Het leed dat eczeem heet! En welke zonnebrandcrème?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door BeebieBeeb, 20 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Mijn dochter van 3,5 heeft al een jaar lang erg last van eczeem. Het begon met waterwratjes en daar is heftige eczeem bij gekomen. Uiteindelijk bij de dermatoloog terecht gekomen, na van alles geprobeerd en gesmeerd te hebben, en die schreef hele sterke hormoonzalf voor. Dit werkt als een trein, na een paar dagen is het helemaal rustig, maar ik smeer het niet graag omdat het me best heftige zalf lijkt..
    Het is ook altijd schreeuwen als die crème erop gaat. Zou het zo'n pijn doen? (Wij hebben zelf geen eczeem, dus kan het niet uitproberen) Als ik er een andere vette creme op smeer, schreeuwt ze niet...

    Nu met het mooie weer vind ik het helemaal lastig. Die troep van een zonnebrandcrème erop smeren, lijkt me niet goed voor de eczeem, maar verbranden is ook geen optie natuurlijk.. Ik heb van alles gelezen op internet over zonnebrandcrèmes, filters, ingrediënten etc. Maar ik kom er niet uit wat ik nu het beste kan smeren, zodat de eczeem niet erger zal worden... Wat gebruiken jullie?
    Ik smeer ons hier allemaal in met Vision, en dat gaat altijd heel goed. Alleen nu voor mijn jongste twijfel ik over de eczeem gedeeltes. Of zal ik de dermatologie afdeling bellen en daar vragen wat zij aanraden?

    Wat een narigheid die eczeem zeg.. Ik heb er echt geen verstand van, daar wij zelf echt een hele sterke huid hebben.. iemand verder nog tips?
    Ik hoopte dat het zomers minder erg zou zijn, omdat het dan minder uitdroogt, maar dat werkt dus ook niet zo bij haar. Het blijven echt hele droge, vurige, soms schilferige plekken. En dan ook vooral rondom de waterwratjes het ergst.

    De dermatoloog zegt overigens dat ze gewoon een erg gevoelig huidje heeft en zal houden, en met een beetje geluk hopelijk over het ergste heen zal groeien in de loop der jaren.
     
  2. Linnies2013

    Linnies2013 Actief lid

    18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Onze dochter reageerde op diverse crèmes, de enige crème die bij haar goed gaat is Kids 50 van Lovea. Gewoon bij kruidvat/etos te koop. Deze is 100% natuurlijk dus minste kans op reactie.
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Soms is het echt even zoeken, bij ons is garnier een heel prettig merk voor onze zoon. Andere krijgt hij last van en deze minimaal.
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lovea gaat hier goed en Weleda ook, maar het is echt even uitproberen... Oh, en Dr Leenarts gaat hier ook goed.
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  5. Muck

    Muck Niet meer actief

    Hier gaat het goed met de zonnebrand van Naif. Ook veel geprobeerd en dit is eigenlijk de enige waar de huid van mijn zoontje het goed bij lijkt te doen.
    Ook bij de andere producten trouwens.
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  6. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Bedankt voor jullie berichtjes!

    Gebruiken jullie ook nog specifieke andere producten? Qua crème/zalf bijvoorbeeld of andere dingen om de eczeem te verzachten of te verminderen? Of doen jullie nog iets met voeding ofzo? (Heb ook wel eens gehoord dat het daar aan kon liggen, maar de dermatoloog wuifde dat weg..)

    En wat gebruiken jullie in bad bijvoorbeeld?
    Ik doe nu vaak zonder zeep, maar een beetje van iets er in is toch ook wel lekker... of is dat meer mijn idee? Ik gebruik wel eens badolie bijv..
     
  7. Cooks

    Cooks Fanatiek lid

    9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Je zou is kunnen testen hoe ze op de zonnebrand en badproducten van eucerin reageert. Bevalt hier erg goed
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  8. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Www.uncover-skincare.nl heeft ook een goede zonnebrand. Ontwikkeld door een dermatologe, niet duur en geen onnodige toevoegingen.

    Mijn nichtje met hevig eczeem gebruikt deze zonder problemen
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  9. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Dat is zeker van dr jetske ultee oid? Heb ik ook dingen over gelezen ja!

    Zo te zien werkt bij iedereen iets anders. Ik ga maar het e.e.a. uitproberen..
     
  10. NurseKel

    NurseKel Bekend lid

    20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Mijn schoonzus heeft hier ook naar gezocht en kwam uit op die van dr. Leenarts.
    Gaat hartstikke goed bij haar dochtertje! (Was deze week ook 1+1 gratis bij Etos)
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Bij ons is dit ook de beste! dochter heeft ook eczeem, best heftig. Op de opvang hebben ze andere en daar reageerde ze gelijk anders op.
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.762
    113
    Toen onze uk nog eczeem had gebruikte we No Ad. Wij kochten deze altijd bij de Kruidvat.

    Verder hielp het hier alleen goed door 4/6 keer per dag met vette crème te smeren (lannette creme met 50% vaseline, maar ook gewoon vaseline maar dan glimt hij langer).

    Max 2 keer in de week onder de douche. Verder geen verandering van eten.
    (Wij koken zonder pakjes)
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  13. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Die vette crème heb ik ook thuis, ik zal toch weer wat vaker moeten gaan smeren bij haar misschien..
    Het zit vooral op haar benen en armen, dus met het mooie weer kan het iig niet aan de kleding plakken.
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.762
    113
    Hier was het echt op de armen en knieholte. Het vaker smeren hielp hier enorm. Gelukkig ging het per jaar beter en is hij er nu helemaal vanaf. (Net 4)
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  15. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Lovea gaat hier goed. Vandaag is hij bij mijn zus ingesmeerd met garnier en hij reageerde gelijk. Die gaat bij ons dus slecht.

    Ik zou zeker kijken maar voeding en proberen of probiotica helpt. Mijn zootje had erge eczeem toen hij bv kreeg. Met introduceren van vast voedsel kwamen we achter een aantal allergieën. Nu hij die producten vermijd heeft hij ook geen eczeem meer. Wel reageerd hij erg op warmte en sommige creme.

    Welke hormoonzalf heb je? Wij de hydrocortisol en de emovate. Hij vindt beide niet pijnlijk. Ik zou geen zeep gebruiken in bad maar goede olie
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  16. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Hier gaat lovea goed. Ik vind hem alleen niet makkelijk smeerbaar.

    Voot onderhoud gebruik ik koelzalf op recept van de huisarts.
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  17. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Lovea gebruiken we hier, gaat goed!

    Als onderhoud voor het eczeem gebruiken wij lanette met vaseline. Verder triamcinolon zodra het eczeem weer zichtbaar is en dan 2 a 3 dagen 2 keer daags. En als het eczeem echt open is eerst nog fusidine en daarna de triamcinolon erover. Dit is voorgeschreven door de kinderarts en dermatoloog.
    Max 2 keer in de week douchen en we gebruiken eucerin.
     
  18. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    #18 BeebieBeeb, 24 apr 2018
    Laatst bewerkt: 24 apr 2018

    Wij zijn begonnen met hydrocortison, maar dat hielp echt niets. Ik smeer het nog wel eens, maar werkt gewoon heel slecht. Daarna via de dermatoloog Mometason (ofzoiets) gekregen en dat werkt wel goed. Maar dermatoloog zei dat het wel heftige crème was.. we kregen gelijk 3 tubes mee, want ze dacht dat we dat wel konden gebruiken de komende tijd.. smeren nu op het moment 1x per dag na een lange tijd niks.

    We hadden mijn dochter pas gezegd dat de bepanthen crème niet zeer deed, aangezien ze van de hormoonzalf ging gillen. Bepanthen mochten we wel smeren. Nu hebben we al 3 avonden stiekem geen bepanthen gesmeerd maar de hormoonzalf en ze gaf geen kik... word hier dus in de maling genomen waar ik bij sta door die kleine draak :D
    Ik snap wel als het open is dat het zeer doet, maar ze nam ons dus waarschijnlijk toch soms in de maling met haar gegil.

    Wanneer beslissen jullie dat je weer terug gaat naar de dermatoloog dames? Het komt en gaat hier.. de arts kan hier toch ook weinig mee of zie ik dat verkeerd?
     
  19. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Is fusidine een antibioticazalf? Ik herinner me die naam. Volgens mij kregen wij dat ook mee nadat we voor het eerst bij de dermatoloog waren toen het zó heftig was.. misschien is dat ook nog een optie weer te vragen als het weer zo erg is. Kreeg jij dat gewoon bij de huisarts?
     
  20. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik gebruik voor onze dochter met een hele gevoelige huid en zeer snel eczeem de zonnebrand van Louis Widmer. Hier reageert ze gelukkig niet op. Vind het zelf ook hele fijne zonnebrand.
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina