herbruikbare luiers

Discussie in 'Verzorging' gestart door deirdre, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    hoi iedereen,
    nu mijn zoontje goed groeit en de luiers erdoorheen vliegen merk ik wel wat hobbels omtrent wegwerp luiers.
    vb maatje 2 van Zwitsal luier is te klein voor em terwijl maatje 2 van pampers wel groot genoeg zijn.
    dat had ik ook met maatje 1 van Kruidvat luiers. die waren kleiner dan de pampers luiers.

    Ik zag gisteren herbruikbare luiers voorbij komen en vroeg me af of dit misschien een oplossing zou kunnen zijn.

    Wie gebruikt deze hier ?
    als ik er zou willen aanschaffen, hoeveel precies?
    en wat moet ik dan aanschaffen ?

    en eventueel nog tips :)
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Zie eerdere wasbare luier topics. Er is zoveel dat je vaak door de bomen het bos niet meer ziet.

    Ik gebruik wasbare luiers nu meer dan een jaar en ben helemaal fan.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  3. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Hier ook fan. :thumup:

    Zorg in ieder geval dat je niet heel veel inslaat voor je begint; het is echt even uitproberen wat werkt voor jou en je kindje.
    Er zijn ook veel webshops waar je eerst kunt huren, zodat je wat dingen kan uitproberen.

    Oh en naast wasbare luiers zijn wasbare billendoekjes en toetenpoetsers ook echt aan te raden!
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier nog een fan!
    Verdiep je eens via sites als theclothdiaperfiles.nl of wasbaarwonderland.nl

    Je kunt ook eerst huren en zo verschillende systemen uitproberen. Wat voor de een goed werkt kan voor een ander kindje totaal niet passen.
    Je kunt ze ook tweedehands aanschaffen, scheelt een pak geld!
     
  5. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Ik gebruik ook wasbare luiers en ben er erg tevreden over. Ik zou je wel even goed inlezen want er is ontzettend veel keus en verschil in kwaliteit. Er zijn probeerpakketten te huur bij diverse webshops zodat je rustig kunt uitproberen of het wat voor je is. Ik gebruik een tweedelig systeem (inleggers met een overbroekje). De eerste paar maanden met hydrofielen en strikluiers, nu gebruik ik prefolds. Mijn favoriete merken zijn Blümchen, Anavy en Milovia. Ik bestel vaak bij nappys.nl of bij mooregreen.nl
     
  6. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wij gaan ook wasbaar proberen. Je hebt verschillende sustsyst, op YouTube staan heel veel nuttige filmpjes. Uiteindelijk kiezen wij voor de supergoed methode: luiers vouwen van hydrofiel doeken met een overbroekje eroverheen en evt booster erin. Het voordeel van zelf vouwen is dat het heel goedkoop is en dat het altijd past. Voordeel van een alles in een systeem is dat het lijkt op wegwerpluiers. Nadeel is weer dat het niet altijd past.
     

Deel Deze Pagina