Herhaalde miskramen club 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nonamenononsense, 22 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hoi!
    Vanuit behoefte een club gecreëerd :)

    Een kleine introductie, ik ben dus nonamenononsense:) 30 jaar, uit zuid Holland. Ooit begonnen met een bbz, daarna 2 x miskramen en toen een gezonde zoon. Nu voor een tweede kindje, en zit net midden in een miskraam. Ik vind het fijn om wat mensen in dezelfde situatie om me heen te hebben, om angsten en ervaringen mee te delen. Alhoewel ik liever had gehoopt dat niemand dit mee hoefde te maken. Nou shoot!
     
  2. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.720
    113
    Vrouw
    Ik klets graag mee.

    Ik ben Robijn, 28 en heb begin 2015 een ma gehad. Daarna zwanger van onze dochter, die na een hele spannende zwangerschap (ze heeft een hartafwijking) in november 2015 werd geboren.
    Vanaf januari 2017 bezig voor een tweede, vrij snel zwanger maar dat werd een miskraam, Ivm de bloedstollingsafwijking die na onderzoek werd ontdekt mocht ik na een goede echo bloedverdunners gaan gebruiken. In mei weer zwanger, maar helaas geen goede echo gehaald en dit werd weer een miskraam. Toen mocht ik preventief beginnen met ascal slikken. Dolblij waren we toen ik 'goed' zwanger leek, na hartactiviteit ben ik ook fraxiparine gaan spuiten. Helaas bleek in oktober 2017 na bijna 16 weken onze dochter alsnog overleden te zijn in mijn buik, ze is 2 dagen later geboren.

    We zijn nu uitgeweken naar Gent, daar kunnen we in mei 2018 terecht. Ik heb veel succesverhalen gehoort over hen en hoop dat wij daar op een dag ook bij gaan horen.
     
  3. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Jeetje wat een pittige voorgeschiedenis.
    Hoe ben je er nu onder?
     
  4. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.720
    113
    Vrouw
    #4 Robijn89, 22 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2018
    Over het algemeen wel rustig. Ik heb ook slechte dagen natuurlijk, helemaal nu de uitgerekende datum dichterbij komt, maar ik heb vertrouwen in Gent en besef ook dat ik al iets heb waar sommige mensen een moord voor zouden doen.. Een prachtige dochter.

    Hoe gaat het met jou nu? Zet het bloedverlies een beetje door?
     
  5. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
  6. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ah fijn! Dank je wel voor t toevoegen, ik kom me straks even uitgebreid voorstellen
    .
     
    Nonamenononsense vindt dit leuk.
  7. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Kan jij dan de anderen toevoegen?
     
  8. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Hi,

    Ik ben TigerAngel7 en kom uit het plaatjes Deventer

    In januari 2015 heb ik voor het eerst een miskraam gehad met 11+3 dit bleek een leeg vruchtzakje te zijn. 2 weken later is het op een een natuurlijke wijze allemaal losgekomen en was ik ook gelijk 'schoon' 8 maanden later na mijn miskraam werd ik weer zwanger dit keer is het goedgekomen en is 03-06-2016 mijn dochter geboren. Eind 2017 hebben we weer besloten om voor de 2e te gaan. En januari had ik een positieve test in handen. Helaas is dit ook een miskraam geworden ik was 9,5 week helaas is het vruchtje gestopt met groeien en hartactie bij 6,5 week. Na eerst cytotec tabletten te hebben gebruikt wat geen effect heeft gehad heb ik vanmorgen een curretage gehad. Mijn hcg hormoon bleek afgelopen dinsdag dus nog 3550 te zijn. Hopelijk loopt na de curretage de testen af. In mei heb ik nog een laatste afspraak, en hoor ik ook of ik onder de gynaecoloog kom te staan mocht ik weer zwanger worden en in de hoop dat ik het dan helemaal af kan sluiten en voor een nieuwe start kan gaan.

    Het is voor mij wel erg fijn dat ik hierover kan praten met andere mama's die hetzelfde hebben meegemaakt en weet waar er door je heen gaat zo weet ik dat ik niet de enigste ben.
     
  9. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw

    Ik ben woensdagavond het vruchtje verloren samen met heel heel heel veel bloed en stolsels, ik schrok me rot. Nu vloei ik nog wel hevig, en heb veel krampen maar het gaat.
    Ik heb nu een verwijzing gekregen voor de gynaecoloog, want ik wil aan de ene kant chromosoom onderzoek. Maar ik dacht dat dat enkel een bloedonderzoek was, maar niet dus. Ik twijfel nu of ik daar wel zin in heb, vind het zo een gedoe en dan moet mijn man weer vrij nemen en hij heeft maar zo beperkt dagen....
     
  10. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ook een heftig verhaal zeg. Is de curettage goed gegaan?
     
  11. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik ben Izzy, kom uit de Domstad en heb al grote kinderen uit mijn eerste huwelijk. Mijn huidige man en ik zijn al bijna 15 jaar samen, en ik had nooit een kinderwens, ik vond mijn leven met de kinderen die ik heb helemaal compleet.

