het gevoel: de 1e keer zwanger willen worden..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door merel85, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merel85

    merel85 Lid

    17 aug 2008
    17
    0
    1
    hallo :D

    mijn lief en ik zijn al heel wat jaartjes bij elkaar en wonen lekker samen.

    zo'n 2 maanden geleden hebben we bewust gekozen om met de pil te stoppen. al jaren hadden we het over een kindje, maar nu toch echt de stap gezet!
    al wat dingetjes besproken en bedacht kwa financien, opvang, ruimte in huis enz.

    WE ZIJN ER KLAAR VOOR :p

    hoe voelt het voor jullie om te gaan voor je 1e kindje?

    wij gaan nu (pas) voor de '2e ronde', maar ik vind dit al een spannende tijd.

    we hebben het er nu niet meer steeds over. we willen niet ongeduldig zijn.
    maar soms lijkt het ook een beetje teveel naar de achtergrond te zijn verdwenen :(

    mijn vriend is zowiezo geen prater.
    en hij had al toegegeven dat ie het ook spannend vindt allemaal, en dat hij straks, als het echt zover is, echt wel super blij is.

    ik voel me nu vaak heel moe, stemmingswisselingen, soms om een klein dingetje moet ik al huilen.

    ook voel ik me vaak blij, hyper, enthousiast, zenuwachtig..

    weet niet altijd wat ik met mezelf aan moet.. :rolleyes:


    en jullie? herkenbaar? iets anders?


    liefs xx
     
  2. Niet meer actief

    @merel85,

    Wij zijn er ook helemaal klaar voor om mama en papa te worden.
    We zitten nu in ronde 5 alweer, het gaat zo snel als je mama wilt worden.
    M`n mannetje is heel nuchter en toch ook weer niet.
    We praten er juist heel veel over en soms praten en doen we al of ik zwanger ben.
    We hebben de naam al en we weten al welk babykamermeubel we willen.
    Dus eigenlijk hoef ik alleen nog maar zwanger te worden.
    We hebben nu ook al besproken dat we het een verrassing laten en dat we het niet willen weten wat het wordt.
    Wij zijn dus helemaal nu al in de wolken, en we hebben alleen nog maar een besluit genomen en zijn volop aan de klus.
    Het is een heerlijk gevoel, maar soms ook heel onzeker gevoel.
    Ik zit vaak te denken, van laat staan dat het niet lukt wat dan.
    Nou ja we zijn pas in ronde 5 zeg ik dan maar want als ik om me heen kijk op het forum ben ik nog maar een beginner.
    Sommige meiden zijn al jaren bezig.
    Ik vind het heerlijk en spannend en leuk en onzeker.
    Ja ik ben gewoon een emotioneele meid denk.
    Ik jank ook om de kleinste dingen hoor en ben ook erg emotioneel als het om van die gevoelige dingen gaat.
    Wie weet zijn dat al wel de mama emotie`s ofzo.
    Ik wens je alvast veel succes.
    En wie weet mag je na deze ronde jezelf al mama in spe gaan noemen.

    Groetjes
     
  3. merel85

    merel85 Lid

    17 aug 2008
    17
    0
    1
    hoi hoi wendy (en de rest!)

    heel herkenbaar jou verhaal!

    ik ben dus niet de enige die onderhand alles al bedacht heeft, terwijl de baby er zelf nog niet eens is..!

    xx
     
  4. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    ja zucht.. hier ook hoor.
    mijn man en ik hebben er eerst voor gekozen om te trouwen. ben vorig jaar echt ten huwelijk gevraagd en zijn nu net 2 maanden getrouwd.
    dus eigenlijk praten we er al een jaar over en voor ons gevoel zijn we er al een jaar (droog) mee bezig.
    bij ons vaagt het niet op de achtergrond, in tegendeel. maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er steeds over begin.

    @ wendy: je zegt: wij zitten pas in de 5e ronde..
    voor mijn gevoel zitten we 'al' in de 3e ronde! elke ronde is er 1 teveel. ik zou willen dat ik zoals jou kon denken, dat lijkt me veel makkelijker!

    nou, in ieder geval wens ik een ieder een snelle zwangerschap toe!

    xx chico
     
  5. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    is heel herkenbaar allemaal, bij ons was het de 1e keer ook zo. we hadden het er vaak over. maar toch elke keer dan testen dan is de spanning ook zoo hoog en aan de ene kant hoop je dat het zover is en aan de andere kant ook weer niet want wat moet je dan dat is echt allemaal zo onwerkelijk heel appart. we wilden natuurlijk heel graag maar kan mij ook nog goed herinneren dat de test positief was schrok me toch wel lam hahaha echt heel appart van oho tis nu echt zo ver kan niet meer trug maar dat duurde even en toen was het echt helemaal geweldig hihi. was bij ons in 3 rondes de eerste keer.

    weet zeker dat ik dat nu weer zou hebben gaan nu voor de 2e.
     
