Het Blok 2008

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ppver, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ppver

    ppver Fanatiek lid

    26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Het Blok 2008


    Het Blok is vanaf woensdag 27 augustus wekelijks om 20.30 uur te zien. De eerste aflevering is een dubbele aflevering, zodat je er meteen 'in' zit!


    De klusstrijd Het Blok is dit keer voor de vijfde keer te zien bij NET 5. De lustrumeditie bevat weer alle bekende ingrediënten: lange klusnachten, slopende weekenden en keiharde strijd om een bouwval om te toveren tot vier topappartementen. Wat de deelnemers van dit jaar echter niet weten, is dat Het Blok nog gesplitst moet worden van één woonhuis in meerdere woonhuizen. En dat ze dus eerst moeten gaan slopen, voordat ze kunnen beginnen aan de zwaarste verbouwingswedstrijd annex relatietest van Nederland.

    Vier koppels
    Het Blok speelt zich in en rondom vier vervallen appartementen af. In deze appartementen klussen en wonen vier kleurrijke koppels, terwijl ze hun dagelijkse baan gewoon voortzetten. Ze hebben slechts elf weken en een beperkt budget om de appartementen volledig te renoveren en in te richten. Na 77 dagen van bloed, zweet en tranen, worden de appartementen op een officiële onroerend goed veiling van de hand gedaan. Het bedrag dat de stellen kunnen winnen, is het verschil tussen verkoopprijs op de veiling en de oorspronkelijk getaxeerde startwaarde. Het koppel dat de grootste meerwaarde heeft weten te realiseren, wint bovendien de hoofdprijs van 50.000 euro.

    Op de proef gesteld
    De stellen worden in Het Blok enorm mentaal en sociaal op de proef gesteld. Kan hun relatie dat aan? Komen er verborgen karaktereigenschappen boven drijven, die de ander tot nu toe niet gezien had? Zijn er kanten die hem of haar toch iets minder leuk maken? Of wordt de onderlinge band juist enorm versterkt?

    Veiling
    Na weken van noeste arbeid worden de appartmenten bij de Eerste Amsterdamse Onroerend Goed Veiling verkocht. Dit veilinghuis bestaat al sinds 1877 en heeft per jaar ruim 400 huizen in de verkoop. Het betreft een transparante veiling, waar zowel particuliere bieders als makelaars kunnen kopen en/of verkopen. Naarmate de veilingdatum dichterbij komt, kun je op de site van het veilinghuis steeds meer informatie lezen en foto’s zien over de in ontwikkeling zijn de appartementen van Het Blok.

    De stellen van dit jaar zijn:
    Eleanor & Roek
    Kristel & Yarno
    Floortje & Jeroen
    Petra & Frits
     
  2. anne82

    anne82 Bekend lid

    16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Helemaal leuk...ga het proberen te volgen!
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Leuk!
    Ik heb seizoen 2 en 3 gevolgd en vond het een leuk programma, dus ik ga maar weer een seizoen volgen.
     
  4. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ha eindelijk weer iets leuks op tv
     
  5. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik heb er ook weer zin in. Wat ik alleen jammer vond van de voorgaande jaren is dat ze steeds meer aandacht vestigden op de ruzies en persoonlijke dingen en niet zo op het klussen en de kamers. ik hoop dat de nadruk weer wat meer naar het bouwen gaat nu. Maar verder wel heel leuk dat het weer is!
     
  6. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    jeuh, het begint weer:) Joepieieieiei. Ik ga weer kijken, volgens mij heb ik bijna elk blok gevolgd
     
  7. fantasy

    fantasy Actief lid

    24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Tot nu toe heb ik alle seizoenen van het Blok gevolgd en deze ga ik natuurlijk ook volgen! Ik hoop alleen dat er nu iets meer aandacht wordt besteedt aan het klussen ipv de vele ruzies. Volgens mij zoeken ze daar ook wel een beetje de stelletjes op uit, dat er stof is waarbij mogelijk ruzies kunnen ontstaan. Persoonlijk vind ik het klussen interessanter dan de ruzies.
     
  8. Jaah leuk.. Wij hebben alle seizoenen gevolgd, dus ook dit seizoen zitten we weer voor de buis...
     
  9. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hé geen gays dit jaar?

    Het is een van mijn favo programma's.

    Vind het alleen jammer dat ze de muziek onder het klussen zo hard zetten dat je ze haast niet kan verstaan.
     
  10. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Haha bij ons heet het "The Block" :D
    Wel n leuk programma!
     
  11. pixie

    pixie VIP lid

    30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik ga het deze seizoen ook goed volgen. vond jammer de vorige keren dat ik niet echt goed volgde.
    weet iemand of Roek en Eleanor ergens anders ook op tv geweest is .. want ik 'ken'ze maar ik ken ze niet.. snappen jullie het nog hahaha
     
  12. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Eleanor stond als achtergronddanseres bij Elize, misschien ken je haar daarvan?
     
  13. pixie

    pixie VIP lid

    30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hmm komt me niet bekendvoor. ken die Elize niet haha.. maar mogelijk op tv gezien een keer?
     
  14. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Elize - Automatic , kijk maar op You Tube, misschien zit ze in de clip (weet niet zeker hoor)
     
  15. pixie

    pixie VIP lid

    30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    bedankt.. heb gekeken. mogelijk zit ze erin maar het gaat veels te snel. blijft een raadsel voor me .. heheh
     
  16. ppver

    ppver Fanatiek lid

    26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    In het voorstukje van komende woensdag liepen ze al beelden zien van het reserve koppel.
    Ik ben benieuwd wel koppel er vervangen gaat worden... :rolleyes:
     
  17. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik ook
    maar ik denk elenoor en roek want die kosten als ze zo door gaan alleen maar geld.
     
  18. Jutte

    Jutte Fanatiek lid

    27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik vind eigenlijk ook niet dat zulke lanteflanters in het blok mogen blijven. Tsss op dag 1 al mensen inhuren, het is niet meer het die hard klussen van de eerste seizoenen. Oh ja, Brett en Tobias deden ook niet alles zelf, maar toch....deze twee mensen zijn wel erg....ehm.....suf? laks? Kom maar op met het reservekoppel!

    Moet wel erg lachen om dat stel (even geen namen paraat) die elke dag stipt half 6 eten en nooooit iets anders dan Hollands voer hebben gegeten, hahaha, die worden ineens wereldwijs in amsterdam!
     
  19. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    ik ben benieuwd met dat reservekoppel. zou ook kunnen dat de brabo's (ook geen namen paraat) stoppen, want zoiets hoor je hem zeggen in t voorstukje.. kan ook een momentje zijn, maar wieweet...:)
     

Deel Deze Pagina