Het grote Sint/Kerst cadeau's topic 2017

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik vind het erg moeilijk voor de oudste. Wacht wel op het intertoysboek en ga dan ff kijken wat er in staat.

    De jongste wil iets van Cars.


    Ik wil het niet al te uitgebreid doen, misschien dat ik nog wat kleine cadeautjes haal/bestel voor onder de kerstboom. :D
     
  2. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Een half jaar geleden ging de speelgoedwinkel bij ons in de buurt failliet, dus ik heb daar al gigantisch veel ingeslagen. Van het grootste gedeelte weet ik niet eens meer wat ;)
    In ieder geval lego, 3d puzzel en een tiptoi uitbreidingsset, de rest moet ik nakijken.
    Op dit moment ben ik op jacht naar een harry potter set (gewaad, uniform en staf), lang leve aliexpress :D

    Maar wat bovenaan de lijstjes staat is het adopteren van een orang-oetan, dus we gaan voor een WNF-pakket.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  3. Noorie

    Noorie Niet meer actief

    Hier is de speeltuin ook een hit.
    Verder heeft ze safari (auto en dieren) maar de speeltuin vind ze het leukst.
    Dit jaar haal ik de ambulance er nog bij, en zit ook te twijfelen aan de kleuterschool.
     
  4. Minigirl

    Minigirl Fanatiek lid

    17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    oke bedankt voor je uitleg. Ze doet inderdaad nog veel dingen in haar mond helaas. Wanneer ze 4 wordt is het nog vroeg genoeg begrijp ik. Dan wachten we gewoon nog even.
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Wanneer geef je het dan? Of doe je dan wel aan schoen zetten? En als dat zo is, waarom dat wel en pakjesavond niet, als ik vragen mag? Ik zou geen fiets als schoencadeautje doen...vind dat echt iets voor pakjesavond (en anders een ander moment of 'gewoon' tussendoor).

    Playmobil vond de jongste hier met 3 jaar super leuk. Veel leuker dan nu met 5,5. Wel even uitkijken met de kleine onderdelen als je kind nog beel in zijn of haar mond stopt inderdaad.

    Qua hoe je pakjesavond 'hoort' te vieren: lekker zelf bepalen! Er zijn, wat mij betreft dan, geen regels voor. Wij vieren het met mijn ouders en zusjes. We kopen voor onze eigen kinderen 3/4 cadeautjes en een cadeautjes voor neefjes en nichtjes en mijn ouders kopen ook iets voor alle kinderen. Voor de volwassenen trekken we lootjes, je koopt iets voor degene op je lootje en je schrijft er een gedicht bij. Maar ken ook genoeg mensen die het heel anders doen. :)
     
    Minigirl vindt dit leuk.
  6. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.142
    2.230
    113
    Vrouw
    Wij vieren altijd groots sinterklaas bij mijn ouders, maar ik vind het ook leuk om zelf tradities op te bouwen, dus we doen er thuis ook altijd wel iets aan. Op de ochtend van de intocht zelf Pepernootjes bakken, en dan met chocomel erbij samen de intocht kijken, schoentje zetten en dan samen liedjes zingen (en elk jaar 1x alles overhoop als ze smorgens beneden komen of een speurtocht om het cadeautje te vinden, of iets anders gaafs), pakjesavond met een mand vol cadeaus (de grootte van de mand of zak kan variabel zijn). Dit jaar is pakjesavond op dinsdag en dan staan de cadeaus denk ik gewoon in de hal als we thuiskomen van de opvang/bso. Snel patatjes eten en dan uitpakken!
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  7. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Iets met dieren vindt ze ook leuk, zag dat er ook een boerderij is. Moeilijk, er is zoveel leuks.
     
    Noorie vindt dit leuk.
  8. Judith01

    Judith01 Bekend lid

    16 nov 2014
    709
    552
    93
    Leuk topic voor inspiratie
    Vorig jaar wel gedaan maar toen had ZL er nog weinig besef van.. Ik vond sinterklaas zelf vroeger zo'n leuke tijd dus heb er ook echt zin in!

    Heb nog niets gekocht maar ben al wel een beetje aan het nadenken erover. Hij was vorige maand jarig en heeft toen in zijn Toettoet Harm hippie bus een gouden ticket gevonden en een verrassings pakket gevonden. Gezien hij dat besef toch nog niet heeft en al zoveel op zn verjaardag heeft gehad hebben we dat weggezet voor sinterklaas! Denk dat ik er wat van gebruik als schoen cadeautjes!

