Het wasbare luier topic

Discussie in 'Verzorging' gestart door Bootcamp babe, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.827
    164
    63
    Wij gooien de luiers gewoon vies in de luieremmer. Daar hebben we een wasnet in, die met luiers en al in de wasmachine gaat. Niet nodig om eerst een sopje te maken ofzo dus. Bij fleece kun je wel de poep er af schudden in de wc, zelfs borstvoedingspoep.

    Onderweg doe je de vieze luier (en billendoekjes) gewoon in een wetbag. Thuis bij de rest van de luiers.

    Wassen is gewoon een kort programma op 30 graden met een beetje wasmiddel. Daarna een lang programma op 60, met extra water en voor zwaar bevuilde was. Ook wasmiddel doseren voor zwaar bevuild.

    Pas bij bijvoeding ga je papieren inlegvellen gebruiken voor de poep, deze gooi je dan weg.
     
  2. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken vanaf dat we wasbaar zijn gaan luieren al inleggers (7 weken), de variant die je door de wc kunt spoelen. Als er wordt gepoept is het inderdaad te dun om helemaal op de inlegger te blijven zitten, maar je houdt er toch 90% van de ontlasting van je luier. De inlegger spoelen we gewoon door de wc. Als er geen ontlasting op de inlegger zit, gaat deze gewoon mee de was in en kun je hem hergebruiken.
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik gebruik viscose wegwerp inleggers. Die gaan met doekjes in een afbreekbaar zakje in de kliko. Alleen als er niet is gepoept gaan ze mee in de was en gebruik ik ze opnieuw.

    Ik was de hele handel ook in een wasnet op een hygiene programma 60 graden met extra water.

    Onderweg gooi je de vieze inlegger ook met doekjes in een zakje weg en voor de luier zelf gebruik je een wetbag met rits. Rits dicht en je ruikt niks. Rits open en je gooit het bij de rest in het wasnet en kan de eerstvolgende keer mee in de was.
     
  4. poekien

    poekien Niet meer actief

    Ok dank voor de uitleg dames! :thumup:
     
  5. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    hallo!

    ook wij gebruiken wasbare luiers. nu sinds een maand en het bevalt ons heel goed! wij hebben alleen iedere ochtend een jongetje dat nat zijn bed uit komt. ik denk dus dat voor hem nachtluiers wel handig zijn. gebruiken jullie deze ook en zo ja welke nachtluier dan? ik neig nu naar anavy bamboe met een overbroekje (geen wolbroekje). (voor overdag gebruiken wij blumchen 2-in-1). graag hoor ik of jullie ervaring hebben met nachtluiers.
     
  6. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    @Maritiem nog geen ervaring hier met nachtluiers; wij hebben een voorgevormde luier met overbroekje en dat is tot op heden nog voldoende. Is er geen voorgevormde luier waar het overbroekje van Blümchen over past? Kan me voorstellen dat alleen inleggers te weinig zijn voor 's nachts.
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij hebben Little lamb bamboe met Little lamb overbroekjes! En de jongste is nu vaker droog 's ochtends dan zijn broer was met wegwerpluiers. Doen er wel lang over om te drogen, ik heb er tien en dan is het geen probleem.
     

Deel Deze Pagina