Het leed dat consultatiebureau heet

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door moonlightt, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlightt

    moonlightt Actief lid

    10 mei 2014
    265
    26
    28
    Heb eens contact gehad met de gemeente, de situatie uitgelegd en gevraagd of zij mij misschien verder konden helpen.
    De gemeente zegt inderdaad dat er potjes zijn, het addertje is inderdaad een traject waar je na het tekenen aan verbonden zit. Omdat er niet echt een hulpvraag is, zou het cb het voorval met vergeten afspraak gebruiken als hulpvraag. Door te zeggen dat je je kind gaat aanmelden op de psz en het vervolgens vergeet, is voor het cb genoeg reden om te denken dat je wel meer vergeet. Ondanks dat de psz helemaal niet verplicht is.
    Omdat ik ze toevallig toch aan de telefoon had heb ik meteen gevraagd of ze misschien wist wanneer een gezin tot een risicogroep behoord. Ze vertelde inderdaad allochtoon, laag opgeleid, uitkering, niet stabile relatie, gescheiden ouders, jonge ouders, slechte jeugd (wanneer je zelf bent geslagen door 1 of beide ouders). Een slechte buurt is ook een risico, toen ging het lampje branden. Cb zei dat ze hier vaker een gezinsplan maken in de buurt. Heb dat ook verteld tegen de vrouw van de gemeente, ze vertelde dat het mogelijk is dat het cb 10x een gezinsplan uitdeelt om uiteindelijk maar 1 gezin echt te redden. Zou dat weer moeten terugkoppelen aan het cb, om te vragen in hoeverre hier waarheid in zit. Cb doet alles vertellen als sprookje, maar hebben geen idee wat het inkomen is van mensen dus maken ze mensen blij met een dode mus.
     

Deel Deze Pagina