim geweest voor zijn ouders, is hij 7 nachten in de week bij mij thuis en ik nooit daar, en ik weet dat in zijn cultuur eer en traditie en respect voor de ouders hoger staan dan wat dan ook.
    Maar ik voel me nu totaal niet begrepen, en heb zelfs het gevoel dat ik er alleen voor sta, dat hij zich totaal niet inleeft in mijn verdriet.
    Ik beschouw dit mensje als iets supermoois tussen hem en mij, ook al was het totaal niet gepland.
    Zo ziet hij het blijkbaar niet... Sterker nog hij verteld niks hierover tegen zijn ouders.

    Graag hoor ik hier jullie mening/advies over.
    PS: hij heeft ook veel goede punten hoor! Ik hou van hem anders was ik niet meer bij hem, maar weet niet of ik het over mijn hart kan krijgen mijn babytje weg te laten halen :(
     
  2. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik zou voorlopig even heel goed gaan nadenken over wat je wilt.
    Zolang je twijfelt moet je absoluut geen abortus ondergaan. Je kan het nooit meer terug draaien en het schuldgevoel zal je altijd blijven achtervolgen.
    Ik snap dat het heel moeilijk is maar ga echt even goed nadenken, zonder zijn input! Over wat JIJ wilt.
     
  3. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Poeh, wat super vervelend zeg!
    Deze jongen zal vast goede kanten hebben, maar zou toch heel goed nadenken of dit echt iemand is die het waard is en waar je echt op kan vertrouwen. Cultuur vind ik zelf geen excuus in dit geval, want schijnbaar is dat toch niet zo belangrijk voor hem. Anders was jij nooit zwanger geraakt, dus daarmee moet je zijn gedrag niet goed praten.
    Als ik in jouw situatie had gezeten had ik toch echt volledige betrokkenheid en steun van de vader verwacht. Iemand die bij je staat, welke keuze je ook maakt. Dit zijn juist situaties waar je iemand echt leert kennen. In sommige gevallen groei je dicht bij elkaar, sommige juist niet. Een goed moment om kritisch naar hem, jullie 'relatie', jouw toekomst en gevoel te kijken.

    En qua abortus: bij twijfel niet oversteken. Zeker in dit geval -van abortus- niet omdat je hier echt veel last van kan krijgen. Feit dat je je vrucht "babytje" noemt, zegt voor mij eigenlijk al genoeg.
     
  4. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Jij staat er niet 100% achter en dat lijkt me reden genoeg om donderdag niet naar die afspraak te gaan.
     
  5. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    #5 Florina, 25 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2017
    Eens met de bovenstaande reacties. Wat een rot situatie.

    Luister vooral naar jezelf en doe het niet vóór hem. Het zal altijd tussen jullie in blijven staan als je dit tegen je wil in doet. Echt, het gaat er ook om wat jij wilt en voelt en volgens mij is dat wel duidelijk. Het is iets wat onomkeerbaar is en je moet er echt voor 100% achterstaan. Blijf bij jezelf, praat erover met je ouders. Jij weet wat voor jou de beste keuze is.

    Heel veel sterkte!
     
  6. flower861

    flower861 Actief lid

    4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Sowieso die afspraak laten voor wat hij is tot jij heel zeker weet wat jij wilt. Een abortus is iets waar je 100% achter moet staan en niet meer terug te draaien is en het is zonde als jij daar spijt van gaat krijgen.
    Ik ben van mening dat als jij je kindje wilt houden, dat je daar een weg in zult gaan vinden. Daarnaast zou ik mezelf een heel goed gaan afvragen of je met deze man verder wil, dit klinkt niet als een fijne, empathische man.
    Sterkte!
     
  7. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.534
    1.885
    113
    Zo te horen sta jij er zelf niet achter? En een abortus moet je pas doen als JIJ hier zelf achter staat. Hoe ga je je straks voelen als je het kindje weg laat halen en je vriend gaat bij je weg?

    Zo te horen steunen jouw ouders je onvoorwaardelijk en als jij besluit je kindje alleen op te voeden sta je er dus niet alleen voor.
    Ik wil je niet van de abortus af brengen maar dit moet je echt alleen doen als jij het zelf wilt en volgens mij is dit niet zo. Wat je zegt, er groeit nu een prachtig wondertje in jouw buik, mannen zijn er genoeg, maar van dit kindje is er maar één.
     
  8. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Been there, done that.

    Ga geen abortus plegen als je er niet achter staat. Zou je alleen een kind op kunnen voeden? Hoe zou jij je voelen als je abortus hebt gepleegd? Reken er op dat je geen steun krijgt van hem, in beide gevallen niet (als je bij hem blijft met kindje of wanneer je abortus hebt gedaan).
     
  9. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    En wat denk je dat er zal gebeuren als je je kindje tegen je zin weg laat halen? Denk je dat jullie nog lang en gelukkig samen zullen blijven? Ik denk het niet. Denk dat het altijd tussen jullie in zal blijven staan en dat je het hem kwalijk zult blijven nemen. Nooit tegen je zin je kindje weg laten halen om je relatie zogenaamd te redden. Want dat valt dan niet meer te redden. Helaas.

    Je zult voor jezelf de keus moeten maken of je in je eentje voor het kindje kunt zorgen of niet. En op basis daarvan de beslissing nemen. Niet op basis van je vriend!
     
  10. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Als ik je berichtje zo lees krijg ik het idee dat je er zelf niet achterstaat... Als je er niet voor de 100% zelf achter staat kan dit nare gevolgen hebben voor jou in de toekomst... Praat met jou ouders,zullen ze jou steunen en helpen als je besluit het kindje wel te houden? En ga bij jezelf goed na of je in staat bent om het kindje alleen op te voeden? Zowel financieel als mentaal. Ik wens je héél veel sterkte met deze moeilijke beslissing!
     
