een vraag over gymen/sporten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mammaa, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammaa

    mammaa Lid

    21 aug 2008
    40
    0
    0
    hallo dames
    net als de naam al zegt ik heb een vraag over gymen sporten
    als je zwanger ben moet je dan meteen ermee stoppen of kan je nog even erop zitten en minder zware dingen doen?
    want ik doe aan een beetje van alles en nog wat net als softbal, basketbal, voetbal, turnen, zwemmen enzovoort
    het is van alles en nog wat vind ik leuk om te doen en blijf ook lekker in vorm:p:D
    en ik weet ook niet of ik deze topic goed hier heb geplaatst misschien moet ie ergens anders
    ik ben nog niet zwanger kan over een paar dagen testen maar ik denk wel dat het raak is maar zeg niks hardop;)
    ik hoor graag jullie..... uhmmm ja wat jullie te zeggen hebben eigelijk:p
    want ik heb op internet gezocht en heb niks gevonden en durf ook niet daar te vragen want dan weet meteen iedereen het ... ik wil best tot 3 maanden maken:D
    veel groetjes kiane
     
  2. lautjuh85

    lautjuh85 Fanatiek lid

    19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Het is juist goed om in de zwangerschap te sporten.
    Alleen wel met mate. Gevaarlijke sporten zoals paardrijden wordt wel afgeraden. Ik zit zelf op volleybal en ga hier gewoon nog mee door zolang het kan. Ik speel recreatief dus is niet zo heel inspannend bij ons maar toch ben je lekker bezig. Als je gewend bent om te sporten kan je daar gewoon mee doorgaan. Het is volgens mij slecht als je nooit sport en dan als een fanatieke gaat sporten.
     
  3. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heej mammaa

    de meeste dingen kan je nog gewoon doen.
    er word meestal gezegt dat wat je al dee mag blijven doen kijk alleen uit dat er geen druk op de buik komt of dat je groot risico hebt om te vallen. zoals voetbal en vechtsporten worden al gelijk afgeraden. zwemmen, lopen en fietsen zijn de beste lichamelijke bewegingen die je tot het einde van je zwangerschap mag blijven doen.
    ook fitness is ook goed voor je lichaam.

    ik hoop dat je er wat aan hebt!
    en heel veel succes met testen en ik hoop voor jullie dat het raak is !


    Liefs Marije
     
  4. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Gewoon lekker blijven doen! Zeker als je je er goed bij voelt. Alleen oppassen met gevaarlijke sporten idd. Je lichaam geeft het vanzelf wel aan als het niet (meer) wil. Je kan in principe de hele zwangerschap blijven sporten. Ze raden alleen af om te beginnen met een sport als je net zwanger bent.
    Hoop dat je hier voldoende aan hebt.
     
  5. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik zou wel heel goed luisteren naar je lichaam ik hoef ook echt geen sprongetje en sprintje te maken want ik ga echt door de grond fietsen en wandelen is het enige wat ik nog fatsoenlijk kan doen
     
  6. Niet meer actief

    ik doe zelf aan wielrennen, en daar ben ik nu ook sinds een paar weken mee gestopt. Met die hoge snelheid is fietsen ook echt een gevaarlijke sport hoor! :rolleyes:
     
  7. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    zeker is dat gevaarlijk.ik zou daar ook gelijk mee gestopt zijn.ik denk ook dat je gewoon recreatief fietsen bedoelde ;)

    maar ja eigenlijk is alles gevaarlijk vooral als je mij bent :) ik loop net een rondje met de hond door het bos en tuurlijk 7 meter pad en ik loop op het stuk met een enorm gat in de weg die ik niet zie :oops:
     
  8. mammaa

    mammaa Lid

    21 aug 2008
    40
    0
    0
    oooh thnx meiden had niet verwacht om zoveel reacties te krijgen maar thnx voor de tips
    overmorgen moet ik er weer naartoe ik wenie welke sport ik ga doen en misschien hebben ze deze keer groepjes gemaakt en stuuren ze je dan ergens naar toe maar ik zie wel wat ik ga doen
    ik vind alles te leuk om te laten snapje
    groetje kiane
     

Deel Deze Pagina