het is zover

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door talia, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het is zover, Elyesa gaat 1september naar school.
    hij is ingeschreven zijn schooltasje staat klaar, maar mama is er toch niet helmaal klaar voor... :(
    toen we hem waren gaan inschrijven zag ik dat hij er gewoon helemaal klaar voor was, keek niet eens meer naar ons om...
    ben zo trots op hem weet gewoon dat hij het super gaat doen maar nu ben ik mijn peutertje kwijt en krijg een kleuter in de plaats.
    het gaat gewoon veel te snel wou soms dat ik de tijd even stop kon zetten.
     
  2. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    oehhh fay gaat in november, toen wij der inschreven dachten we ohhh dat duurd nog ff nou gaat snel genoeg pffff

    sterkte meissie xxx
     
  3. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    O ik herken dat echt heel erg weet je dat? Mijn oudste is vanmomorgen voor het eerst een uurtje geweest. Ik mocht erbij blijven en zag 'm zo rondhuppelen met andere kinderen. Ik kreeg ook een brok in mijn keel. Voor mijn gevoel was hij gisteren nog een hulpeloos baby'tje en nu zie ik hem speelgoed afpakken van een ander. Het zet je aan het denken. Zo'n nieuwe stap vraagt om een terugblik. Volgens mij is jouw gevoel heel erg normaal en echt zo'n moederdingetje. Succes 1 september meis!
     
  4. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ga me sterk moeten houden aan de schoolpoort denk ik.
    je blijft er echt even bij stilstaan en hopen dat het vanaf nu wat minder snel zal gaan maar dat doet het jammer genoeg niet.
    jullie ook veel sterkte
     
  5. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    misschien heb ik het verkeerd, of kijk ik verkeerd, maar ze gaan toch pas met 4 jaar naar school?

    kus miek
     
  6. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Kan me je gevoel helemaal voorstellen, heb er zelf namelijk ook erg last van.

    Milan gaat vanaf 30 september 4 dinsdagochtenden "oefenen" op de basisschool en per 30 oktober gaat hij er dan ook echt heen. Ik ben erg stilletjes in mijn lijf, de laatste 4 jaar passeren regelmatig de revue en ik probeer maar krampachtig de beelden vast te houden van mijn ventje als baby, dreumes, peuter......Die jaren zijn zo ontzettend snel voorbij gegaan, niet normaal meer. Ik probeer zeker niet vast te houden aan het verleden, maar ik ben nog niet hèlemaal klaar met de unieke baby/peuter periode van mijn kleine mannetje en vind het best moeilijk om hem over te geven aan de verantwoordelijkheid van andere mensen...(hij gaat wel al vanaf 2,5 jaar naar de psz, maar dat voelt toch anders, is niet verplicht en maar 4 uurtjes in totaal per week) Maargoed, ik zal als het zover is die enorme stap naar voren wel maken, heb nog ruim een maand om me ervoor op te laden ;)
     
  7. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Ja, naar de echte school, maar daarvoor gaan veel kindertjes naar een peuterspeelzaal/peuterschooltje toe. Ik zie dat de TS uit België komt, ik weet niet hoe het daar zit.
     
  8. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.150
    401
    83
    in Belgie gaan kindjes echt al met 2,5 jaar naar school.. toch blij dat ik daar niet woon :)
     
  9. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier in Belgie mogen de kleuters al met 2,5 naar school. Ze moeten dan op de meeste scholen wel zindelijk zijn.
    Ik ben er nog niet uit wat wij gaan doen met onze zoon, ligt er ook aan of hij er dan aan toe is.
     
  10. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ze mogen wel maar moeten niet toch werd er aangeraden van ze te sturen ivm achterstand tov de kindjes die dan wel zijn geweest.
    op de meeste scholen moeten ze idd zindelijk zijn.
    en fiene je hebt gelijk je kan ze het beste pas sturen als ze er echt klaar voor zijn.
    elyesa is er echt helemaal klaar voor dat hebben we gezien toen we hem zijn gaan inschrijven.
     
  11. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    vandaag was het zover Elyesa voor de eerste keer naar het kleuterklasje, op de speelplaats had hij het moeilijk zoveel kinderen was hem toch wat teveel.
    maar eenmaal we in het klasje waren waren papa en mama verleden tijd.
    hij was onmiddelijk aan het spelen met de kindjes en het speelgoed.
    we hebben nog even toegekeken maar toen zijn we maar gegaan.
    zelfs een kus kon er niet meer af, wel een "kus handje".
    hij had geen luier aan dus ben benieuwd hoe het gaat daar, hij is zo snel groot geworden, en hij doet het ook nog super goed ook.
    mama deed het minder die heeft in de auto toch een traantje moeten wegpinken.
    en nu zijn we thuis alles is zo stil, om 11.20 mogen we hem gaan halen en dan afwachten of hij mee naar huis wil of niet.
     
  12. Female

    Female Niet meer actief

    Ze mogen hier idd al met 2 of 2,5 jaar naar school.
    Maar zijn echter pas leerplichtig als ze 6 zijn.
    Ik houd Kynan nog fijn thuis tot hij 4 is, ze moeten nog zooo lang naar school, die eerste jaren lekker bij mama!
    (Hij gaat wel 1 a 2 middagen naar de onthaalmoeder)
     
  13. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik vraag me af hoevele uren ze dan naar school gaan in de week?
    toch niet elke dag van 8.30 tot 15.00 ? (met tussen de middag pauze uiteraard.)

    mijn dochter gaat sinds 2 jaar en 1 maand naar de speelzaal, 2 dagen van 2 uur en een kwartier. Sinds 2 jaar en 9 maanden gaat ze 4 dagen van 2 uur en een kwartier.

    ik zou haar echt nog niet langer willen missen hoor ;)
     
  14. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    je mag zelf kiezen hoelang je ze laat gaan.ik laat Elyesa nu van 8.45u tot 11.20u gaan.
    vanaf woensdag gaat hij tot 12.10u en als hij het gewoon is en smiddags niet meer slaapt gaat hij van 8.45u tot 15.15u als hij dat zelf wil.
     

Deel Deze Pagina