  6. Bij ons is het niet op de achtergrond, we hebben het er regelmatig over, hoe graag we een kindje willen.. alleen nog afwachten, wanneer deze bij ons wilt zijn! Ronde 12 alweer pfff
     
  7. Saskia1982

    Saskia1982 Fanatiek lid

    28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik had gister mijn laatste pil en vind het zelfs nu al heel spannend.
    Op dit moment ben ik vooral heel blij dat we er eindelijk echt voor gaan :D
    Peter is ook blij, maar hij is verder ook niet echt een prater.
    Aan hem merk ik het vooral omdat hij al druk op jacht is naar kinderspullen en de prijzen daarvan haha.
    De onzekerheid en wachten op testen zal voor mij nog moeten komen, dus hoe dat zal zijn voor mij is nog even afwachten.
     
  8. Sjaam

    Sjaam Fanatiek lid

    18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi
    Heel herkenbaar je verhaal.
    Toen mijn vriend en ik besloten om voor een baby te gaan, was ik er de hele maand mee bezig. En ondanks dat je weet dat het de eerste keer meestal niet raak is, was ik bijzonder teleurgesteld toen ik ongesteld werd.
    Nu, na 2 rondes gehad te hebben, merk ik bij mezelf dat het voor mij nu wel lang genoeg geduurd heeft en mag het van mij deze maand wel raak zijn. Maar dat lijkt me logisch. en dat terwijl ik weet dat ik nog maar net bezig ben.
    Als ik dit met mijn vriend bespreek, zegt hij altijd dat ik me niet zo druk moet maken of dat het teveel in mijn hoofd zit.
    Dit is soms er vervelend, want ik wil alleen maar mijn verhaal kwijt.
    Wachten is gewoon niet mijn sterkste punt.
    Ik wens je veel succes.

    Gr
     
  9. merel85

    merel85 Lid

    17 aug 2008
    17
    0
    1
    heyy meiden!

    chico: jij ook succes he met 'oefenen' !

    mama suus: ik denk dat ik ook toch wel zou schrikken hoor, als de test positief is!

    desiree: ronde 12.. jee.. hopelijk is het bij jullie snel positief!
    doe je vaak een test?
    of wacht je altijd je ongesteldheid af?

    saskia: spannend he, net gestopt!
    ik ben nu een week of 6 gestopt.
    mijn vriend is ook meer van het praktische: straks meubeltjes kopen, verbouwen, geldzaken.
    hij is niet zo'n prater (ik we helaas)

    sjaam: jou vriend reageert hetzelfde als mijn vriend!
    dat het vanzelf wel komt en dat ik me niet zo druk moet maken.
    heel frustrerend soms om te horen..
    het zin nou eenmaal in m'n hoofd omdat ik het zo graag wil! en ik praat er makkelijker over.

    xx
     
  10. Dragonfly

    Dragonfly Niet meer actief

    Het voelt heel raar zwanger willen worden. Het is net of ben ik weer helemaal opnieuw verliefd.
    Ik vind het ook ontzettend spannend allemaal ook al zitten mijn vriend en ik nog maar in ronde 1.
    Wat ik van jullie allemaal lees is heel herkenbaar. Ik ben stiekem ook al naar meubeltjes aan het kijken en voel ineens allerlei ongemakkelijkheden die me normaal gesproken niet eens op zouden vallen. Volgens mij is het bij mij allemaal psychisch, maar je weet maar nooit. Ik hoop natuurlijk van niet :D
     
  11. calani

    calani Fanatiek lid

    31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey hey,
    Ja inderdaad, herkenbare verhalen,
    Ik ben eind mei gestopt met de pil, ben nu nog steeds niet ongi, de kinderwens is enorm, soms ben ik wel eens prikkelbaar, mijn man snapt dat dan soms niet, hij vind dat ik me daar niet zoveel zorgen over moet maken... (over mijn eigen (on)vruchtbaarheid dan)
    Ik spendeer ook veel tijd op sites met kinderspullen, heb al bestudeerd hoe je zo'n draagdoek moet gerbuiken, heb kinderkamers bekeken (droom droom), kinderkleren, kinderkoetsen, namen, noem maar op
    allemaal schitterende bezigheden maar het is ook zo spannend
    Hoop zo dat ik op een dag ook echt naar zo'n winkel mag gaan...
    (sommige meiden van dit forum hun verhalen zijn niet al te idyllisch, bibber bibber, respect hoor maar daar denk je niet aan wanneer je eraan begint...)
    Ik zie dan ook nog eens massa's babies op mijn werk, niet bevorderlijk...

