Het blijft niet lukken.

Discussie in 'Voeding' gestart door Nixter, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Hoi allrmaal,
    Alvast een waarschuwing, want het wordt vast een heel verhaal.

    Toen onze zoon net geboren was, ben ik begonnen met borstvoeding. Dit liep niet lekker (hij bleef niet aan de borst hangen en liet steeds los).
    Omdat hij veel afviel en koorts kreeg, moesten we het bijvoeding geven met kunstvoeding.
    In de tussentijd ben ik gaan kolven. Dit was erg intensief, ik was de hele dag aan het kolven, borstvoeding geven of kunstvoeding geven.
    Na 2 weken was onze zoon weer op zijn geboortegewicht. En mijn borstvoeding was ondertussen ook opgang gekomen.
    We bleven nog wel bijvoeden, maar minder vaak.
    Na een tijdje (week 3 ongeveer) begon hij erg veel te spugen. De hele dag door, dus niet alleen na de voeding. Toen zijn we overgegaan op volledige borstvoeding.
    Het spugen stopte... Gelukkig.
    Maar op de 4-weken controle bij het CB bleek dat hij maar weinig was aangekomen. Zij zeiden me wel gewoon door te gaan met de borstvoeding.
    Na 5 weken hebben we hem zelf gewogen, en hoewel dat niet zo accuraat is als bij het CB, was wel duidelijk dat hij nog steeds niet veel aangekomen was. Ook begon hij weer wat meer te spugen.
    Op advies van het CB nutriton toegevoegd aan de flesjes die we geven (2 per dag, 1*kunstvoeding en 1*afgekolfde melk).
    Helaas is het spugen nu sinds een paar dagen weer in alle hevigheid terug.
    Ik heb zelf het gevoel dat hij gewoon niet meer aan kan. Mijn productie lijkt nu goed, maar misschien is het teveel? Want voorheen spuugde hij dus vooral na de flesjes kunstvoeding, nu spuugt hij ook na de borstvoeding.
    Morgen moeten we hen weer laten wegen op het CB.
    Maar ik ben erg bang dat zij gaan zeggen dat ik over moet stappen op kunstvoeding omdat hij niet genoeg aankomt (hier hebben ze vorige keer al een beetje op gezinspeeld).

    Herkent iemand dit? Wat is eraan te doen?

    We proberen al;
    Nutriton toevoegen aan flesjes.
    Verschonen voor de voeding.
    Boeken onder bedje en aankleed kussen.
    Hem weinig op z'n rug leggen (dan spuugt hij heeft meeste) maar een beetje half omhoog, in de wipper, op schoot etc.

    We hebben trouwens ook een dag of 4 geprobeerd om papjes nutriton te geven voor en tijdens de borstvoeding, maar hier kreeg hij dan weer gigantische krampjes van :s
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Welke tips heb je van je lactatiekundige gehad?
    Daar zou ik eerst mee aan de slag gaan, of nog een keer contact opnemen.
    De kans dat het cb belachelijke borstvoeding adviezen gaat geven is vrij groot, wat je zegt..
     
  3. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hoeveel drinkt hij per keer? (voor zover je daar zicht op hebt natuurlijk)
    Er zijn baby's met een sterke zuigbehoefte die gewoon maar doordrinken en zo dus te grote porties drinken, met spugen als gevolg. Mijn dochter deed dat, zij kreeg weliswaar flesvoeding maar heeft lang kleine flesjes gedronken, als ik haar de porties gaf die ze volgens het cb moest hebben kwam de helft er weer uit.
    Heeft hij zelf last van het spugen?
     
  4. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Het CB was gelukkig heel meegaand wat betreft borstvoeding.
    Ik heb nog een consult gehad met de lactatiekundige.
    Gisteren was hij toch weer wat meer aangekomen, dus maandag weer even checken.
    Waarschijnlijk is het gewoon een combinatie van veel dingen geweest, maar in het kort, reageerde hij waarschijnlijk niet goed op de kunstvoeding en/of reflux.. omdat hij niet genoeg binnenkreeg, had hij ook niet genoeg energie om goed aan de borst te drinken...

    Nu is hij weer wat aangekomen, met andere kunstvoeding en afgekolfde melk en gaat het drinken aan de borst ook weer beter. (Ik dacht dat het wel al redelijk ging, maar merk het verschil wel duidelijk)..

    Dus we houden het in de gaten. Bedankt iig voor de reacties :)
     
    Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina