Herstel na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Vievie, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vievie

    Vievie Actief lid

    17 okt 2017
    209
    100
    43
    Afgelopen vrijdag ben ik bevallen van mijn beeldschone dochter na een keizersnede. Dit is mijn tweede keizersnede en het herstel verloopt voorspoedig. Ik merk alleen dat ik vergeten ben hoe het de vorige keer verliep. Vandaar mijn vraag naar jullie ervaringen hiermee:
    - welke slaaphouding is het beste? Ik lig nu alleen op mijn rug en durf niet op mijn zij te liggen, maar ik krijg erge last van mijn rug na een paar uur
    - na hoe lang konden jullie een beetje fatsoenlijk rechtop staan?
    - wanneer konden jullie een klein blokje lopen?
    - vrijdag hebben man en ik een jubileum, zou ik dan een klein glaasje champagne mogen drinken? (Neem naast paracetamol niets en geef geen borstvoeding)

    Alvast bedankt voor jullie tips!
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik ben een paar weken verder na tweede keizersnede, herstel is wel wat anders vind ik.
    Ik heb 2,5 week op mijn rug geslapen met extra kussens in mijn rug. Rechtop staan kon ik na een paar dagen al heel goed! Blokje om na ongeveer een weekje. En ik zou niet weten waarom je geen glaasje zou mogen, ik zou alleen even goed opletten met baby tillen en dergelijke omdat je niet weet hoe sterk je erop reageert.
     
  3. Vievie

    Vievie Actief lid

    17 okt 2017
    209
    100
    43
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    - welke slaaphouding is het beste? Ik lig nu alleen op mijn rug en durf niet op mijn zij te liggen, maar ik krijg erge last van mijn rug na een paar uur

    Na weekje in zijlig met kussen tussen de knieën.

    - na hoe lang konden jullie een beetje fatsoenlijk rechtop staan?
    Na 2 weken, voor die tijd stond en liep ik krom.

    - wanneer konden jullie een klein blokje lopen?
    Dag 5 liep ik al veel. *dochter lag op neonatologie en gunde mezelf geen rust en moest zal daar naartoe. Fuck de pijn. En heb geweten want 3jr later doet mijn litteken nog pijn. Als het kan neem je rust ;)

    - vrijdag hebben man en ik een jubileum, zou ik dan een klein glaasje champagne mogen drinken? (Neem naast paracetamol niets en geef geen borstvoeding)
    Medicatie en alcohol is geen goede combi. Hoewel paracetamol nou niet super zwaar en beschadigd is als ibuprofen of diclofenac.
    Zou persoonlijk proosten en een slokje doen voor de smaak en daarbij houden.
    (maar klinkt beetje als slecht advies ;)
     
  5. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Slaaphouding: ik lag al vrij snel op mijn zij na mijn 2e keizersnede. In het ziekenhuis probeerde ik het al en ik geloof dat ik de eerste nacht thuis al op mijn zij geslapen heb. Lukte na mijn 1e keizersnede niet dus dat zal wel verschillen. Je moet het een beetje uitproberen. Ik vond het trouwens makkelijker om te draaien met mijn sportbroek aan. Ik had zo'n sportlegging van de H&M met een corrigerend effect op de buik, dat gaf mij wat tegendruk waardoor alles net iets makkelijker was.

    Rechtop staan: bij beide keizersnedes gelijk wel zodra ik mocht staan en lopen. Maar ook dat verschilt zo enorm..

    Blokje om: op dag 9 na de 2e keizersnede liep ik hier een rondje van normaal een kwartiertje. Deed ik nu iets langer over.
    Maar na mijn 1e keizersnede ging dat niet. Mijn dochter lag toen op de neonatologie en ik heb toen veel te weinig rust gepakt. Het herstel tussen mijn 1e en 2e keizersnede is zo'n wereld van verschil geweest. Dus rust is wel echt heel belangrijk. Loop jezelf niet voorbij omdat het al dag 10 is en je niet gewandeld hebt bijvoorbeeld. Je hebt veel meer aan wat meer rust.

    Champagne: ik denk dat het best wel kan. En misschien slik je tegen die tijd ook wel minder PCM?
     
  6. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik sliep vooral op mijn rug de eerste paar dagen, na een dag of 4 a 5 op mijn zij.
    Ik had hoge bloeddruk en medicatie waarvoor ik ene katheter had, dus ik mocht pas na 2 dagen überhaupt uit bed en toen viel het mij heel zwaar, maar gelukkig ging dat na een paar keer proberen prima en was een rondje lopen na een week wel weer mogelijk.
    Ik weet dat ik na 2,5 week echt wel een ronde van 5km heb gelopen en toen heb ik ook al weer voorzichtig gedanst op een bruiloft.
    na 5 weken stond ik weer in de sportschool.
    Volgens mij is dit heel snel allemaal. :)
     
  7. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    En op die bruiloft na 2,5 week heb ik ook gewoon 2 wijntjes gedronken trouwens. Al hakten die er wel heel snel in na bijna een jaar geen alcohol. :rolleyes:
     
  8. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Ik sliep half op mn zij met kussens onder mn buik.

    Rechtop staan moest ik van mezelf dat deed uiteindelijk minder pijn. Dus vanaf dag 2

    Blokje om na een week of 3 en dan letterlijk een blokje om en kapot thuis komen

    Alcohol als je geem pcm meer slikt tegen die tijd zou ik wel wat slokjes nemen maar kan goed binnen komen na een tijd niet drinken ik gaf bv dus dronk na een maand of 4 iets denk nou die 1e was genoeg om ietwat wankel te zijn.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Na de 1e ks heb ik zo ongeveer 2 week plat gelegen, maar meer door het bloedverlies. Bij de 2e en 3e deed ik alles wat je noemt (behalve de alcohol) na 2 dagen weer. Ik sliep gelijk weer op mijn zij, daar moest ik even doorheen, net als het rechtop staan, is even vervelend, maar daana zoveel beter.

    Alledrie de 3 keren ben ik met 5 dagen een blokje om gegaan. De eerste keer heel kort (ivm duizeligheid door het lage hb).
     
  10. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Paracetamol en alcohol kunnen prima samen.

    Alleen probleemdrinkers moeten oppassen ivm risico op leverbeschadiging.

    Nou neem ik aan dat je niet meteen vol aan de slemp gaat, dus dat kan prima.
     

Deel Deze Pagina