onderzoek vk bij overtijd?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door minipi, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Onderstaande vraag had ik geplaatst bij 'onderzoeken en echo's', maar ik heb het gevoel dat daar bijna geen lezers zijn :( Dus ik stel mijn vraag, geheel illegaal :oops: , hier nog een keer hopend op meer reactie ;)

    Hoi,

    Natuurlijk moet ik ook deze week weer naar de VK, maar ik ben de vorige keer vergeten te vragen of het onderzoek verandert zodra je overtijd bent; gaan ze dan uitgebreider kijken? Krijg je soms een inwendig onderzoek? Het zal vast bij elke VK weer net anders gaan, maar ik ben toch benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft...
    Tnx!

    minipi
     
  2. Anz

    Anz Actief lid

    21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Ze zullen heel aandachtig voelen of je nog genoeg vruchtwater hebt en de ligging van de baby bekijken. Als jij verder nog nergens last van hebt, dan zullen ze denk ik ook niet zo snel een inwendig onderzoek doen. Wel als je bv al de slijmprop bent verloren of veel oefenweeen/ harde buiken hebt. Als je er aan twijfelt kan je altijd vragen of ze willen kijken of je al ontsluiting hebt, of je baarmoederhals al wat week wordt. Soms strippen ze je al.
    Maar het zal bij iedere verloskundige en zwangere weer anders zijn hoor!
    Succes ermee!
     
  3. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord!
    Ze zullen dan waarschijnlijk nog wel gewoon afwachten... want vorige week had ie nog genoeg ruimte (=vruchtwater) en ik heb nog geen slijmprop verloren en heb ook niet veel harde buiken ofzo. Dus ik zal geduld moeten hebben... Nou ja, we zullen zien!
     
  4. evalyn

    evalyn Lid

    28 jun 2007
    30
    0
    0
    leidster Kinderopvang
    Flevoland
    Ik was bij beide meiden vorige keer overtijd.
    Met de eerste een week. Ze heeft me toen gestript en ook had ik iets van druppeltjes meegekregen die de ween op moesten wekken (was volgens mij iets homeopatisch) geen idee wat heeft geholpen maar die avond was het raak.

    Bij de tweede ( drie dagen overtijd) had ik al ruim twee weken 3 cm ontsluiting. Ik had daar niks van gemerkt. Ook hierbij ben ik gestript. Dit leverde echter geen resultaat op en dus heeft ze bij mij thuis de vliezen gebroken. Ook die avond was het raak.

    Na gelang ho eje toestand is van jou en je buik zal ze kijken wat ze kan doen denk ik.
    ( ik hoop stiekum voor je dat je al bezig bent)

    gr, Evalyn
     
  5. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    nee, helaas nog niet bezig, hihi...
    Ik sta er een beetje dubbel in; van één kant heb ik zoiets van: kom op, maakt niet uit hoe, maar zorg dat hij/zij snel komt! Van de andere kant heb ik liever niet teveel 'gedoe' en onnatuurlijke maniertjes om het op te wekken. Dus ik laat het ff afhangen van wat de VK zegt... Hopelijk begint het vanmiddag alsnog zomaar ;)
     
  6. Anz

    Anz Actief lid

    21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Hoe wist je dan achteraf dat je al twee weken met ontsluiting rondliep?
     
  7. Bij mij wordt er geen onderzoek gedaan.
    Ik ben vandaag weer op controle geweest en zolang je zelf niks voelt doet de verlos niets (in ieder geval in mijn praktijk).

    Wel heb ik een afspraak mee gekregen voor het ziekenhuis omdat je na 42 weken automatisch over gaat naar het zkhs. Deze afspraak staat omdat de gyn je van te voren wil zien.
    Ik krijg eerst een CTG en daarna de afspraak met de gyn. (afspraken zijn natuurlijk wel ovb)
     
  8. prisje28

    prisje28 Lid

    5 mrt 2007
    36
    0
    0
    verpleegkundige
    Tilburg
    Ze hadden mij al met 41, 3 wk door gestuurd naar de gyn. En ik moet nu iedere dag terug voor een ctg en een echo. Ze houden je wel goed in de gaten hoor.
     
  9. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Ik kreeg met 41+4 een afspraak bij een gyn in het ziekenhuis.

