Het wasbare luier topic

Discussie in 'Verzorging' gestart door Bootcamp babe, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Voor onze jongste van zeven maanden ben ik nu wasbare luiers aan het gebruiken. Waarom? Omdat ik probeer duurzamer te leven. Omdat hij nogal last had van luieruitslag. Omdat ik het zat was dat er geen wegwerpluier bestand was tegen de nachten van deze buikslaper. Omdat ik er ook wel benieuwd naar was.

    Ik verzandde bijna in de hoeveelheid wasbare luiers op de markt. Hoe kies je het merk, het type, de maat, overdag, 's nachts, hoe??

    Inmiddels gebruik ik 's nachts de Little Lamb bamboe tweedelige luier, en ik vind het geweldig! Eindelijk een droge romper, slaapzak en bed. Overdag ben ik vooral fan van de Bumgenius Freetime, Flip en ook wel de Rumparooz.

    Inmiddels heb ik waszakken gekocht en die passen gewoon in de afvalemmer. Dat maakt het leven makkelijk! Ik heb ook wetbags voor onderweg, je stopt de vuile/natte luier er zo in, rits dicht, en je merkt er niks meer van. En wassen: op het hygiëne programma 60 graden met andere witte was en het is schoon.

    Nog andere moeders die wasbare luiers gebruiken en tips & tricks willen delen?
     
  2. Kia Kaha

    Kia Kaha Lid

    19 jan 2016
    83
    28
    18
    Lelystad
    Ja, hier ook een wasbare luier mama. Ik heb hiervoor gekozen omdat het goedkoper is en beter voor het milieu en de billetjes. Ook stinken ze een stuk minder. Eigenlijk ruik ik het pas als ik de luier open maak.

    Ik gebruik ook tweedelig van little lamb. Niet alleen snachts maar ook overdag. Ik heb verschillende overbroekjes, niet alleen van little lamb maar ook van tots bots, blumchen, anavy en rumparooz. Voor snel gebruik ik pockets van elf diaper. Gekocht via ali. Helaas zijn laatste niet heel duurzaam maar het waren de enige pockets die mijn smalle meisje paste.
    Ook heb ik wasbare billendoekjes waar ik heel blij mee ben. Ik snap niet waarom al die wegwerp doekjes zoveel chemicalien bevatten. De billen worden ook prima schoon met alleen water.

    Ken je de facebook groep wasbare luiers? Daar heb ik al mijn informatie vandaan.
     
  3. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.827
    164
    63
    Hier zijn de wasbare luiers nog niet in gebruik, moet nog even een paar weken geduld hebben.

    Wat ik hier heb liggen:

    Bamboozles (mt 1&2), prefolds, strikluiers, milovia (pockets en cover+booster), pop ins, 2 petit lulu sio en een stapel overbroekjes van blueberry.

    Ga ze binnenkort allemaal voorwassen voor onze kleine die vanaf half oktober mag komen :)

    Wasbare billendoekjes heb ik cheeky wipes in huis.
     
  4. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Hier ook wasbare luiers in gebruik. Mijn oudste is al helemaal zindelijk, de jongste draagt 's nachts Bamboozle Stretch met een wolbroekje van Anavy. Voor nr 3 die op komst is ben ik alles langzaam aan tevoorschijn aan het halen van zolder. Voor de eerste periode gebruik ik strikluiers (Disana), prefolds (Bummis) en hydrofielen, daarna tweedelig bamboe van Little Lamb voor overdag en voor 's nachts de Bamboozles. Overbroekjes heb ik van allerlei merken: Blümchen, Bummis, Little Lamb en Milovia.

    Wasbare doekjes zijn nu wel aan vervanging toe, ik kwam op een kleine webshop (beefair.nl) leuke printjes handgemaakte tegen, ik denk dat ik daar een voorraadje ga inslaan.
     
  5. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier wasbare luiers.
    Onze LL pockets gaan straks het derde kindje in ons gezin droog houden.
    Het eerste half jaar luier ik gewoon met hydrofiel en overbroekje, daarna stap ik over op LL pockets sized. Boosten met hydrofielen. Ik ben fan en onze kindjes ook.
    Hier was het milieu een reden om voor wasbaar te gaan, evenals het feit dat ik geen meuk tegen het huidje van mijn kindje wil.
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik ben ook fan!

    Qua luiers heb ik anavy (tweedelig) of blueberry (aoi) voor overdag. Voor de nacht mother ease.

    Billendoekjes van billies box, cheeky wipes, blumchen, hydrofiele washandjes en handgemaakte van beefair, die vind ik erg fijn!
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb er ook nog eentje van 2 rondlopen die ik zindelijk wil krijgen. Hij heeft nu luierbroekjes aan (van Bambo) maar ik zoek een wasbaar alternatief. Suggesties?
     
  8. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Wij hebben van 10-13 mnd wasbaar gebruikt. Nu luierloos overdag en tijdens slaapjes Pampers. Helaas hebben we een meisje wat enorme uitslag kreeg van wb, ondanks diverse probeersels qua wasmiddelen, elk uur verschonen, strippen etc. Ze heeft sowieso een heel moeilijk huidje ( fors eczeem).
    Maar de luiertjes staan klaar voor beeb nr 2 :). Gaan wel eerst ww doen, tot we een beetje op orde zijn.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Je hebt er heel veel. Je kunt lieveluiers.nl vragen die heeft super undies (uit mn hoofd) of wasbaar wonderland. Beide hele fijne webshops.
     