    Day and nightdreaming;
    Calani
     
  12. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mijn vent die was af en toe nog erger als ik haha die kon het niet snel genoeg gaan en als mensen hem vragen zegt hij nog dat het heel erg lang geduurd heeft bij ons haha al was het in drie keer dus ik elke keer man het was snel gemiddeld staat er een half jaar tot jaar voor. maar jah dan luisterd hij toch niet voor zijn gevoel duurde het verschrikkelijk lang.

    dr zijn dr natuurlijk ook bij daar hoef je maar naar te kijken en ze zijn al zwanfger mijn schoonzussi is oo zo. de eerste door de pil heen de 2e duurde jaar maar dit was omdat ze er te veel op geconcentreerd was. bij de 3e was het 1 keer zonder en de vierde nu weer. tis soms zo oneerlijk.

    hoop nu zelf dat het ook snel lukt maar jah als je onregelmatig bent is het weer een stukkie moelijker natuurlijk en dan is mijn vent ook nog eens alleen in het weekend thuis. dus we moeten maar zien gewoon rustig afwachten he.
     
  13. mb01

    mb01 Actief lid

    14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hoi,

    Ik zit nu in de derde ronde voor mijn eerste kindje. Aangezien ik in mijn omgeving mensen heb rodlopen die onvruchtbaar zijn of een mk hebben gehad, sta ik er nuchter tegenover. Ben totaal nog niet bezig met kinderkamers enzo., eerst maar eens zwanger worden, dit kost soms al heel veel moeite. Wel ben ik bezig met namen, af en toe hoor je een naam waarvan je denkt "hee, die moet ik onthouden".
    Mijn vriend begint langzaam aan het idee te wennen dat hij vader wordt , die stond in 1e instantie niet te springen. Hij zal nooit uit zichzelf over zwanger worden/ baby's praten, daar is hij lichtelijk allergisch voor :( . Ook van die bevallingsprogramma's en babyboom enzo, daar kan hij echt niet naar kijken.
    We praten af en toe over de toekomst met een kindje, het is toch belangrijk om te weten hoe we dat allemaal gaan doen en hoe hij over bepaalde dingen denkt (opvang/ opvoeding enzo). Dat zijn fijne gesprekken, ik merk dat dat hij er meer mee bezig is dan ik denk.
     
  14. girafje

    girafje Fanatiek lid

    27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    hoi meiden,

    Hier nog iemand die net gestopt is met de pil (eind mei). Heb altijd geroepen dat ik eerst wilde trouwen en daarna aan kinderen wilde beginnen. Ben nu net drie maanden getrouwd en wil nu heel graag zwanger worden :D . Gelukkig wil mijn man ook wel, maar hij doet eerder erg nuchter en afstandelijk :( . Wij zijn de een van de eerste uit de vriendengroep die getrouwd zijn en met kinderen willen beginnen en ik heb het gevoel dat hij mogelijk nog wat bang is voor alles wat er gaat komen :( . Herkennen jullie dit?
    Hebben jullie het ook dat als je hoort dat er iemand uit je omgeving zwanger is dat je meteen denkt: Ik wil ook! Eind oktober word ik weer tante en ik kijk daar al erg naar uit! Ik ga lekker van die kleine genieten en hopelijk ben ik zelf snel zwanger ;) .
     
  15. Dragonfly

    Dragonfly Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Nog even een vraagje tussendoor. Hebben jullie mensen in je omgeving met wie je deelt dat je probeert zwanger te worden of houden jullie het ook allemaal stil?
    Mijn vriend heeft liever niet dat iemand het weet en tuurlijk kan ik me dat indenken, maar ik vind het zo moeilijk. Ik heb mijn mond natuurlijk al voorbij gepraat tegen een vriendin van me :oops: Het flapte eruit voor ik er erg in had. Maar het houdt me gewoon zo bezig en ik vind het best wel moeilijk om het hier op het forum te delen.

    @Sjaam: ik kan me helemaal indenken hoe dat gevoeld moet hebben, die eerste test. Ik probeer het heel nuchter te bekijken, maar ben toch best wel zenuwachtig voor morgen. Dat is voor mij de eerste keer dat ik eventueel zou kunnen testen en ik weet zeker dat ik ook heel teleurgesteld ben als het allemaal nog niet zo ver is.