  11. Moeder2017

    Moeder2017 Actief lid

    2 jan 2017
    281
    2
    18
    Als je er niet 100 procent achter staat niet doen
    Wet je al hoever je bent ?

    Hij weet ook als hij gelovig is neem ik aan ??
    Dat sex voor het huwelijk niet toegestaan is
    Daar gaat hij al de fout mee in

    En nu terwijl hij heel goed weet wat er van sex kan komen dat hij. Er zo makkelijk over denkt

    Ookal is het niet toegestaan voor het huwelijk het is ee bu eenmaal en als jij je kindje graag houden wilt dan moet je dat doen

    Wie zegt dat hij je na de abortus nog bij je gaat blijven ik noem maar wat

    Ik vind de keuze moet jij maken en als je niet achterstaan dan niet doen vooral je hebt hè ouders
     
  12. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Jeetje meis wat een verhaal. Maar zo te horen sta jij niet achter deze beslissing en dan zou ik nog eens heel goed nadenken wat je wilt. Ik ben niet tegen abortus, maar het is wel iets wat je niet ongedaan kunt maken.

    Je geeft overigens aan dat hij een heel andere cultuur heeft, maar volgens mij is ook daar abortus alleen maar toegestaan onder bepaalde voorwaarden. Daar lijkt hij even aan voorbij te gaan.

    Ik snap dat dit niet makkelijk is, want je houdt van deze man en je wilt hem niet kwijt. Maar zorg dat je een beslissing neemt waar je achter staat en die je niet nog jarenlang kan achtervolgen.

    Veel sterkte! X
     
  13. Vino

    Vino Lid

    23 jan 2017
    68
    0
    6
    Koos-werkloos
    Enschede
    Ik heb zelf ook in zo`n situatie gezeten. Ongewenst zwanger en ook een abortus. Ik voel me tot op de dag van vandaag schuldig naar het kindje in mijn hart. Nu is mijn hooft er heel nuchter en duidelijk over maar het is een zwart stukje in je hart waar je mee moet leren leven.
    Die relatie is uiteindelijk gestrand, er waren ook te grote verschillen tussen ons wat met alle liefde in de wereld niet te fixen was.
    Nu gelukkig getrouwd en onze nummer 3 is onderweg. Maar altijd blijf ik denken wat als. Je bent jong, dus als je er voor kiest zorg voor een goede basis om je heen! Ik wens je heel veel kracht toe!
     
  14. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ik proef uit jouw verhaal dat je kindje welkom is bij jou en je zegt ook dat je het iets moois vindt. en je noemt het een mensje. dat klinkt totaal niet als iemand die een abortus ook maar overweegt.

    daarom komt het op mij over alsof je de abortus alleen maar zou doen voor hem. met als gevolg dat je je de rest van je leven schuldig zal blijven voelen. en waarschijnlijk ga je in de loop van de tijd ook hem de schuld geven.. dat is niet gezond voor een relatie, en dan eindig je straks zonder kind en zonder man.

    uiteraard is het je eigen keuze. maar als ik jouw verhaal zo lees zou ik je sterk aanraden om het te houden, helemaal als je ouders volledig achter je staan.
     
  15. may777

    may777 Nieuw lid

    24 mrt 2017
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey! Een kleine update, ik en mijn vriend hadden een paar dagen even alle contact verbroken, vandaag is ie met mijn ouders gaan praten en kwam hij ook naar mij toe (ik lig al een paar dagen hartstikke ziek in bed)

    Hij zei dat het mijn lichaam en mijn keuze was en dat ik wat ik ook beslis hij achter mij staat. Dit doet mij zoveel... Er viel echt een last van mijn schouders af.
    Ik denk dat hij ook heel erg geschrokken was van alles in zo'n korte tijd, niet om 't goed te praten maar schrik kan veel doen met iemand. Bedankt voor jullie adviezen :) nu pas heb ik alle ruimte en steun om me heen om te kijken wat ik echt wil!
     
  16. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    may wat super fijn die reactie van hem! natuurlijk was het voor hem ook schrikken! ik hoop dat jullie samen de juiste beslissing maken! (wat deze ook mag zijn)
     
  17. kuonah

    kuonah Actief lid

    23 feb 2017
    213
    120
    43
    Vrouw
    Leidschendam
    Jeetje wat een verhaal! gelukkig je update gelezen.. Ik hoop dat jullie samen een goede keuze kunnen maken, denk er goed over na! Sterkte!
     
  18. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat fijn dat hij tot inkeer is gekomen, ik hoop dat jullie er samen uit komen.
     
  19. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Succes en hoop dat jullie er samen uitkomen,wat de beslissing ook moge zijn
     
  20. Amch

    Amch Fanatiek lid

    21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    ik zou de abortus nog even uitstellen omdat het klinkt alsof jij er helemaal niet achter staat

    en ik herken je helemaal ik heb zelf een marokaanse man en ongepland zwanger hij wou ook abortus ik heb het niet gedaan
    veel ruzies erover gehad ik heb zelfs een tijd gezegt dat ik abortus heb gepleegd maar dat was niet zo uiteindelijk heb ik het verteld dat ik nog zwanger was en toen stond hij voor geen andere keus dan zijn familie het te vertellen die allemaal blij waren
    en nu hij kan zich geen leven indenken zonder ons zoontje

    dus absoluut geen abortus doen omdat hij dit wil
     

Deel Deze Pagina