    Daar moest ik een half uurtje aan de CTG om de hartslag te registreren.
    Verder maakte hij ook heel snel een echo om het vruchtwater te controleren.
    En ik kreeg een inwendig onderzoek om te voelen of er iets verweekt was en evt ontsluiting.
    Ook ging hij alvast de inleiding plannen het was toen maandag en hij wou me woensdag om 8 uur gaan inleiden.
    Maar meneertje kwam er dinsdagochtend heeeel vroeg toch nog uit zich zelf uit :)
     
  10. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Toch wel veel verschillende verhalen zo... Ik ben benieuwd en probeer me er nog maar even niet druk om te maken... Morgen moet ik naar de VK, ik wacht rustig (ahum) af.
     
  11. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Rustig ja... AHUM meer kan je toch niet doen hahah jammer is dat he :p
     
  12. evalyn

    evalyn Lid

    28 jun 2007
    30
    0
    0
    leidster Kinderopvang
    Flevoland
    Ik was elke week (laatste weken dus) op controle bij de VK en die vertelde me twee weken ervoor dat ik al ontsluiting had.
    ( ze voelen binnenwaarts hoe het ervoor staat)
    "Ik verwacht binnenkort wel een telefoontje" zei ze toen lachend.
    Die week erna kwam ik braaf op mijn afspraak weer binnen.
    "Het zou me verbazen als ik je volgende week weer zal zien".
    Je raad het al....ik kwam weer braaf die week erop op afspraak.
    Toen is ze s'middags na het spreekuur naar mijn husi gekomen om mijn vliezen te breken.

    gr, Evalyn
     
  13. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Nou, een korte update...
    Als er maandagochtend nog niks is, gaan ze een afspraak voor me maken in het ziekenhuis :cry: Ik hoop zo hard dat dat niet nodig is!
    VK heeft al even getoucheerd, maar ze kon nog niet strippen ofzo, daarvoor was het nog niet open genoeg. Baarmoedermond was wel soepel en een heel klein beetje verstreken, dus daar houd ik me maar even aan vast. Hoop zo dat ik niet naar het ziekenhuis hoef!
    Maar goed, vandaag of morgen zal ik het niet meer zo snel verwachten, ik heb al mijn hoop gevestigd op het weekend!
     
  14. Zo zie je maar weer dat iedere praktijk het anders doet.
    Mijn afspraak voor het ziekenhuis staat al met 41+3, maar er is gisteren niet gevoeld aan mijn baarmoedermond.
    Het blijft maar weer gewoon afwachten toch..?

    greetzzz
     
  15. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    inderdaad... gewoon afwachten.
    Mijn afspraak bij het ziekenhuis wordt dan ook dinsdag, dus dat is ook 41+3...
    Bij jou dus ook nog geen vorderingen? Ben benieuwd wie van ons er het eerst zal bevallen!
     
  16. Rainbow

    Rainbow Lid

    26 okt 2006
    57
    0
    0
    Hallo allemaal... ik ben dus nu ook overtijd,.... 4 dagen en moet zo naar de verloskundige.. ik hoop dat ze gaat strippen ga t vragen gewoon.. heb geen zin om ingeleid te worden heb ik ook met mn eerste gehad... het lijkt me mooi als het spontaan komt maar ja als het niet gaat....
    Ben benieuwd wat de verloskundige zegt........

    groetjes rainbow
     
  17. Rainbow

    Rainbow Lid

    26 okt 2006
    57
    0
    0
    Kom net van de verloskundige.. idd nog afwachten maandag heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor een ctg en echo bij de gynacoloog.... ben benieuwd!
    Hopelijk bevallen we allen dit weekend;)

    succes iedereen!
     
  18. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hier sluit ik me helemaal bij aan :)
     
  19. ik kan me hier ook in vinden...
    nooit geweten dat wachten zo vervelend kon zijn.. :(

    kom maar op met die pijntjes... (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen ;) )

    greetzzz
    en rainbow en minipi...we gaan ervoor toch.. :(:
     
  20. Rainbow

    Rainbow Lid

    26 okt 2006
    57
    0
    0
    Inderdaad.. ik denk ook maar al kom maar op met de pijn ben er klaar voor! wachten duurt lang.......

    ben benieuwd wie het eerste van ons gaat bevallen :D
     

Deel Deze Pagina