Herhaalde miskramen club 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nonamenononsense, 22 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. born2bme

    born2bme Fanatiek lid

    3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Hoe gaat het met je @Robijn89 ?

    Wauw @conejita 9.1 alweer (dus nu alweer verder) voor mn gevoel heb je net gepost dat je positieve test had. Wat fijn dat alles goed gaat.

    Hoe is het met de andere dames?

    Hier gaat het goed. Volop zwangerschapskwaaltjes, gister voor het eerst overgegeven. Mn borsten zijn al een cupmaat groter en moeeeee! Maar als ik dan lig lig ik maar te draaien.

    Savonds vliegt de angst me soms enorm aan. Dan voel ik van alles in mn buik en heb ik meer witte afscheiding en als ik dat dan soms voel constant bang dat t bloed is. 11 september heb ik mijn eerste echo
     
    conejita vindt dit leuk.
  2. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    Het gaat goed @born2bme . Ik ben in afwachting van mijn eisprong, de medicatie ligt al klaar ;).

    Spannende tijden voor jou. Moeilijk om je aan iets vast te houden he? Ik hoop dat de tijd snel gaat en het zo 11 september is.
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  3. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @born2bme volop kwaaltjes dus. Ik vind die moeheid wel vervelend met een peuter in huis :confused:. Ga ook vaak vroeg naar bed maar kan dan niet slapen.
    Ben jij nu 6 weken? Spannend aftellen voor 1e echo.
    Ik de 13e weer.

    @Robijn89 jij in de startblokken natuurlijk om nu echt te beginnen :thumup:.
    Eindelijk he.

    Hoe gaat het met de rest?
     
  4. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Wat fijn dat er hier nu toch al een hoop weer zwanger zijn! Ik vind toch dat het lastig blijft om onbezonnen zwanger te zijn.

    @Robijn89 fijn dat je ook weer kan beginnen! Hopelijk met een mooi resultaat!!

    Hier gaat tot nu toe alles goed gelukkig. Af en toe wat pijntjes maar ach niks met wat ik gewend was. En niet zo gek als je op zolder laminaat gaat leggen :oops:
     
    conejita vindt dit leuk.
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Haha doe je niet te fanatiek ;)?

    Gefeliciteerd! Een jongen :).
     
  6. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Haha ik doe mijn best!

    Dank je! :oops:
     
  7. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    Ja eindelijk @conejita . Het hoeft niet eens perse raak te zijn, gewoon het idee dat we niet meer tegen hoeven te houden wat we zo graag willen is al heel fijn!

    Leuk een jongetje @CaDi ! Gefeliciteerd.
     
    CaDi en conejita vinden dit leuk.
  8. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoe gaat het met iedereen hier? nog ei-sprongen benut? wachtbankjes?

    Hier wachten op 12 weken echo van donderdag. Kan nog niet blij zijn merk ik. Aftellen.
     
  9. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed, maar de hele medicatiecocktail valt me zwaarder dan ik had verwacht. Mochten er meerdere rondes nodig zijn, ga ik informeren of de prednison ook pas kan bij een positieve test. De bijwerkingen zouden minimaal zijn met deze dosering, maar ik krijg er toch echt een vreselijke onrustig en opgejaagd gevoel van.

    @conejita Ik kan me voorstellen dat het echt leven is van echo naar echo. Hopelijk is het snel donderdag.
     
    conejita vindt dit leuk.
  10. born2bme

    born2bme Fanatiek lid

    3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    @conejita hoe was de ecgo vandaag! Zo goed als de 12 weken voorbij! Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat. Bij andere lijkt de tijd zo snel te gaan haha.

    @Robijn89 wat naar dat je zon last hebt van bijwerkingen. Hopelijk valt er in de meds wat aan te passen.

    Hier gaat wel goed. Afgelopen dinsdag eerste echo gehad, mooi kloppend hartje en alles zag er goed uit. Alleen meette ze t minder ver dan dat ik was, 3 dagen maar dus ook niet zoveel ofzo, maar toch blijft dat in mn hoofd malen. Im heb over 2 weken sws weer echo maar ze zeiden als ik erg onrustig was ik aankomende week dan mag komen. Denk dat ik dus toch maar ga bellen, wil dan gewoon weten of t in dje week dan wel voldoende gegroeit is. Kan er slecht tegen zo onzekrr en de angst grijpt me regelmatig naar de strot en vind mezelf helemaal niet leuk zo :oops:
     
  11. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Fijn dat de echo goed was. Ik heb in het begin ook 4 dagen achter gelopen. Zelfs met de 10 weken echo nog. En met 14 weken klopte het pas qua termijn van de terugplaatsing!
    En inderdaad anders gewoon bellen met een week kunnen ze wel bepalen of de groei klopt!
     
