helpt een badbevalling ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door deirdre, 17 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Klopt de kans op herhaling is klein maar wel groter als bij iemand die het nooit heeft ervaren. Ik heb het al deels besproken met mijn vk en ze raadde mij toch aan om de uitdrijving op bed te doen zodat het bloedverlies goed in gaten gehouden kan worden. En of de placenta wel geboren word. Ik had namelijk toch vorige keer 2,7 liter verloren. Omdat de placenta niet kwam. Dus moest ook met spoed naar de OK. Maar we gaan tegen die tijd zeker kijken wat er mogelijk is:thumup:
     
    Tweekids vindt dit leuk.
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn oudste kon ik in bad weeen opvangen, en dat was echt mijn redding! Ik kon veeeel beter bewegen zonder pijn, in bed kon ik m’n been nog geen cm bewegen door de beenweeen. En ik had tussen de weeen door in bad even korte pauzes om net weer die kracht te vinden nog een wee op te vangen; op bed was het wee op wee op wee zonder even die adempauze.
    Ik was heel graag in bad bevallen, maar daar was dat bad niet geschikt voor helaas. Bij mijn jongste was ik medisch, inleiding, ctg (kon niet draadloos). Ik kon niet in bad, bevalbad heeft het zkh wel maar dat was voor mij ook niet mogelijk. Wederom weeenstorm met beenweeen, dus wee op wee op wee en me door de pijn niet fatsoenlijk kunnen bewegen... dat werd een ruggenprik. 1000x liever in bad gelegen!
    Na de geboorte van jongste een hele hevige fluxus, spoed naar de OK, de kans dat een derde kindje in bad kan worden geboren acht ik klein. Maar wie weet kan ik wel in bad weeen opvangen als het ooit zover komt.

    Dus lang verhaal kort; als je moet kiezen, zou ik zéker voor het bad gaan, al is het maar voor tijdens de weeen.
     
  3. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik vind het op zich wel mooi dat je vriend er waarde aan hecht dat jullie kindje in het ziekenhuis geboren wordt, waar hij ook geboren is.
    Maar het gaat er ook om hoe jij je voelt. Jij moet je kunnen ontspannen en fijn voelen. Hopelijk kunnen jullie er in een goed gesprek samen uitkomen.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  4. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    tuurlijk is het mooi dat hij wil dat het kindje geboren word in het ziekenhuis waar hij is geboren.
    maar ik wil echt het water voelen .
    nu zei de gynaecologe dat maar 30 procent ook echt bevalt in bad .
    ik wil het dan nog wel zien of het bij mij zo is .
    ik wil de kans om in bad te bevallen.
    en dat weet hij nu ook.
    we denken er anders over. hij denkt standaard plat op de rug op bed .
    en dat alles soepel verloopt .
    ik ben me meer bewust dat er vanalles fout kan gaan wat ik nu nog niet weet. vb baby die in het vruchtwater heeft gepoept.
    hij is ook voor een ruggenprik. ik probeer liever eerst zonder. hij zou zowat meteen een ruggenprik laten komen.
     
    Secretangel vindt dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dit. En vooral die laatste zin. Daar word de bevalling echt niet makkelijker van ofzo. Wat een gemekker van hem.
     

Deel Deze Pagina