    Afgelopen zomer ineens uit het niets kreeg ik een enorme kinderwens, en mijn man was hier uiteraard dolgelukkig mee want hij heeft nog geen kinderen van zichzelf.

    Het was gelijk de eerste ronde raak , helemaal fantastisch want gezien mijn leeftijd (40+) was dat nog maar de vraag of het wel zou lukken. Helaas werd dit na ruim 5 weken een vroege miskraam die spontaan op gang kwam.

    Drie rondes later was het tot onze blijdschap weer raak maar ook dit keer eindigde het met bijna 6 weken in een spontane miskraam.

    Ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb utrogestan gekregen . Weer een ronde later as het weer raak en dit keer leek alles goed te gaan maar helaas bleek bij de eerste echo dat er geen hart actie zichtbaar was. De echoscopiste zei nog dat t best kon met 7,5 weken dat ik minder ver was maar dit kon echt niet. Foute boel dus.

    Bij een “pret” echo de dag later vond dr dame wel een vruchtje ( de vorige echo was een lege vruchtzak zei de dame) maar ook geen hartje.

    Ik heb op eigen gelegenheid hcg laten prikken en toen deze bij de tweede z prikken van 8750 naar 7400 gezakt was wist ik zeker dat t een miskraam zou worden en ben ik gestopt met utrogestan.

    Uiteindelijk na ruim twee en een halve week bruinverlies is de miskraam spontaan op gang gekomen, iets waar ik bewust voor gekozen heb om t af te wachten. Ik hoop maar dat ik straks alles kwijt ben en weer met frisse moed een nieuwe poging kan wagen.

    Fysiek gaat t prima, maar psychisch heb ik er ren aardige dreun van gekregen. Zwanger raken gaat prima maar vast houden lukt niet echt nog en dat voelt enorm als falen.
     
  12. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    @Robijn89 ik heb t verhaal van je dochtertje pas gelezen, vind t verschrikkelijk dat ze niet bij jullie mocht blijven :(
     
  13. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ja alleen m'n bloeddruk was extreem laag na de curettage waardoor ik niet lekker was maar werd verder goed in de gaten gehouden en verder is alles goed verlopen alleen beetje nu menstruatie klachten.
     
  14. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ben je wel al thuis?
     
  15. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ja nadat m'n bloeddruk weer goed was mocht ik na huis gelukkig
     
  16. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Tiger wat “fijn” dat je het achter de rug hebt meid. Toch pittig dan hè.

    Hier dacht ik dat t allemaal reuze meeviel met mijn miskraam, ik bloedde al twee dagen flink dus ik dacht het komt er gewoon netjes geleidelijk aan uit


    Nou niet dus. Een paar uur terug kreeg ik fors meer buikpijn ( en idd het zijn miniatuur weeen) en het bloeden nam heel erg toe. En net ben ik t vruchtje en zakje verloren. Het was overduidelijk herkenbaar en ik vond t erg groot, al met al toch t formaat van een grote aardbei. De krampen zijn direct een heel stuk minder nu.

    Ik vond het toch erg emotioneel en confronterend om te zien. Maar het is wat het is, en het is er nu uit.
     
  17. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ja ik ben er blij van, ik had ook wel kunnen wachten maar m'n lichaam stootte het toch niet uit en had ik alsnog uiteindelijk een curretage gemoeten. Dus daarom maar voor deze optie na de tabletten gekozen.

    Ja ik weet hoe het is, bij m'n eerste miskraam liet ik het ook op een natuurlijke manier gaan dat heeft bij mij ook 2 weken geduurd voor het los kwam, ik was daarna ook gelijk ''schoon" dus grote kans dat het bij jou ook zo geval is. Bij mij heeft het ongeveer 2 a 3 weken geduurd met navloeien. Niet heftig maar kleine beetjes. Hoop dat je nu ook schoon ben en dat je snel met een nieuwe start kan beginnen.

    Het is niet niks die miskramen
     
  18. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee lichamelijk gezien vind ik het niet heel schokkend ( hoewel ik een dik uur terug echt wel fikse krampen had, leek heel erg op de naweeen na een bevalling) maar ik vind het er psychisch wel inhakken.
     
  19. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Oeh ik vind het lichamelijk dan wel even afzien. Woensdagavond echt even krom gelegen van de pijn toen het vruchtje afgedreven werd. Nu een pijn die erger is dan mijn normale menstruatie. Niet ondraaglijk, maar hiermee werken icm psychisch even over m'n toeren wordt 'm niet.
    Ik krijg gelukkig ook wel de ruimte om thuis te blijven, ben ik heel blij mee. Had vanochtend even therapeutisch in ons oerwoud (tuin) geveegd en huisgehouden, maar daarna was de pijn even niet te versmaden. Maar ik heb bekkeninstabiliteit gekregen en gehouden tijdens en na mijn zwangerschap. Menstruaties en blijkbaar miskramen slaan vreselijk op mijn bekken, en geeft dus zeker bij zwaardere werkzaamheden ellende. Maar goed, mijn oerwoud is ietsiepietsie minder oerwoud
     

Deel Deze Pagina