  12. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1312 conejita, 14 sep 2018
    Laatst bewerkt: 14 sep 2018
    @born2bme wat fijn, een eerste goede echo! En gewoon idd langs gaan hoor, als ze't zelf voorstellen zou ik helemaal niet twijfelen. Het is al spannend genoeg.

    @Robijn89 wat naar dat opgejaagde gevoel. Hoop dat 't snel niet meer nodig zal zijn, of dat het idd aangepast kan worden.

    Echo was helemaal goed, bedankt voor 't vragen! Er waren wel wat verhoogde waardes van een bepaald hormoon gevonden in mijn bloed. Dat, samen met mijn leeftijd geeft een verhoogde kans op Down. Maar de metingen vd baby waren supergoed en nauwkeurig want baby lag er goed voor en gyn heeft meerdere keren gemeten. Gyn kwam totaal niet ongerust over maar zei toch ik zou de nipt doen. Die kost hier 445 euro... Pffff.
    Ik twijfel of ik het nodig vind met zo'n goede echo en we gaan het kindje toch niet aborteren. Ook al heeft het down.

    Ik krijg met 15 weken ook een extra hartecho, ook nav die verhoogde waardes. Ook hartje zag er perfect uit btw.
    Wel een fijne gyn en ik ben doorgestuurd naar 't ziekenhuis omdat ik toch vanwege medisch verleden hoog risico zwangerschap heb. Vind het fijn want vaker echo's, betere apparatuur etc. Had hier ook op gehoopt.

    Twijfel dus alleen wel over de nipt en baal wel een beetje nu van dit "gedoe" Heb eerlijk gezegd het gevoel dat er nl helemaal niets aan de hand is met ons kindje.

    Ps. Heb het even opgezocht en de verhoogde waarde was van vrij β HCG. Nekplooi was dus goed maar omdat ik ook 39 ben (bijna 40) is er dus een verhoogd risico op Down.
    Wat ze hier doen is dus de combinatie test (triple screening). Is dat in Nederland ook? Heb ook Sullivan test gehad (suiker) en alles was goed, zelfs aan de lage kant (lees: extra chocola eten dus ;)).
     
  13. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    @born2bme In het begin is alles nog zo klein, als je er maar een mm naast zit met meten lopen ze zo een paar dagen achter! Maar als je er niet gerust op bent gewoon bellen hoor.

    @conejita Als jouw gevoel zegt dat het goed zit, en down voor jullie niets zou veranderen, zou ik die peperdure test niet gaan doen.
    Wij hebben bij L* de nipt wel laten doen. Helemaal blij met een goede uitslag en een paar weken later was ze er niet meer.. Sindsdien kijk ik zo anders tegen de nipt aan. Ja het sluit dingen uit, maar het geeft geen garantie.
     
    conejita vindt dit leuk.
  14. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ja precies. Garantie heb je niet, dat zei ik ook al. Ben nu wel stellig (mijn gevoel) maar weet niet of dat nog gaat veranderen. Nipt kun je dacht ik maar doen tot de 13 weken dus moet wel snel beslissen.
     
  15. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wij hebben geen nipt gedaan. Down is hier ook welkom en de andere twee geven volgens mijn vk zulke grote zichtbare afwijkingen dat dit met 14 weken ook zichtbaar is op de echo.

    Wij hebben gekozen om t af te wachten, en we zien wel wat er op ons pad komt
     
    conejita vindt dit leuk.
  16. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ja, zo sta ik er ook in eigenlijk. Zie je Down niet op een echo? De nekplooi was 1.6.
    Alles zag er tip top uit volgens de gyn.
     
  17. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja hoor down is ook zichtbaar op een echo, alleen die noemde ik niet omdat dat voor ons geen reden is om de zwangerschap af te breken.
     
    conejita vindt dit leuk.
  18. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    Niet altijd hoor...
     
  19. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Oh mijn verloskundige vertelde me dat het wel zichtbaar is op de echo. Misschien omdat ze er in mijn geval gericht naar kijken?
     
  20. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Ik ken ook een verhaal waarbij combinatietest is gedaan en goede 20 weken echo en toch down bleek te zijn bij geboorte.
     

Deel Deze Pagina