Wie ook kind met wraakacties

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cerberus, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

    cerberus Fanatiek lid

    19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Iemand hier ervaring met kind met wraakacties...?

    Dochter was al heel de dag opstandig... Nu vanmiddag toen ze de sfeer weer even aan t verzieken was, stuurde ik haarnaar haar kamer,... Kom ik 10 minuten later boven, heeft ze de wc van de badkamer express ondergesmeerd met haar poep..... Ze beaamde dit ook...


    Van de week had ze ook al zo iets.. Ze zat naast me aan tafel en ik gaf haar een standje omdat ze iets deed ( weet niet eens meer wat) waarop ze haar vinger in haar neus steekt en vervolgens gelijk aan mn arm smeert.....


    Wat moet ik nu met zo iets? Mijn oudste heeft zo iets nooit gedaan, nu heeft ons madammeke een erg dominant karakter.... Echt niets maakt indruk.... :( Het maakt me zo verdrietig...
     
  2. memv2

    memv2 Actief lid

    17 feb 2012
    331
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hiervoor had ze bij mij straf gekregen. Straf hier is meteen op de gang, net zo lang en net zo vaak tot je je kunt gedragen. Ik herken het gedrag niet, wel dat ze de tong ofzo uitsteekt maar niet smeren met poep of snot.
     
  3. cerberus

    cerberus Fanatiek lid

    19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    De gang maakt hier ook geen indruk... Ik doe haar altijd 3 minuten op de gang, omdat ze drie is..., maar laatst riep ze vanaf de gang dat ze vier minuten wilde....(omdat ze bijna vier is)

    We hebben haar nu gelijk naar het eten naar bed gebracht, maar ze is nog steeds vanaf boven aan t roepen (zeuren)....


    Ze was zelfs nadat ze gedoucht had en voor het avondeten, gewoon weer stout....


    Geen koekjes bij de thee als je je brood niet eet... Dan hoeft mevrouw geen thee... Etc etc etc....

    Niets maakt indruk....
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    En eens echt boos worden? :)
     
  5. Luja

    Luja Niet meer actief

    Tja...
    Hier is 1 vd twee net zo.
    Heeft dr hele behang van de muur getrokken omdat zij het bed toegewezen kreeg dat niet tegen het raam staat. (simpelweg geen plek, en ze wilden perse samen op een kamer in plaats van apart..) Heerlijk in een koophuis waar je net een week woont en een maand geklust hebt voor je erin kon. Heb haar er mee geconfronteerd en het was doodleuk "ja mama heb ik gedaan jij hebt mij niet goede bedje gegeven".
    En iets later had ik haar zonder toetje naar bed gedaan omdat ze tijdens het eten express haar bord op de grond heeft gegooid (kapot bord en erwten over de vloer...) dus naar bed gebracht, had ze sneaky ergens een dikke zwarte stift vandaan gehaald en een andere mooie behangen muur ermee beklad.... Nou toen kon ik mij echt niet inhouden ik was ZO druk in dat kamertje geweest, ben gewoon echt tegen haar uitgevallen met tranen erbij.

    En opeens keek ze me met een scheve kop aan "mama niet verdrietig worden... Mama is zo lief!!" . Toen legde ik uit dat zij niet lief was en dat ik daarom verdrietig was. Nooit meer iets voorgevallen......

    Dus misschien kun je het zo proberen??

    (inmiddels heeft zij trouwens nog steeds een lelijke helft van de kamer, in juni met haar verjaardag mag zij een nieuw behangetje uitzoeken, terwijl haar zusje dan wat anders mag. En dat werkt perfect. )
     
  6. Luja

    Luja Niet meer actief

    Trouwens, op dat moment was ze net 3 jaar... Belangrijk detail.
     
  7. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik zou met haar praten en ophouden met straffen. blijkbaar werkt straffen niet zo met je kind. zij wordt er alleen maar bozer van. misschien belonen zou werken.of negeren.
     
  8. cerberus

    cerberus Fanatiek lid

    19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

    Ook geprobeerd..... Maar ook voor beloningen is zij niet gevoelig....




    Negeren gaat hier bijna niet, omdat van veel van haar gedrag haar jongere broertje de dupe is.... (Hij heeft bijvoorbeeld afgebroken tandjes. Veroorzaakt door haar niet luisteren.. :( )


    Heb haar op geven moment verteld, met tranen in mn ogen dat ze mama erg verdietig maakt,
    Haar reactie; me uitlachen.




    Hopelijk heeft het gisteren indruk gemaakt...
    Ze was net een verdrietige mama aan het tekenen.... Want mamais verdrietig als wij niet luisteren....
     
  9. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    aw wat erg meid. zou het zijn dat ze niet weet wat ze voelt vanwege de baby?wat ze met zichzelf moet doen?
    kun je met haar met een popje praten? soms zeggen ze makkelijker aan een pop dan aan mama. het klinkt alsof ze iets niet echt kwijt kan raken. je uitlachen is ook onmacht. misschien moet je met n pedagoge spreken? via cb kun je altijd bij n pedagoog terecht. ik heb goede ervaring toen mijn jongen niet uit open beker durfde te drinken.(zonder je kindje r bij) gewoon praten en je krijgt tips en advies. mijn zoon na 1 jaar niet willen proberen ging binnen 2 weken uit beker drinken, binnen 4 weken waren we van flesjes en rietjes beker af.
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Mijn dochter is ook een pittige en heeft ook wel streekjes...juist om even extra stout te zijn.

    Ik denk dat het bij de leeftijd hoort en ook bij een karakter.

    Nu ze 5,5 is heeft ze wel meer besef van fout gedrag en is het echt veel beter.

    Wat bij onze dochter echt hielp was positief belonen....nog steeds trouwens

    Dus in plaats van na zoveel waarschuwingen een kind straf geven...kun je ook gelijk bij de eerste waarschuwing zeggen: als je je nu gedraagt kunnen we straks.... of als je je netjes gedraagt krijg je een goed gedaan sticker in een schrift..( noem maar iets)
     

Deel Deze Pagina