    @girafje: ik heb altijd heel hard geroepen dat ik liever geen kinderen wilde. Het heeft ook even geduurd, maar nu een vriendin van mij twee meiden heeft, mijn zus zwanger is en ik regematig de neefjes van mijn vriend (en dus eigenlijk ook een beetje van mij) over de vloer heb is het moeder instinct toch naar boven komen borrelen.
    Dus ja, het kan best aanstekelijk werken, al duurt het bij sommigen wat langer :)

    Maar goed, iedereen een fijne dag vandaag! :D

    Liefs Fly
     
  16. girafje

    girafje Fanatiek lid

    27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ dragonfly
    Niemand in mijn omgeving weet dat we bezig zijn. Ik roep steeds tegen iedereen die er naar vraagt dat mijn man nog niet wil. Heerlijk excuus hoor!
    We weten het wel van vrienden van ons en dat is enkel maar omdat zij zich versprak. Later bleek dat mijn man het al langer wist, maar het niet tegen mij mocht zeggen :(

    @mb01
    Ben zelf ook nog niet bezig met kamers e.d. Eerst maar eens zwanger worden en dan na 3e maanden het aan iedereen vertellen. Mijn voordeel is dat mijn zus en schoonzus al kinderen hebben en mogelijk veel spullen overhebben. Ga dan eerst kijken wat ik evt. kan overnemen voordat ik zelf spullen ga aanschaffen.
    Het zal je maar gebeuren dat je alles al in je hoofd hebt en/of gekocht hebt en je wordt niet zwanger of krijgt een mk.

    Groetjes Girafje
     
  17. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Wij willen binnenkort gaan stoppen met de pil. Stiekem willen we al heel lang graag een kindje, we fantaseerden
    over namen e.d. maar toch was het nog wat ver weg. Nu het concreter wordt, begin ik het toch wat spannend te
    vinden. Het lijkt me best heftig om te stoppen, en het lijkt me inderdaad helemaal raar om straks misschien een
    positieve zwangerschapstest in handen te hebben! Je leven verandert 100% als er een kindje geboren wordt!
    Ik kijk er erg naar uit, en tegelijkertijd doe ik expres heel rustig aan. Eerst maar alles laten bezinken, en er
    samen naar toe groeien. En dan zien we wel verder.
     
  18. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Bij ons is het voor een 2e kindje maar het is voor ons de eerste keer dat we bewust voor een kindje kiezen. En zo voelt het ook! Heel erg spannend en heel erg nieuw.
    De eerste keer was een heerlijke verrassing waar we pas na 10-11 wk achter kwamen (vooral omdat we er helemaal niet mee bezig waren en ik dacht dat ik buikgriep had).
    Destijds vond ik het fijn dat de eerste cruciale weken al achter de rug waren, het hartje al klopte en ik eigenlijk na een paar weekjes het te weten al lekker ongegeneerd bol werd.
    Toch was mijn grote wens nog 1 x dit hele proces echt bewust mee te maken. En nu het zo ver is vind ik vooral al die wachttijd ertussen heel erg naar. Nooit geweten hoe dat voelt maar nu weet ik het dus... ;)

    Succes dames!
     
  19. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Toen ik geen pil meer nam voelde het alsof ik iets 'stouts' aan het doen was, het voelde zo raar :) Erg veel adrenaline in mn lijf gehad die week :)
    En natuurlijk de teleurstelllig dat het de eerste ronde niet lukt.. maar vol goede moed naar de tweede ronde.. die nu inmiddels al over de 50 dagen telt, en nog geen positieve test of ongi :(
    Donderdag ga ik naar de huisarts om te kijken of er iets aan gedaan kan worden (bloedprikken o.i.d.).

    Hier weet mijn famillie het, want mijn moeder kan niet liegen.. en ze was de enige die het wist.. tot vorige week dus.. nu weet iedereen het :) Ach ja.. ik merk nu wel dat ik het minder erg vind dat ze het weten.. ik heb wel gelijk gezegd dat ik niet iedere maand "en.. is het al raak?" wil horen.. dus dan doen ze ook niet gelukkig ;)

    De babykamer hebben we al helemaal in gedachten (even als dat ik de kinderwagen, etc etc ook al weet :) ), de kleuren, meubels etc etc.. heerlijk om daar samen over weg te dromen.. Kan niet wachten om te gaan beginnen :D

    Wens jullie allemaal een vette posi test toe! ;)
     
  20. Kim77

    Kim77 Lid

    15 sep 2008
    39
    0
    6
    Elsloo
    ook wij zijn eind mei gestopt met de pil. En ik vind het elke keer weer een spannende periode. We klussen er lekker op los (nu ik de pil niet meer slik, is de zin weer helemaal terug). Maar verder dan inderdaad een naam horen, en die onthouden, durf ik nog niet te gaan. Eerst maar eens zwanger worden. Mijn vriend lijkt er helemaal niet mee bezig...steeds als ik zeg dat ik weer ongi ben geworden, zegt ie super vrolijk, "dan moeten we er maar weer lekker tegenaan"... ;)
    We hebben het aan niemand verteld, dat we bezig zijn, maar 2 mensen hebben het geraden, maar die houden hun mond wel. Ik heb geen zin, om iedere keer te horen van "en...nog niks"? of van die goede raad....

    Ik hoop dat we snel zwanger zijn, want die spanning iedere keer, en dan de teleurstelling..... best heftig.
     

Deel Deze Pagina