Herhaalde miskramen club 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nonamenononsense, 22 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaianana

    Vaianana Actief lid

    3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Wow @conejita wat spannend! Ik duim mee.

    @Nonamenononsense ik ben gestopt met rekening houden met een zwangerschap, dan kun je nooit echt vooruit boeken. Het enige dat ik nu met de behandeling niet doe is een land waar het Zika virus is, maar anders boek ik dat ook gewoon. Dan loop je maar met een dikke buik rond. Als er wel echt wat is of je bent hoogzwanger kun je altijd nog annuleren als je een verzekering hebt ;)

    Overigens kun je vaak pas rond november boeken voor mei en als je buiten de vakantie gaat is het ook niet perse nodig, dus dan weet je wel of je zwanger bent.
     
    Nonamenononsense en conejita vinden dit leuk.
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee ik vind het minder lekker nu en ik heb gelezen dat cafeïne slecht voor t vruchtje kan zijn dus acuut gestopt.
     
    conejita vindt dit leuk.
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ow wat spannend @conejita !! Mijn duimen draaien mee voor een mooie zwangerschap!

    Ja ik drink 1 a 2 kopjes koffie per dag, dat mag gewoon als je dat altijd al dronk. In het begin was ik er mee gestopt, maar ik kan er beter van naar het toilet. Ik drink er niets anders naast met cafeïne zoals bijv cola. Mijn thee is theïne en looizuur vrij en voor de rest drink ik water en in het café Crodino.

    In die 2 jaar dat we bezig zijn ben ik nog nooit zover gekomen als nu, van de week ging ik daar overheen toen ik 11.1 haalde. Beetje een jankdagje. Ik blok ook nog steeds vaak weg dat ik zwanger ben en zeg de hele tijd...als de vrucht nog leeft. Ja die baby zal zich lekker welkom voelen.
     
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    .... grappig feitje, in mijn groepje zit iemand die in Australië woont, daar is het advies bij zwangerschap om MINDER alcohol te drinken. Daar drinken de meeste dus nog gewoon! Per land is het anders, vreemd hè.
     
    conejita vindt dit leuk.
  5. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nah snap ik helemaal hoor. Ik heb ook goor mezelf hrt idee dat t toch wel weer mis zal gaan. Het voelt goed allemaal maar dat dacht ik de vorige keer ook. Heel naar eigenlijk om zo er mee bezig te zijn maar ik denk dat dat altijd zo is na een miskraam of meerdere miskramen. Die onbevangenheid die ik had bij mijn eerste leg zal ik nooit meer krijgen
     
  6. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Dat is bizar , bij mijn weten is dat toch wel een wereldwijd bekend iets dat alcohol en zwanger zijn niet samen gaan
     
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ja dat dacht ik ook, maar dat is dus niet dat het nihil moet zijn. We hadden het over de voedingslijst en toen zei ze dit. Ze houd zelf wel nihil aan hoor.

    De grens voor bijv fas is onduidelijk en in Nederland zijn we liever safe then sorry, dus is het niets hier. Volgens mij is het ook nog niet eens zo lang niets, in 1975 dronken er nog een hoop een glaasje en ik moet zeggen dat ik eig niemand ken met fas. Alleen kleuter haar vriendin heeft het, maar dat was drank, drugs, en nog veel meer zooi bij elkaar. Vreselijk pfft.
     
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
  9. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Bizar! Nu drink ik sowieso niet, tenzij je die ene Hugo per jaar als drinken wil tellen maar nu houd ik me echt strikt aan de regels.
     
  10. born2bme

    born2bme Fanatiek lid

    3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Woww @conejita wat spannend! Ik duim heel hard voor je!!
     
    conejita vindt dit leuk.
  11. born2bme

    born2bme Fanatiek lid

    3 aug 2015
    1.406
    287
    83
  12. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey sorry meiden ben een beetje gestresst want heb mijn medicijnen nu niet die ik meteen moet beginnen als ik zwanger ben: clexane (heparine) en Utro.
    Ik ben nu overal heen aan het bellen maar het gaat erg moeizaam. Ik sta nergens in een systeem natuurlijk met mijn historie, Ik vroeg me af of er hier misschien iemand ook Utro gebruikt en hoeveel dan en of iemand het misschien over heeft... de heparine kan mijn man misschien opsturen via urgente post, die heb ik nog thuis liggen van de zwangerschap van mijn zoontje.

