HG, ook zonder overgeven?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Mango393, 10 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Hoi,

    In mijn vorige zwangerschappen heb ik HG gehad. Ziekenhuisopnames en maandenlange ziekte. Ik was toen vanaf week 5 doodziek, was continue misselijk en gaf zo'n 20 tot 30 keer per dag over.

    Nu ben ik al 3 dagen weer continue erg misselijk en kan geuren etc weer niet uitstaan. Kan ook niet teveel bewegen want dat wordt de misselijkheid erger. Ik weet nog niet hoever ik precies ben.
    Maar ik heb nog niet overgegeven. Wel paar keer de neiging gehad maar gelukkig binnen weten te houden. Ik doe erg mijn best om water naar binnen te krijgen en wat eten. Maar dit gaat moeizaam.

    Kan je ook HG hebben zonder overgeven? Of hoe begon HG bij jullie?
     
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Meid wat naar voor je. Ik ken het godzijdank niet en zal onwijs duimen dat het bij alleen misselijk zijn blijft. Dat is natuurlijk ook niet tof maar 30 keer per dag overgeven, meid wat een drama.
     
    Mango393 vindt dit leuk.
  3. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Nee, precies. Liever alleen misselijk dan zovaak overgeven. Kwamen toen ook stukjes weefsel van slokdarm mee. Maar ben ook bang dat doordat ik bang ben voor HG dat het daardoor juist komt. Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik moet denken. Hopelijk stopt de misselijkheid gewoon bij de bekende 12 weken.
     
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik heb de laatste tijd vaak gelezen en gehoord dat zofran goed schijnt te werken, misschien zou je je daar even in kunnen verdiepen ( maar misschien is deze tip we heel stom , ik kan me voorstellen dat je alles al wel geprobeerd hebt )
     
    Mango393 vindt dit leuk.
  5. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik las daar toevallig vandaag ook wat over. Kende ik nog niet! Ga mij daar even in verdiepen!

    Geen tip is stom! De ene tip werkt voor de ene wel en voor de ander niet. Bij mijn eerste zwangerschap hielp niks en bij mn tweede zwangerschap hielp bijvoorbeeld de zetpil wel.

    Maar nu moet ik zeggen dat ik bij mn eerste zwangerschap net 21 was en ze mij niet serieus namen toen ik belde en zei dat ik zovaak overgaf etc. Pas toen mijn moeder naar mij toekwam. Om pillen op te halen en zij mij zag ijlen etc. Zei t ziekenhuis dat ik mocht komen. En toen bleek ik erg uitgedroogd en ondervoed etc. Ik moest toen met spoed worden opgenomen. Vorige zwangerschap merkte ik dat ik wat steviger in mn schoenen stond en meer durfde aan te dringen op medicatie en dat de omgeving wat meer kennis had van HG.
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hier hielp Zofran inderdaad. Helaas geven ze dat hier pas na het eerste trimester :(. Op tijd aan de bel trekken hoor!
     
  7. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ook na een historie van Hg? Belachelijk toch, echt totaal niet serieus nemen ze het dan volgens mij.

    En jij bent al 27 weken! Gaat het goed met je? Ik zat in t augustus groepje met je
     
  8. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ah jeetje! Zo laat! Zie je mensen nog steeds niet serieus. Echt zo jammer!

    Hoe gaat het nu met jou?
     
  9. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja, ze willen geen risico nemen hier. Er schijnen twee onderzoeken te zijn geweest waarbij naar voren kwam dat het risico op hartafwijkingen bij de baby verhoogd was na gebruik van Zofran. Echt belachelijk vond ik het zelf, er zijn meerdere onderzoeken die aantonen dat het gebruik geen nadelige gevolgen had.

    Ja de tijd vliegt voorbij, 27 weken alweer. Het gaat goed, blij dat het weer een beetje koeler wordt haha.
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja je krijgt al snel te horen dat het erbij hoort. Gek is dat hé? Hier gaat het nu goed. De misselijkheid nam steeds meer af en heb nu al een paar weken niet meer over hoeven te geven.

    Weet trouwens niet of je er iets aan hebt maar hier hielp het om Granny Smith-appels te eten. Dat haalde de misselijkheid een beetje weg in het begin. En je krijgt nog vitamines binnen ook:D
     
    Mango393 vindt dit leuk.
  11. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ah fijn dat je je al beter voelt! Wat een opluchting! En wat fijn dat je ook nog een aantal weken kan genieten.

    Ja! Appels, dat helpt nu idd. En soms aardbeien of geroosterd brood.. eigenlijk zodra ik ergens van denk, dit zou ik nu opzich wel kunnen eten, dan vliegt mijn vriend naar de supermarkt en haalt en maakt het voor mij, en als ik t dan niet meer wil dan eet hij t op. Haha
     
    bozoe vindt dit leuk.
  12. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

    Heb het bij de 1e ook zo erg gehad en met de 2e ook in het begin met ziekenhuisopnames alles... deze zwangerschap heb ik toen ik zo misselijk begon te worden direct om primperan gevraagd om de misselijkheid gelijk te tackelen en het proberen voor te zijn en mag afkloppen tot nu toe gaat het erg goed en ben ik bijna niet meer misselijk... ik hoop echt dat het voor je stopt en je toch kan gaan genieten
     
    Mango393 vindt dit leuk.
  13. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Oh super fijn dat je het nu voor bent geweest! Ik ga maandag bellen als t dan nog zo is. Dan hoop ik t ook te tackelen. Tot nu toe nog niet overgegeven gelukkig! Maar wel al 3kg kwijt. Maar dat is niet erg. Wilde er voor ik zwanger werd nog 10 kwijt van de vorige zwangerschap.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  14. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ja 'droge' hg bestaat ook. Alhoewel er meestal wel een periode is dat er wel gespuugd wordt.
    Ik begon steeds zonder spugen. Eenmaal aan het spugen was er echt een infuus nodig om vocht bij te vullen en medicatie om er weer mee te kunnen stoppen.
    Daarna was of het spugen over (alleen de 3e zwangerschap was het daarna niet over maar wel beduidend minder). Echter bleef de enorme misselijkheid nog wel een hele tijd aanwezig. Dat werd pas rond de 18-20 weken beter.
    Door die extreme misselijkheid is het ook heel lastig om dingen binnen te houden.
     

Deel Deze Pagina