Hematoom - Miskraam helft tweeling

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door kiwi2000, 12 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Lieve allemaal,

    Ik ben zwanger van mijn eerste kindje. Afgelopen week ben ik in de 6e week hevig gaan bloeden, kreeg ik krampen en verloor zelfs grote stolsels. Ik ging er vanuit dat ik mijn baby voor de 3e keer verloren had -- had namelijk al een mk afgelopen zomer bij 12 wk en een bbz afgelopen januari bij 8 wk. Maar bij de gyneacoloog kreeg ik buiten alle verwachtingen toch positief nieuws: er was een heel klein knipperend hartje te zien op de echo, goed ingenesteld en op de juiste plaats!

    De gyn zag op de echo dat het bloeden en de stolsels het gevolg zijn van een miskraam van een tweede vruchtje dat helaas niet goed ingenesteld is (wat ik natuurlijk wel triest vond), een zogenaamde vanishing twin. Omdat de miskraam erg stressvol is voor het levende vruchtje moet ik een week plat te liggen, om nog een miskraam te voorkomen.

    Deze week is zenuwslopend! Morgen krijg ik een vervolgecho en weet ik of de kleine het volgehouden heeft. Het bloeden is inmiddels bijna weg, alleen nog wat bruine smurrie. Ook voel ik geen pijn meer en worden de zwangerschapsverschijnselen met de dag heviger. Dus fingers crossed!

    Zijn er vrouwen op dit forum die iets soortgelijks hebben meegemaakt in hun zwangerschap en hoe is dat voor jullie afgelopen?

    Hoopvolle groetjes!
     
  2. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Jeetje wat spannend en zenuwslopend!!
    Snap inderdaad dat het dubbel is. Blij dat er een kloppend hartje te zien was, maar tegelijkertijd ook verdrietig dat het 2e vruchtje het helaas niet heeft overleefd.

    Goed je rust pakken en het kleintje ook de rust geven, laat hem of haar maar goed groeien :D:D
     
  3. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve bericht Anouk! Heb gelukkig vandaag goed nieuws gehad. De kleine boon is gegroeid en mijn baarmoeder ziet er bijna weer 100% gezond uit. Ik wens jou een heerlijke en zorgeloze zwangerschap van jouw jochie.
     
    K00, Frummels, Wistaire en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Dit mannetje was de helft van 2
    Menneer doet het super morgen alweer 25w
     
    Frummels en kiwi2000 vinden dit leuk.
  5. Meg

    Meg Bekend lid

    10 feb 2013
    781
    85
    28
    Ik heb hetzelfde meegemaakt met deze zwangerschap. Had een positieve test maar bleef (oud) bloed verliezen. Om een bbz uit te sluiten kreeg ik een echo met nog geen zes weken. Daar waren twee vruchtzakken te zien. Een leeg en de andere een vruchtje met kloppend hartje. Die bleek al 9 weken te zijn. Mijn laatste menstruatie is het verlies van het tweede vruchtje geweest.
    Na een aantal weken was de tweede vruchtzakken helemaal verdwenen. De zwangerschap verloopt verder helemaal naar wens. Hopelijk die van jou ook!
     
    kiwi2000 vindt dit leuk.
  6. Oumi86

    Oumi86 Bekend lid

    13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Hier ook een deel van twee op mn buik liggen. In het begin van de zwangerschap wat licht bloedverlies maar de vk dacht dat het innesteling was. Bij de termijn echo waren twee vruchtzakje te zien en eentje was al leeg. Dus dat bloedverlies was geen innesteling. Verder is alles goed gegaan
     
    kiwi2000 vindt dit leuk.
  7. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Dank voor je bemoedigende woorden. Fijn om te lezen dat je zwangerschap verder goed verlopen is. Je bent er bijna!!!
     
  8. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat er vrouwen zijn bij wie het goed verlopen is/loopt. Dat geeft de burger moed. De 23e weer een onderzoek, dus duimen draaien!

    @Thea23 heel veel succes met jouw zwangerschap. Ben erg blij voor je dat je knul het goed maakt. Nog een paar maandjes en dan ligt hij in jouw armen.

    @Oumi86 geniet van je 4e prachtwonder!
     
  9. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Jouw verhaal is bijna hetzelfde als de mijne. Ik dacht ook voor de derde keer een miskraam te hebben. Ik bleek alleen een hematoom én een vanishing twin te hebben.

    Ik heb, ondanks dat de gynaecoloog er geen heil in zag, heel veel rust genomen. En zie mijn onderschrift ;). Ik hoop op exact dezelfde uitkomst voor jou!
     
  10. babylo

    babylo Bekend lid

    19 mrt 2013
    613
    46
    28
    Van harte gefeliciteerd meid.. neem je rust en probeer te genieten..!
     
    kiwi2000 vindt dit leuk.
  11. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Wauw wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd meid. Zo zie je maar dat het soms goed is om je eigen dokter te zijn. Ik heb toevallig ook besloten om meer rust te nemen, dus ik ben de komende maand vrij :)!
     
    Evi88 vindt dit leuk.
  12. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.246
    113
    Ik had dan wel gen vanishing twin, maar wel een hematoom tijdens m’n laatste zwangerschap. Ik dacht weer een miskraam te hebben, maar bij de echo zagen we een hematoom en een mooi knipperlichtje. Na wat zoekwerk op internet ben ik rustig aan gaan doen, niet tillen ed (ondanks dat de vk zei dat dit niet nodig was). Bij de termijnecho was de hematoom weg en heb ik verder een goede zwangerschap gehad. Het duurde alleen wel een hele tijd voor ik een beetje onbezorgd zwanger kon zijn.
     
  13. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat het goedgekomen is bij jou! Wat je schrijft over onbezorgd zwanger zijn begrijp ik goed. Vooral als je een voorgeschiedenis hebt met miskramen (wat jij volgens mij ook hebt) denk je bij ieder krampje, dagje verminderde misselijkheid dat het mis is. Ik heb volgende week maandag weer een afspraak bij de gynaecoloog, dus tot die tijd afleiding zoeken.
     
  14. Liminous

    Liminous Actief lid

    23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Wat bijzonder, hier bijna dezelfde situatie. Wij bleken ook een 2e vruchtzakje te hebben die leeg was. Daarbij ook een hematoom. Vanmiddag een keertje extra mogen spieken en het vruchtzakje en de hematoom zijn nu helemaal weg. De ander heeft een prachtig kloppend hartje..
     
    kiwi2000 vindt dit leuk.
  15. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Wat een fantastisch verhaal, dank voor het delen! En wat schitterend geschenk van moeder natuur. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe zonder complicaties. Ik hoop ook snel de 12 weken te bereiken en mijn onbezorgdheid terug te vinden. Tot die tijd, duimen draaien!

    Liefs
     
  16. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.246
    113
    Ik had 2 rondes ervoor een miskraam gehad met 6 weken. Ik vond dat echt ontzettend heftig om mee te maken. Ik was zo bang dat het weer mis ging.
    Hopelijk kan je straks een beetje van je zwangerschap genieten. Volgende week gelukkig weer een echo, alhoewel ik me kan voorstellen dat je dat nog lang vindt duren. Ik hoop dat je verder een hele goede zwangerschap hebt.
     
    kiwi2000 vindt dit leuk.
  17. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    De natuur is niet altijd even gul. Ik ben blij het bij jou is goedgekomen. Nog twee dagen en dan weet ik of de kleine goed groeit. Geniet van dit zonnige weekend met je gezinnetje, Yaisa!
     

Deel Deze Pagina