Het leed dat borsten heet

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Cjms, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Hallo lieve dames,

    Ik ben nu 7+1 weken zwanger (overmorgen echo en ik knijp m nu al). Buiten soms wat krampjes en vermoeidheid om, voel ik me super goed.

    BEHALVE MIJN BORSTEN!
    Wat een ellendige dingen zijn het geworden! Ik ben wel wat gewend ivm PMS... En soms lijkt het een dag minder te zijn, maar zodra de avond valt... wat een ellendige pijn! Ze zijn niet echt veel groter (wel een beetje), maar zwaar en gespannen! Zodra ik naar bed ga en ik mijn BH uit doe, zet ik me al schrap omdat ik weet dat dat gewoon echt heel erg pijn doet. Als ik eenmaal lig te slapen is het goed, 's ochtends is het eigenlijk ook wel prima. En 's avonds breekt de pleures weer uit.

    Hebben meer dames hier last van? En hebben jullie tips om het dragelijker te maken?
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Slapen met sportbh/stevige beugelloze bh... de druk maakte het voor mij wel beter. Daarnaast pakte ik soms een paracetamol om in slaap te kunnen vallen... Sterkte! En succes met echo!
     
  3. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ik slaap inderdaad ook met een een sportbeha/comfort bra aan, dat scheelt een heleboel. Daarvoor lag ik echt wakker van de pijn in mijn borsten. Warmte helpt ook heb ik gemerkt, dus af en toe even een kruik er tegenaan verzacht de spanning soms wat.
     
  4. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Yep hier ook! Bij 4wk moest ik al nieuwe bh’s kopen! Gelukkig zijn ze daarna niet blijven doorgroeien. Ben nu 8wkn. Benieuwd wat er nog komen gaat ;) Doen nog steeds veel zeer, vooral vlak voor het slapen en wanneer ik wakker wordt. Ik zoek nog een goede bh om te slapen want mijn sport bh knelt alsnog teveel.
    Nu heb ik mastopathie dus ben wel wat gewend. Ik slikte daarvoor voedingssupplementen en die hielpen super goed maar die mogen nu niet meer. Dus vrees dat er niks anders op zit dan uitzitten en goed ondersteunen en lief voor zijn ;)
     
  5. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik trek juist mijn bh uit als ik in huis ben. Mijn dames hebben geloof ik liever wat meer vrijheid.
     
    ShallY vindt dit leuk.
  6. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Ik heb met 6 wkn bij de lingeriezaak geweest, wat een pijn..

    2bh s meegenomen waaronder 1 zachte zonder beugels etc die draag ik snachts.. en laatst dacht ik het gaat nu veel beter slaap weer een x zonder. Dat was echt een no go..

    Maar in t begin deed zelfs ff te hard lopen al zeer.. maar t meest heftige is over en tja nog wel wat gevoelig maar lang niet zo erg als t was.

    Hopelijk vindt je snel iets wat helpt
     
  7. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Koeling wilt ook nog wel eens helpen tegen de pijn die een boterhamzakje met siroop in de vriezer. En haal dat na een paar uur eruit dat bevroor niet en is toch lekker koud en daarna in een washandje of iets op je borst leggen. Deze tip kreeg ik toen ook na de bevalling met stuwing. Helpt ideaal tegen de pijn
     
  8. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik heb voor het eerst sinds zaterdag een goede bh en normale kleding aan (het is vakantie, en als ik niks belangrijks heb draag ik dus niet mijn mooie, liftende bh's), en nu merk ik dus, dat één borst opeens veel groter is dan de ander! Ik hoop dat de ander bijtrekt :roflmao:, gaat er anders een beetje raar uit zien.

    Serieus, ik heb de hele middag in mijn trui zitten gluren :p
     
  9. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow zo herkenbaar, ben nu 15 weken en nog steeds ontzettend zere borsten. Inderdaad ‘s avonds als ik mijn bh uitdoe en als ik op bed ga liggen.
     

Deel Deze Pagina