  10. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik was ermee begonnen, het merk Imse Vimse. Maar dit systeem werkt in ieder geval voor mijn kleine niet, binnen twee uur is alles doorweekt incl dr kleren en waar ze op ligt. Het zijn sets met een kleine en grote inlegger en buitenbroekje die je allemaal met een drukkertje aan elkaar maakt, dan ziet het eruit als een wegwerp.

    Nu heb ik tweedehands (jaja, over dubbel duurzaam en prijsbewust gesproken, tweedehandsmarkt in deze krengen is levensig trouwens! Dus mocht je geen kinderen meer nemen en nog hebben liggen, gooi ze op marktplaats!) een stapeltje totsbots stretch en pocketluiers gekocht met extra inserts. Veel positiefs over gehoord dus hopelijk werkt dit systeem wel want de voordelen zijn zo groot!

    Toen ik begon over gemiddeld een half jaar eerder zinderlijk was mn vriend ook opeens geintereseerd :p
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ja vooral dat zindelijk worden werkt goed bij de kerels. Bij ons ging de luieruitslag ook ineens weg. Wij hebben Bumgenius Freetime, bijna allemaal van Marktplaats. Hoef je ze tenminste niet eerst 80x te wassen. In de nacht Little lamb tweedelig. Heb nu ook bamboe boosters voor in de Bumgenius als hij het wat langer uit moet houden.
     
  12. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik ben me nog aan het orienteren op het wb luieren voor de baby die eind december geboren hoopt te worden. Wie heeft er al ervaring met de luierotheek, huurpakketten via de groene billenbode? Ziet er, voor mijn onervaren oog, heel aantrekkelijk uit. Scheelt aanzienlijk in prijs met de probeerpakketten van Kaatje Katoen.

    Voor mijn bijna 2-jarige met bijna continu luieruitslag, zou wb een alternatief zijn? En misschien eerder zindelijk dan tegen zijn 4e jaar, zoals grote broer?
    Wat bestel ik dan het best (via MP bijv.) nu hij `s nachts zoveel plast dat steeds alles nat is?
     
  13. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou eens wat verschillende luiers via mp of fb kopen @MirW .
    Wat voldoet hangt echt van persoonlijke voorkeur en pasvorm en bouw van je kindje af.

    Persoonlijk vind ik hydrofielen de meest effectieve boosters maar sommigen prefereren chocarel of bamboe. Hier voldoet dat dus niet.
    En one size luiers werken hier ook niet, kindjes zijn smal van bouw.

    Tweedelig met wolbroekje is erg effectief bij grote plassers maar dan moet je echt wel wol willen gebruiken (lanoliseren ed) en je kindje moet er tegen kunnen
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik ben er al weer een tijd uit (voordeel van wasbare luiers, ze worden gemiddeld ook eerder zindelijk, hier dagzindelijk met zijn tweede verjaardag), maar ik was het meest tevreden over Bumgenius en Bamboozles of Little lamb met een Motherease overbroekje.
    Verschillende merken en soorten geprobeerd. Wat niks was weer door verkocht en van wat wel beviel wat meer gekocht. Heb toen veel via Engelse sites besteld, die waren goedkoper. Tweedehands kreeg ik er ook nog veel voor, was een stuk goedkoper uit dan met wegwerp.
    Overigens had ik wel gewoon wegwerp met dagjes uit enzo, geen zin om met vieze luiers te slepen.
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier ook wasbare luiers. Ik gebruik little lamb pockets voor overdag. Snachts houden hier alleen wegwerp.
    Oo heb ik zelf wasbare Billendoekjes gemaakt.
    Vinden jullie wegwerk nu ook veel meer stinken?
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik wel. Ik heb sowieso wel een heel goede neus maar ik ruik een volgekakte wegwerp luier echt op 25 meter.. juk..

    Hier anavy voor overdag met blueberry coveralls of mother ease.
    Ook heb ik blueberry aois. Erg fijn
    En voor de nacht mother ease met mother ease overbroekjes.

    Als "reserve" heb ik nog wat blumchen ook model en twee pandababy luiers.
     
  17. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik ruik een vieze wasbare luier veel minder goed idd. Dus blijft hij er langer mee zitten en nog heeft hij minder luieruitslag. Heel fijn! Wasbare billendoekjes vind ik niks, ik heb de Billiesbox maar gebruik ik nu als snoetenpoetsers. Ook hydrofiele washandjes met een spray met water blijkt hier niet te werken. Nog zoekende ook naar biologisch afbreekbare doekjes.
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Zijn die van naif of naty dat misschien?

    Ik gebruik wel wasbaar, ik heb een zeeppompje gevuld met water, en een stapel droge doekjes er naast. Ik spray doekje per doekje voor gebruik nat.

    Wel veel verschil in welke doekjes ik echt fijn vind, heb best veel soorten.
    Blumchen; vind ik heel dun per stuk. Pak dus altijd dubbel twee op elkaar.
    Billies box, fijn met twee kanten, maar de "zachte" kant daar spuit het water zo vanaf als je het erop sprayt. Dus niet handig.
    Hydrofiele washandjes; helemaal prima
    Cheeky wipes; zeer fijn.
    Doekjes van beefair; heel fijn en heel fijn! Mn beste aankoop :)
     
  19. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik ga nu doekjes van een eco merk van Greenjump proberen en zal een leeg zeeppompje, zodra ik het heb, vullen met water. Lijkt mij wel wat.

    Vraagje: met hoeveel luiers draaien jullie een luierwas?
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hopelijk bevallen ze!

    Ik vind het zo ideaal, geen kleffe natte doekjes uit een bakje vissen ofzo.

    Ik was om de drie dagen. 3 nachtluiers en ik gok zo rond de 21-25 dagluiers.
     

Deel Deze Pagina