Hero voeding 2 naar 3

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lis91, 6 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Mijn zoontje is inmiddels ruim 10 maanden en ik heb nog een halfpak hero flesvoeding nummer 2. Deze is volgens de verpakking tot 10 maanden.

    Is het overstappen naar nummer 3 echt nodig of kan ik doorgaan met nummer 2? Kan er niet veel over vinden.

    Wat is jullie ervaring?
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    #2 lynole, 6 jan 2018
    Laatst bewerkt: 6 jan 2018
    Je kan de 2 gewoon opmaken/ blijven geven, opvolgmelk is in principe niet nodig om te geven.

    Mijn dochter is bijna 11 maanden en krijgt nog steeds nummer 1.
     
    lis91 vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Bij onze zoon heb ik tot 12 maanden nummer 2 gegeven en toen over gegaan op volle melk. Nummer 3 is in mijn ogen niet nodig.
     
    lis91 vindt dit leuk.
  4. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier tot 1 jaar nummer 2 gehad en daarna over op volle melk uit een beker ipv fles
     
  5. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik dacht dat hero 2 tot 12 maanden was
    Tenminste op het comfort pak hier staat hoeveel ze moeten hebben met 12 maanden
    Volgens mij is hero 3 vanaf 1 jaar
    Maar dan mogen ze ook gewone melk
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Precies dit
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nooit 3 gegeven...
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik geef ook nog steeds 2 en wanneer het pak rond zijn verjaardag op is krijgt hij volle melk uit een beker.
     
  9. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    In opvolgmelk zitten toch meer voedingsstoffen dan in volle melk? Hier een meisje die nog drie grote flessen drinkt waarvan 1 papfles, omdat ze nog niet bijzonder veel eet van brood met name. Avondeten gaat wat beter....
    Als ik volle melk ga geven straks ipv de opvolgmelk ben ik bang dat ze helemaal te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. Nu stelt het me nog enigszins gerust dat ze nog drie grote flessen melk drinkt waardoor ze wel een en ander binnen krijgt.
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Klopt hoor.
    Ze gaan ervan uit dat kindjes vanaf 1 jaar met de pot mee eten en daar dan enige voedingsstoffen van binnen krijgen, maar je mag gewoon opvolgmelk gebruiken nog natuurlijk.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  11. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ik ben nooit verder gekomen dan nr 1 met flesvoeding haha.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik ben van 1 naar 2 gegaan en straks als ze 1 jaar is gaan we naar gewone melk. Twijfel nog tussen halfvol en vol. Ik geef liever vol want dat drinken we zelf ook. Cb zegt alleen halfvol want vol is te vet (maar dan wel margarine en geen halvarine want baby's krijgen te weinig vetten binnen ).
     
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik zou kijken naar mn kind, is ze een goede eter en al aan de stevige kant of kan ze wel wat extra gebruiken?
    Bij mn jongste dochter ben ik eerst overgestapt naar volle melk, maar zij woog nog geen 9 kilo met 1 jaar. Mijn zoon van 6 maanden weegt dit nu al bijna, dus die krijgt straks waarschijnlijk gewoon halfvolle :p.
    Ipv margarine zou ik roomboter gebruiken btw :)

    On topic, is niet nodig om over te stappen naar 3. :)
     
  14. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Hier ook! Onze oudste is ruim 3,5 en 12 kilo dus die krijgt volle melk, volle kwark etc. De jongste is nu al 8 kilo dus ik verwacht dat die straks de halfvolle variant krijgt!

    Ik ben bij de oudste zelfs nooit overgestapt naar 2. Overstappen naar 3 is niet nodig, je kunt gewoon melk geven!
     
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    We gebruiken ook roomboter. Was alleen advies van cb om margarine ipv halvarine te gebruiken. Maar dat gebruiken we dus allebei niet.
    Dochterlief is ongeveer 9kg bij ongeveer 73cm. Allebei op de 0 lijn. Volle melk lijkt me geen kwaad kunnen. Als ze te veel extra's krijgt erdoor gaan we wel naar halfvol ;)
     

Deel Deze Pagina