    Reageer later weer op jullie xxxx
     
  13. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Hoeveel utrogestan heb je nodig
     
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113

    Jezelf direct inschrijven, dat kan overal, ik zou een zkh kiezen met een politheek erbij. Die hebben plenty utro en clexane hebben we ookin alle smaken, zijn hardlopers.

    Je huisarts het recept naar die apo laten faxen en daarna het origineel laten opsturen. Dan is er echt niets aan de hand en kun je vanmiddag nog beginnen. In geval van nood betaal je de hele zwik contant en declareer je dat er na bij je eigen verzekering. Niemand mag jou weigeren met de juiste papieren of cash.
     
    conejita en Izzie7676 vinden dit leuk.
  15. Ydnam

    Ydnam Lid

    23 jul 2018
    8
    2
    3
    Vrouw
    Hoi meiden! (denk tenminste dat hier alleen maar meiden zitten haha)
    Graag wil ik mij zelf hier ook melden in het groepje.
    Ben nieuw op het forum.

    Even snel voorstellen..
    Wij hebben een kinderwens sinds begin 2015. We deden het nog rustig aan, even een tijdje ontpillen en we zagen het wel.. Dat jaar in totaal 8 keer ongesteld geweest.
    In Juni 2016 was het raak! Na 11 rondes waren we zwanger! Helaas heeft dat maar 8 weken mogen duren en kregen we een miskraam :( het had weer even geduurd voordat de menstruatie weer opgang kwam, maar half december 2016 begon de menstruatie!
    In 2017 helaas geen nieuwe zwangerschap gehad, weer maar 8 keer ongesteld dus ben ik eind 2017 naar de HA en gyn gegaan. Er werd PCOS vastgesteld, even stortte onze wereld in, maar de gyn stelde mij gerust en schreef mij Clomid 50 voor daar kon ik direct in januari mee beginnen zodra ik weer ongesteld werd.
    3 rondes Clomid gehad en in April weer een positieve zwangerschapstest gehad! Alleen eindigde deze zwangerschap bij 6 weken. Blijk ik te weinig progesteron aan te maken.

    Dus weer afwachten tot eerste echte menstruatie na miskraam en dan weer beginnen met Clomid en vanaf eisprong met utrogestan starten.
    Ook heeft deze menstruatie weer even op zich laten wachten maar gisteren sprong ik een gat in de lucht, want ja het is begonnen! Morgen dus weer eerste Clomid.

    Nou heb ik gelijk een vraag, wat doet Clomid met jullie qua bijwerkingen? En wat doet Utrogestan? Clomid 50 heb ik weinig klachten namelijk.

    Bedankt voor het lezen!
     
    conejita vindt dit leuk.
  16. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hoi, welkom! Ik gebruik utrogestan en dat is voor mij best pittig qua bijwerkingen, de bijwerkingen zijn identiek aan die van een beginnnde zwangerschap plus ik werd enorm hormonaal van t spul ( ja keurig, depri, opvliegerig ) maar alles voor t goede doel.

    Mijn menstruatie was iets heviger met utrogestan ( logisch, meer slijmvliesopbouw) maar wel gewoon op tijd. Nu voor de tweede x zwanger met utrogestan ( eerste keer was missed
    Abortion) dus duimen dat t nu wel goed zit
     
  17. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Dit is een goed idee. Ik heb mijn huisarts nog niet gesproken, mijn gyn is met ziekteverlof en 't probleem is dat ik niet de juiste papieren heb :(
    Ik probeer het recept te krijgen nu via een privé arts

    Ik was vandaag bij een ha met een oud recept, ze belde een gyn en konden niets voor me doen.

    Clexane heb ik thuis liggen en kan mijn man ev met spoed opsturen maar dan die utro nog...

    Maar ik ga morgen weer proberen ha in Spanje te bellen Probleem is dat het een ontzettend log systeem is en ze nooit met je mee denken.
     
  18. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik kijk het vanavond na en laat het je weten.
     
  19. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Is goed dan kijk ik of ik via mijn huisarts wat meer kan krijgen
     
    conejita vindt dit leuk.
  20. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    100 mg.
    Wat ontzettend lief!
    Ik zal morgenochtend nog via Spanje proberen het recept te krijgen maar als 't niet lukt wordt dit plan B
     

Deel Deze Pagina