    Wie heeft er een tip voor een leuk spelletje voor een dan 2,5 jarige? Hij is best wel slim, heeft bijvoorbeeld electro vanaf 2 gekregen en dat is echt een makkie voor hem. Loco vanaf 3 heeft ie ook en dat vindt ie leuk, is nog een uitdaging, maar kan het wel goed spelen. Bonte ballonnen hebben we al (nog van mij geweest) dat kan ie ook al goed.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  9. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.577
    832
    113
    Knappe Koppen, Kleurentorentjes, Lottino.
     
    Judith01 vindt dit leuk.
  10. Judith01

    Judith01 Bekend lid

    16 nov 2014
    709
    552
    93
    Thanks! Ik ga daar eens naar kijken!
     
  11. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Op de dozen staat ook volgens mij 7+. Weet het niet zeker hoor. Maar Playmobil heeft inderdaad veel kleine deeltjes.
    Ik heb er denk ik vanaf 7/8 tot 12 jaar mee gespeeld, zéér intensief.
    Maar ik wilde absoluut niet dat kinderen jonger dan een jaar of 8 aan mijn Playmobil kwamen, ze maakten altijd wat kapot:oops:
    Mijn broertje wilde in die tijd (kleuter) ook graag Playmobil hebben. Hij kreeg dan bijvoorbeeld een grote vuilniswagen of containerschip, net wat lomper en minder kleine deeltjes.

    Als ik jou was zou ik er dus echt nog mee wachten.
    Wel heb je Playmobil 123, dat is speciaal voor peuters/kleuters.
     
  12. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Kijken bij amazon.de is ook wel een tip. Is vaak ook wel stukje goedkoper dan hier in Nl.
    Mijn dochter had voor haar verjaardag een lego friends set en een aquabeads starterset gekregen. Die aquabeads set was ipv €25 hier in de winkel, €15 via amazon. Ook de lego friends scheelde een euro of 7..
     
  13. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Mijn dochter zit al tijden te roepen dat ze een Hatchimal wil. Maar ik vind die dingen echt waanzinnig duur en volgens mij kijkt ze er na een paar dagen niet meer naar om..

    Maar ja, ik had vroeger ook een Furby... :)
     
  14. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Die hebben ze bij mij vorig jaar gehad.
    Het uitbroeden was leuk en daarna een uurtje meegespeeld, nooit meer naar om gekeken. Zo zonde en je hoort het vaker over de hatchimals.
     
  15. Minigirl

    Minigirl Fanatiek lid

    17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    klinkt erg gezellig. Wij doen alleen schoen zetten. We zijn met z'n drieëen dus tot nu toe nog niet bedacht om elkaar op 5 december cadeautjes te geven. Misschien als mijn dochter, die nu 3 jaar is, iets ouder is dat we het kunnen doen.
     
  16. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Mijn dochter heeft het nu steeds over een Furreal hondje genaamd Charlie. Iemand ervaring hiermee en of het wat is voor een 5 jarige en of het ook leuk blijft? Vind het namelijk best prijzig vooral als ze er na 2 keer niet meer naar om kijkt.
     
  17. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.577
    832
    113
    Mijn dochter kreeg twee jaar geleden zo'n kutkeffer. ;) Niet Charlie, maar JJ. Wij vonden 'm te duur en voorzagen al dat de lol er snel vanaf zou zijn. (in de Intertoys rende ze er wel altijd direct op af) Dus oma kocht 'm. En idd, na een weekje spelen belandde hij in de kast. Ik zie dat Charlie wel wat meer kan dan JJ. Die kan namelijk alleen springen, keffen en scheten laten (geen grap). Dus wellicht dat het iets langer interessant blijft. En verschilt wellicht ook per kind, denk ik. Maar het blijft een boel geld voor wat je krijgt... Wat wij het grootste nadeel vonden was dat hij heel fragiel was. Het hoofd voelde alsof hij elk moment af kon breken. Niet geschikt om even lekker mee te knuffelen, bijv!
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  18. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Dank je wel voor de eerlijke feedback. Mijn dochter rent er dus inderdaad ook steeds op af. Als ze het echt heel leuk vind heb ik het er wel voor over ben inderdaad bang dat de lol er na een week vanaf is. Denk dat we er nog maar even goed over nadenken!
     
  19. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.577
    832
    113
    Meestal heeft Furreal rond de tijd dat het Sintboek uitkomt wat korting. Dus zou, als je toch besluit 'm te kopen, daar even op wachten. Dat scheelt in elk geval iets. ;)
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  20. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mag het ook goedkoop? Het oude zwembad nieuw in de doos voor 27,99 met gratis verzending:
    http://www.playmobil.nl/avonturenbad-met-walvisfontein/5433.html
     
    Noorie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina