Het (on)geduldig wachttopic mbt zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 1548, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1548

    1548 Niet meer actief

    Hallo!

    Zijn er meer meiden die (on)geduldig aan het wachten tot man/ vriend "het startsein" geeft?

    Het lijkt mij leuk om te kletsen met meiden die ook (on)geduldig aan het wachten zijn.. Kunnen we alvast de voorpret delen en fantaseren :D..

    Liefs 1548
     
  2. Gruffalo

    Gruffalo Niet meer actief

    Jaaa ikke! Ik wil graag een derde maar mijn man (nog) niet. In september gaat hij aangeven of hij dan zou willen beginnen, maar ik vrees dat hij nog langer wil wachten of zegt dat hij het wel goed vindt met twee kinderen. Ik zie dat jij ongeveer in hetzelfde schuitje zit, leuk! Nou ja, niet voor jou maar je snapt me wel 😁 Weet jij al wanneer je met duidelijkheid krijgt van je vriend /husband?
     
  3. Gruffalo

    Gruffalo Niet meer actief

    O ja en ik zit nu voor mijn Nod en heb licht bruinverlies dus ik denk natuurlijk (obsessed als ik ben) dat het wel eens raak zou kunnen zijn per ongeluk. 😂
     
  4. 1548

    1548 Niet meer actief

    He Gruffalo, leuk dat je reageert!

    Mijn man was (ook) niet bepaald enthousiast toen ik over een 3e begon, hij zag hem echt niet aankomen :)..

    Spannend, ik duim voor je dat hij wil beginnen!! Wat is de reden dat hij dit in september aangeeft, en niet nu bijvoorbeeld? Vind je het ook zo moeilijk om geduldig te zijn en maar te wachten?

    Ik heb geen idee wanneer ik duidelijkheid krijg :$.. Er komt een 3e maar wanneer weet ik niet. Hij heeft ondertussen goed door dat het echt diep zit bij me en hij zegt laat je maar verrassen ;).. Zucht, weet je hoe lastig dat is? Elke ochtend sta ik op met hoop dat vandaag de dag is, en elke avond ga ik slapen met een lichte teleurstelling. Volgende week zijn we 9 jaar samen dus ik leef nu maar naar die datum toe!

    Hahaha, ik snap je hoor! Gebruik je ac? Ik heb een spiraal, hoop dat daarna mijn cyclus gelijk is.

    Hoe oud zijn je kinderen?
     
  5. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.091
    1.994
    113
  6. 1548

    1548 Niet meer actief

    Ik heb je topic gelezen en ik snap je verhaal! Ik was 19 toen ik ging samenwonen met mijn vriend (nu man). Vanaf mijn 20e begon het bij mij te kriebelen, vriend wilde nog wachten. Zo moeilijk om je wens te parkeren, eens in de zoveel tijd begon ik erover. Uiteindelijk zijn we een paar maanden later begonnen. 9 rondes later, 21 jaar ondertussen was ik zwanger.

    Wanneer is je vriend klaar met zijn studie en heeft hij een idee wanneer hij wil samenwonen? Moeilijk dat je nog een jaar moet wachten :(, heb je het idee dat dit misschien nog kan veranderen?

    Blijf gezellig meekletsen en we gooien onze jaloezies en frustaties eruit, en ondertussen fantaseren we :D..

    Wat mijn situatie betreft..
    Ik vond het een moeilijk onderwerp om over te praten. Ik ben enthousiast en wil dat delen maar ik had het gevoel dat ik dat niet kon. We hebben erover gepraat en over gezwegen. Ik was er 24/7 mee bezig, tegelijkertijd het gevoel dat ik er niet over mocht/ kon praten dus mijn frustraties uitte ik op mijn vriend :):(. Ondertussen is de situatie veranderd en is mijn man zelfs enthousiast :D. Maar nu... Wachten tot hij zegt "mop, laat je spiraal eruit halen" (hopelijk iets romantischer dan dit ;)).

    Liefs
     
  7. Gruffalo

    Gruffalo Niet meer actief

    Hahaha, ja dat is nou niet meteen een uitspraak waar je warm van zou worden idd!
    Omdat ik mijn man gillend gek zou maken als ik er elke dag over zou beginnen, hebben we besloten een soort pauze in te lassen en het er 'pas' een paar maanden later weer over te beginnen. Het is september geworden omdat ik het liefste een kindje in de zomer wil krijgen. Bij de eerste twee was ik de eerste ronde meteen zwanger, dus we gaan er een beetje vanuit dat de kans groot is dat het een volgende keer ook zo gaat zijn.
    We gebruiken nu (laat in de vrijpartij) condooms en 'voor het zingen de kerk uit', maar dat is niet zo veilig en dus hoop ik stiekem elke maand dat er toch eentje doorheen geglipt is. Voel me een beetje een sneu typetje hoe erg ik er soms mee bezig ben. Ik zou veel liever zo'n rationeel type willen zijn als mijn man. Maar helaas: hormonaal emotiebommetje 😋
     
  8. Gruffalo

    Gruffalo Niet meer actief

    1548: wat fijn dat je man nu ook enthousiast is!!! Het is dus een kwestie van tijd. Ik weet dat het moeilijk is om te wachten, maar wel superfijn dat het kindje er wat jullie betreft sowieso komt! Waar wordt hij precies enthousiast van als hij aan een derde denkt/ over een derde praat? Misschien kan ik die punten gebruiken om mijn man ook wat enthousiaster te maken 😉
     
  9. 1548

    1548 Niet meer actief

    Ja, volgens mij is het voor velen die met een kinderwens worstelen een moeilijk onderwerp om over te praten. Ik wilde er ook niet teveel over praten omdat ik bang was dat het bij hem zou overkomen als ik hem zou pushen, en dat was én is zeker mijn bedoeling niet!

    Wij hebben ook een zomerkindje maar voor haar vind ik het iets minder leuk. Ze is altijd in de zomervakantie jarig, dus kinderfeestjes moeten eerder gevierd worden en op haar verjaardag zijn er altijd mensen afwezig ivm vakantie.

    Dus je man is zich ook bewust dat kindje er zomaar zou kunnen komen? Hoe reageert hij daar op, ik neem aan dat je dat punt weleens hebt aangehaald?

    Ik denk dat hij met name enthousiast wordt van mijn enthousiasme. Keek hij eerst tegen de babytijd op, nu zegt hij dat het hem ook leuk lijkt om weer een kleintje vast te houden, op te voeden en op te zien groeien. En ik denk dat hij ook aan de kinderen denkt, die gaan het echt mega-super-fantastisch vinden. We hebben een nichtje van 5 maanden, en mijn zoontje is helemaal gek op haar.

    Ze vragen regelmatig aan tafel wanneer hun broertje/ zusje nou is komt, waarop we dan zeggen dat we daar nog over na moeten denken. Zitten we van de week in de auto, uit het niets zegt mijn zoontje "uuuuh, hebben jullie nou al over de baby nagedacht :D"..

    Misschien is het een idee om je gevoel op papier te zetten? Ik vond het moeilijk om erover te praten, toen heb ik mijn wens op papier gezet en aan hem laten lezen.
     
  10. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.091
    1.994
    113
    We wonen al samen (sinds november) en het gaat ontzettend goed. Mijn vriend en ik willen graag een huis kopen volgend jaar en daar wil hij sowieso graag op wachten en daarna zit hij inderdaad met zijn studie. Hij heeft wat achterstand opgelopen door ziekte. Internist vermoed nu glutenallergie dus we zijn druk aan het onderzoeken of het dat inderdaad is maar dit leverde half jaar studievertraging op en ik raakte laatst zo in paniek omdat ik bang was om het weer te moeten opschuiven dat hij heeft gezegd we gaan volgend jaar oktober kijken en misschien proberen we het dan gewoon. En dan moet je vooral zeggen tegen een bom vol emotie :D
    Daar hou ik me nu heel erg aan vast.
    Sinds twee weken heb ik een vast contract en weten we dat we een huis kunnen kopen volgend jaar dus voor mij zijn dat echt de laatste puzzelstukjes en man wat levert dat veel babystress/emoties op. We weten beide dat het qua geld van mijn loon moet kunnen en we hebben geen slechte spaarrekening deels voor huis en deels voor verdere toekomst dus voor mij is het goed zo.

    Heb nu tegen hem gezegd dat ik er niet meer over ga hebben tot ik weer ongesteld moet worden (dan word het nog 10x erger en hou ik het niet vol haha) want ik vind het ook heel rot dat hij er nog niet mee bezig is en hij wel ermee om moet gaan door mij. Is niet eerlijk tegenover hem.

    Wat fijn dat jouw man zo is gedraaid hierin. Waar wacht hij nu nog op? Heb je eerder spiraal gehad en raakte je toen snel zwanger?
     
  11. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Zo herkenbaar. Ik wilde al wel een kind toen ik net begon met werken (toen was ik 24) maar dat wilde hij toen nog niet. Had altijd smoesjes die nog eerst afgewerkt moesten worden. toen die smoesjes allemaal weggewerkt waren begon ik weer over mijn kinderwens en toen zei ik ook dat hij het steeds maar uitstelt met smoesjes die er helemaal niet toe doen. Toen heb ik hem min of meer gedwongen om er serieus op korte termijn op terug te komen. Dat deed hij niet en toen zei ik gewoon dat ik op x moment zal stoppen met d epil. Dat heb ik ook gedaan maar hele maand geen seks. In die periode heel vaak het onderwerp aangesneden maar ook toen draaide het op niks uit.
    Ik erg ongeduldig en verdrietig en boos. Ik ging vaak huilend naar bed en huilde smorgens onder de douche als hij gewoon vrolijk uit bed stapte en niet doorhad hoe ik eraan toe was. Tot hij smorgens een keer erover begon dat ik zo raar naar bed gegaan was. Toen begon ik te huilen en had hij pas echt door hoe groot mijn wens was.
    Die ochtend in bed goed gesprek gehad en na een lange stilte zei hij dan eindelijk dat hij er ook voor wilde gaan.

    Mijn lichaam stond meteen in de stand van 'zwanger worden'
    Ik was dan ook meteen de 1e ronde zwanger. haha... hij zou geen kans krijgen om zijn beslissing te herzien.

    Maar bij de 2e was het precies hetzelfde verhaal. Heeft nu ook bijna een jaar geduurd voor hij eraan wilde geloven. Heel frusterend. Gelukkig zijn we nu wel bezig voor de 2e

    Maar oh wat ik een frustratie en verdriet gevoeld.

    Wens jullie veel succes met het overhalen.
     
  12. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.091
    1.994
    113
    1548:
    Ja inderdaad vooral dat gevoel van pushen is herkenbaar. Terwijl het bij mij gewoon echt is dat ik er verder met niemand over kan hebben. Mijn moeder heeft vroeger nooit zo jong kinderwens gehad, vriendinnen zijn nog niet zover. Dus ik zeg het dan tegen hem omdat ik soms het gevoel heb dat ik ontplof. Wat hormonen wel niet doen. Heb het idee elke keer dat er weer een puzzelstukje klopt (lees: samenwonen, vast contract krijgen, kijken naar hypotheek) het ook weer heftiger word. Soms heb ik echt het idee dat ik gek ben :(

    wat leuk dat jouw kinderen er ook naar vragen dat is toch geweldig en wat moet dat voor hem ook fijn zijn :)!
     
  13. 1548

    1548 Niet meer actief

    @ LizMe; oh dan heb ik het verkeerd gelezen, ik dacht dat jullie nog niet samenwoonden. Hahaha, ik snap het hoor, je bent gelijk enthousiast en blij als je hoort wanneer je er (misschien) voor gaat! Hopelijk is het voor je vriend ook snel duidelijk wat hij heeft zodat je het kan aanpakken, lijkt me vervelend als je al zolang ziek rondloopt.

    Waar hij op wacht, goede vraag. Ik weet het echt niet. Zoals ik eerder aangaf, volgende week zijn we 9 jaar samen misschien vindt hij dat een leuk moment?

    Heb nog niet eerder een spiraal gehad. Voor mijn 1e zwangerschap heb ik de pil geslikt, was ik zwanger in ronde 9. Na de bevalling ben ik de nuvaring gaan gebruiken, die eruit gehaald en toen was ik meteen zwanger. Spiraal heb ik ruim 4 jaar en nog nooit een menstruatie gehad dus weet ook niet hoe mijn cyclus gaat zijn.

    Lang leve zwangerschapspagina! Hier kunnen we alles tegen elkaar zeggen :D. Ik kan begrijpen dat studeren en een kindje zwaar kan zijn maar hoelang duurt zijn studie nog? En verhuizen tsja.. Ook dan kan ik begrijpen dat je liever wacht tot je huis klaar is maar verhuizen kan ook met een kind?

    Welke ac gebruik je? Misschien kan je daar eerder mee stoppen en condooms gebruiken zodat je kan ontpillen?

    @ Maagd; Wat lief dat je jouw verhaal deelt! Ik herken het hoor, die wens zit zo diep. Ik heb ook wat gehuild :(. Leek wel alsof ik depressief was :);). Is het voor jou goed zo of kriebelt het nog voor een 3e?
     
  14. Lizanne84

    Lizanne84 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Hier ook ongeduldig ah wachten tot manlief klaar is voor een derde.
    Zeker nadat ik vorige cyclus 4 dagen over tijd was (gebeurt echt quasi nooit, ik heb altijd een 28 max 29d cyclus) en ik dus ook net als Gruffalo hoopte op een ongelukje want 2 weken ervoor was man net iets te laat voor het zingen de kerk uitgegaan en we gebruiken verder geen ac maar de kans was zo klein en dus ook een negatieve test 2 dagen na mijn NOD. Nog eens 2 dagen later beginnen vloeien. Maar nu wil ik dus ineens echt wel graag starten voor de derde. Vooral omdat het bij de 2de 15 rondes heeft geduurd (bij de 1ste wel maar 2 en daarom dat manlief nog wil wachten). Idealiter zijn we over een 6-tal maanden zwanger maar ja dat kan je niet plannen dus wat mij betreft beginnen we er vanavond aan. Gisteren nog eens aangekaart dat ik echt niet al te lang meer wil wachten. De jongste is nu 17 maanden, als het nog eens meer dan een jaar duurt eer we zwanger geraken is ze al minstens 3 voor de 3 de er is. Bovendien word ik er niet jonger op en zou eigenlijk zelfs graag een 4de willen ook maar dan moeten we dus zeker niet meer te lang wachten ;).
    Ach, snap ook wel dat manlief er nog niet aan toe is. 2 zware jaren gehad en zijn carrierepad is nog steeds niet duidelijk. Dus hopelijk komt het startsein zodra hij daar meer duidelijkheid over heeft ;)
     
  15. 1548

    1548 Niet meer actief

    He Lizanne, topic gevonden!

    Je man is er dus wel over uit dat hij een 3e (en 4e) kindje zou willen? Alleen de timing is nu niet goed. De week dat ik over een 3e kindje begon, kreeg hij te horen dat zijn contract eind van het jaar niet verlengd zou worden. Arme man, complete chaos in zijn hoofd.

    Wel fijn dat je geen ac gebruikt en een regelmatige cyclus hebt! Wat is de reden dat je man pas over 6 maanden wil beginnen?
     
  16. Lizanne84

    Lizanne84 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    denk niet dat er een specifieke reden is behalve dat hij dan hopelijk wat meer inzicht heeft in wat de toekomst gaat bieden op professioneel vlak. En als koppel hebben we ook wel enkele bewogen jaren achter de rug wat volgens mij vooral door de stress van zijn werk kwam waardoor we af en toe serieus twijfelden om samen te blijven. Maar dat is nu toch al een tijdje terug beter dus waarom hij nu nog precies wil wachten weet ik ook niet :)
    Daarom dat ik het toch regelmatig blijf vragen maar gisteren zei hij dus: heb nog wat geduld ;)
    EN toen ik dacht zwanger te zijn enkele weken geleden zei hij toen de test negatief was: ik ben voornamelijk opgelucht omdat ik er nog niet aan toe ben maar had wel al gedroomd over een zoontje. Dus hij is er zeker niet tegen maar heeft nog wat tijd nodig. En moest ik nu weten hoe lang "wat tijd" was zou ik wllicht minder ongeduldig zijn ;)
    ivm een vierde: dat is vooral mijn wens ;) Mijn man heeft altijd gezegd: we bekjiken het 1 per 1. en dat is wellicht het meest verstandige ;)
     
  17. Lizanne84

    Lizanne84 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Hebben jullie trouwens een maximum leeftijd in jullie hoofd waarop jullie nog een kindje zouden willen?
    Ikzelf denk dat ik max 36 zou willen zijn.
     
  18. 1548

    1548 Niet meer actief

    Fijn dat het tussen jullie nu beter gaat Lizanne.. Hahahah, hebben onze mannen met elkaar gesproken? De mijne zei gisteravond "laat je verrassen". "Misschien wel met je verjaardag". NEEHEEE, niet met mijn verjaardag dat duurt nog 3 maanden..

    We willen gewoon duidelijkheid mannen! We willen niet horen "heb geduld" "voorlopig niet" "binnenkort" "ooit", wij willen horen wanneer het gebeurt, en het liefste gisteren nog :D..

    Ik heb geen max leeftijd in gedachten, ben nog jong (27) maar ik vind het leeftijdverschil wel een punt. Bijv: Als ik nu mijn spiraal eruit haal, ronde 3 zwanger ben, dan zijn de kinderen 7 en 5,5 jaar en dat vind ik al best veel.
     
  19. Gruffalo

    Gruffalo Niet meer actief

    Ik ben 33 dus ik hoop wel dat het ergens in de komende twee jaar gebeurt 😥
     
  20. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.698
    6.515
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina